اخبار

۱۳۹۴/۰۳/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۰۹۱۷

طرح توانمندسازی روستاییان و عشایر اجرا می‌شود

تسنیم نیازسنجی آموزش فنی و حرفه‌یی جوامع روستایی و عشایری از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه‌یی کشور در سراسر کشور در حال اجراست. کوروش پرند، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس این سازمان با اعلام این مطلب بیان داشت: این نیازسنجی در نخستین مرحله اجرای طرح توانمندسازی و آموزش‌های مهارتی روستاییان، عشایر، مناطق محروم و مرزی نیازسنجی آموزشی جوامع روستایی و عشایری با استفاده از نظرات کارگروه‌های اشتغال استانی و شهرستانی برای متقاضیان شغل یا ارتقای شغلی به ویژه کارآفرینی در بخش‌های کشاورزی، صنعت، صنایع‌دستی و گردشگری صورت می‌گیرد. وی در ادامه بیان کرد: با توجه به اینکه نزدیک به 28درصد از جمعیت کشور را روستاییان تشکیل داده‌اند تصویب طرح توانمندسازی و آموزش‌های مهارتی روستاییان، عشایر، مناطق محروم و مرزی با رویکرد اشتغال پایدار در شورای عالی اشتغال کشور، آموزش روستاییان و عشایر در برنامه‌های اصلی سازمان آموزش فنی و حرفه‌یی کشور است.


حساب بانکی ملاک قطع یارانه نیست

فارس معاون رفاهی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام اینکه حذف ۶میلیون یارانه‌بگیر طبق تکلیف قانون قطعی است و منابع حاصل‌شده از آن صرف اشتغال و سایر امور زیربنایی کشور می‌شود، گفت: به هیچ‌وجه از حساب بانکی افراد برای قطع یارانه استفاده نکردیم. احمد میدری، معاون رفاهی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به فعالیت کارگروه شناسایی افراد ثروتمند اظهار داشت: این کارگروه همچنان فعال است و افراد حذف شده مرحله به مرحله اعلام خواهند شد. وی در برابر این سوال که چه میزان از منابع آزادشده از محل حذف یارانه اقشار ثروتمند صرف امور اشتغال و تولید خواهد شد، گفت: دولت بر اساس قانون باید منابع آزادشده را صرف اشتغال کند چراکه بخشی از منابع به خاطر کاهش قیمت نفت باید جبران شود. میدری تاکید کرد: برای تخصیص منابع باید دید چه میزان از افراد حذف می‌شوند و اینکه چقدر منابع آزاد خواهد شد. معاون رفاهی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه حذف یارانه اقشار پردرآمد بر اساس توانایی‌های مالی انجام می‌شود، گفت: یکی از ملاک‌های حذف یارانه اقشار پردرآمد محل سکونت و بعد خانوار است. میدری با بیان اینکه طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی 6میلیون نفر از لیست یارانه‌بگیران خارج خواهند شد، گفت: ‌باید 3هزار میلیارد تومان از منابعی که برای پرداخت یارانه افراد کسر شده، جبران شود که قاعدتا‌ براساس آن 6میلیون نفر یارانه‌بگیر باید حذف شوند. وی در پایان حذف یارانه اقشار پردرآمد را طبق قانون تا 6میلیون نفر اعلام کرد و گفت: مازاد آن فعلا در دستورکار نیست.


تحقق 70درصدی درآمدهای نفتی در بودجه93

ایسنا با وجود کاهش جهانی قیمت نفت از اواسط سال گذشته و افتادن آن در شیب نزولی، عملکرد بودجه نشان می‌دهد که تا پایان 11ماهه سال 1393 حدود 70درصد از درآمدهای نفتی محقق شده است. در حالی که در بودجه سال گذشته مجموع منابع دولت از محل واگذاری دارایی‌های سرمایه‌یی بالغ بر 79هزار میلیارد تومان و منابع ناشی از فروش نفت و فرآورده‌های آن بر پایه نفت 100دلار حدود 77هزار میلیارد تومان تعیین شد؛ با تغییر و تحولات بازار جهانی و ریزش قیمت نفت از نیمه دوم سال گذشته درآمدهای دولت از این محل تحت تاثیر قرار گرفت. آمار ارایه شده از سوی خزانه نشان می‌دهد که از منابع تعیین‌شده 77هزار میلیارد تومانی برای فروش نفت و فرآورده‌های آن حدود 55 هزار میلیارد تومان رقمی بیش از 70درصد کل فروش رفته است. این در حالی است که در این دوره میزان منابع حاصل از صادرات فرآورده‌های نفتی و میعانات گازی به حدود 10هزار میلیارد تومان و منابع ناشی از فروش داخلی میعانات گازی به 1783میلیارد تومان رسید. تحقق 70درصدی منابع نفتی در عمده ماه‌های سال گذشته در حالی می‌تواند با توجه به کاهش قابل ملاحظه قیمت نفت در نیمه دوم سال مورد توجه و شاید قابل قبول باشد که به نظر می‌رسد مهم‌ترین دلیل این فروش و درصد تحقق به همان نرخ بالای 100دلار و حتی 100دلار قیمت نفت در نیمه اول سال گذشته برمی‌گردد که نرخی بیش از میزان تعیین‌شده در بودجه است.


مودیان مالیاتی مراقب شگردهای کلاهبرداری باشند

دفتر مرکزی حراست سازمان امور مالیاتی کشور از مودیان مالیاتی خواست که در مقابل شگردهای جدید کلاهبرداران و سودجویان هوشیار باشند. به گزارش رسانه مالیاتی ایران، اخیرا شگردهای جدیدی از سوی برخی افراد کلاهبردار و سودجو مشاهده شده که عمدتا با هدف سوءاستفاده از عدم آگاهی مودیان مالیاتی از قوانین و مقررات انجام گرفته است. طبق گزارش‌های واصله به این سازمان، فرد یا افرادی کلاهبردار با جعل سربرگ مکاتبات سازمان امور مالیاتی کشور ضمن ارسال نامه‌یی برای برخی مودیان مالیاتی و اشاره به یک بخشنامه جعلی، ادعای عودت 20درصد از مالیات پرداخت شده در سال 93 توسط شرکت‌های دارای شماره اقتصادی را مطرح کرده و خواستار ارسال اطلاعات هویتی فرد به همراه شماره حساب بانکی و رمز دوم آن شده‌اند. از آنجا ‌که این اقدام به ‌منظور کلاهبرداری و سرقت از موجودی حساب بانکی مودیان محترم است از کلیه هموطنان گرامی تقاضا می‌شود در صورت مشاهده این موارد در اسرع وقت، مراتب را به وسیله شماره تلفن 56-39903755 به دفتر مرکزی حراست سازمان امور مالیاتی کشور یا به دفاتر حراست مستقر در ادارات کل امور مالیاتی سراسر کشور اعلام کنند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر