کوتاه از سیاست

۱۳۹۴/۰۳/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۰۹۱۳

عفو برخی محکومان نیروهای مسلح توسط رهبر معظم انقلاب

فارس حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با پیشنهاد عفو یا تخفیف مجازات ۱۰۲نفر از محکومان سازمان قضایی نیروهای مسلح موافقت کردند. آیت‌الله آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه در نامه‌یی به رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌مناسبت فرا رسیدن اعیاد شعبانیه و سوم خرداد سالروز آزادی خرمشهر، پیشنهاد عفو یا تخفیف مجازات ۱۰۲نفر از محکومان سازمان قضایی نیروهای مسلح را که در کمیسیون مرکزی عفو و بخشودگی قوه قضاییه واجد شرایط لازم تشخیص داده شده‌اند، ارایه کرد که این پیشنهاد مورد موافقت رهبر معظم انقلاب قرار گرفت.


سازمان ملل مسوول انتقال محموله کشتی نجات ایران

ایسنا مقامات سازمان ملل در جیبوتی تایید کردند که مسوولیت انتقال محموله کشتی نجات ایران برای کمک‌رسانی به مردم یمن را برعهده گرفتند. این کشتی حاوی دوهزار و 500تن کمک غذایی ازجمله برنج و دیگر مواد غذایی و دارویی و آب بوده که برای کمک‌رسانی به مردم یمن درنظر گرفته شده است.


ایران؛ منبع امنیت در منطقه

تسنیم مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به اظهارات رییس‌جمهور امریکا گفت واقعیت‌های تاریخی گواه نقش سازنده و صلح‌جویانه ایران در منطقه و جهان است. وی همچنین اضافه کرد: پروژه ایران‌هراسی طرحی برای دامن زدن به بحران‌های منطقه‌یی و افزایش تفرقه و کینه است و واقعیت‌های تاریخی گواه بارز نقش سازنده و صلح‌جویانه ایران در منطقه و جهان است.


کسری 5هزار میلیاردی

در پرونده بابک زنجانی

مهر حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری درمورد وضعیت پرونده بابک زنجانی گفت: در شناسایی اموال جدید توفیقی نداشتیم، اما در حال قیمت‌گذاری اموال وی هستیم که متاسفانه بخش عمده آن در خارج از کشور است. وی افزود: توقع دارند دولت دوماهه و ۶ماهه فساد را از بین ببرد. البته دولت عزم جدی دارد و از همه ظرفیت‌ها استفاده می‌کند، اما ۵هزار میلیارد کسری در پرونده زنجانی و هزاران شعبه غیرقانونی موسسات مالی و میلیاردها تومان معوقات بانکی برای یک روز و دو روز نیست.


بی‌توجهی مردم به فریبکاری‌های ظاهرالصلاح‌ها

ایرنا آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در پاسخ به بعضی گلایه‌های رزمندگان نسبت به برخی مسایل و میدان‌داری جبهه‌ندیده‌ها، گفت: نگران نباشید و مطمئن باشید مردم هوشیار و بیدار ایران دیگر به فریبکاری‌های ظاهرالصلاح‌ها که توخالی باشند، توجهی نمی‌کنند.


اعلام مجرمیت توکلی

ایلنا علی‌اکبر کساییان سخنگوی هیات منصفه مطبوعات استان تهران بااشاره به جلسه دیروز دادگاه رسیدگی به اتهامات احمد توکلی مدیر مسوول سایت الف، گفت: توکلی درمورد اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام با اکثریت آرا مجرم شناخته نشد. همچنین او درخصوص اتهام توهین به مسوولان عالی نظام مجرم شناخته شد و بابت توهین به قضات و مسوولان قوه قضاییه نیز با اکثریت آرا مجرم دانسته شد. وی یادآور شد: توکلی پیرامون اتهام توهین به نمایندگان مجلس همچنین بابت اتهام نشر مطالب خلاف واقع با اکثریت آرا مجرم شناخته نشد. این درحالی است که هیات منصفه مطبوعات استان تهران با اکثریت قریب به اتفاق آرا متهم را مستحق تخفیف دانست.


تعیین شورای مرکزی جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی

فارس پس از برگزاری انتخابات اعضای شورای مرکزی جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی که در جلسه مجمع عمومی تاسیس این جمعیت صورت گرفت، 35عضو شورای مرکزی جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی مشخص شدند. 20عضو شورای مرکزی با رای اعضای مجمع انتخاب شده که این 20عضو به‌علاوه 15عضو هیات موسس و مجموعا این 35نفر شورای مرکزی این جمعیت را تشکیل می‌دهند. همچنین علاوه بر 20عضو اصلی و 5عضو علی‌البدل در شورای مرکزی، 3عضو اصلی و 2عضو علی‌البدل بازرسی نیز انتخاب شدند و همچنین اساسنامه و مرامنامه نیز به تصویب مجمع عمومی رسید.


هیچ لایحه‌ای دررابطه با تغییر نرخ بنزین در مجلس نداریم

خانه ملت حسین امیری‌خامکانی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه برخی مسوولان اعلام کرده‌اند، منتظر پاسخ مجلس هستیم، گفت: هیچ طرح و لایحه‌یی مبنی بر تغییر سهمیه‌ها در مجلس و کمیسیون انرژی نداریم.


جهانگیری در کردستان

کردپرس اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهور در سفری یک روزه امروز دوشنبه برای بازدید و افتتاح چند طرح عمرانی و بررسی مشکلات وارد استان کردستان می‌شود. گفتنی است چند وزیر ازجمله وزیر نیرو، وزیر صنعت و معدن و وزیر جهاد کشاورزی،جهانگیری را در این سفر همراهی می‌کنند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر