تنش‌زایی دوباره کوچک‌زاده و رسایی علیه ظریف

۱۳۹۴/۰۳/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۰۹۰۹

ایسنا: علاوه بر کوچک‌زاده، حمید رسایی دیگر نماینده عضو جبهه پایداری و منتخب تهران نیز از دیگر افرادی بوده است که باعث متشنج شدن جو مجلس هنگام خروج ظریف شده است

پیرموذن: جز چند نماینده که ساز ناهماهنگی با مجلس می‌زنند اکثر نمایندگان از این جلسه راضی بودند


گروه ایران

حضور دوباره ظریف در مجلس شورای اسلامی ‌بار دیگر براثر صحبت‌ها و فریادهای بلند کوچک‌زاده نماینده تهران با وی همراه با تنش و حاشیه شد. در همین زمینه ایرنا گزارش داده است که: «نشست غیرعلنی مجلس با محمدجواد ظریف و سیدعباس عراقچی پس از 2 ساعت به پایان رسید و نخستین صحنه‌یی که خبرنگاران در بدو ورود به صحن مشاهده کردند، مشاجره تند و فریادهای مهدی کوچک‌زاده نماینده تهران بر سر وزیر امور خارجه بود. کوچک‌زاده مقابل ظریف و روبه‌روی جایگاه ناطقان ایستاده بود و فریاد می‌زد. محمدحسین قربانی نماینده آستانه نیز پیش از شدت گرفتن بیشتر درگیری لفظی، ظریف را که چفیه‌یی به گردن انداخته بود به بیرون از صحن مجلس هدایت کرد.» برخی دیگر از رسانه‌ها ازجمله ایسنا نیز در گزارش خود اشاره کرده است که علاوه بر کوچک‌زاده، حمید رسایی دیگر نماینده عضو جبهه پایداری و منتخب تهران هم از دیگر افرادی بوده است که باعث متشنج شدن جو مجلس هنگام خروج ظریف شده است.


جو خوب و صمیمی مجلس

اما در خصوص جلسه برگزار شده بهروز نعمتی، سخنگوی هیات رییسه، در گفت‌وگو با «تعادل» گفت: مقامات ارشد تیم مذاکره‌کننده کشورمان، اعم از آقای ظریف و عراقچی در مجلس شورای اسلامی حضور پیدا کردند. در این جلسه که به صورت غیرعلنی و با حضور رییس مجلس و نمایندگان برگزار شد وزیر امور خارجه مهم‌ترین مسایل مطرح شده در بیانیه لوزان را برای نمایندگان تشریح کرد.

وی خاطرنشان کرد: آقای لاریجانی با توجه به تجربه خود موضوع حمایت از مذاکرات را مطرح کرد و تاکیدش بر این موضوع بود که باید خواسته‌های ملت و نظام نیز در مذاکرات دنبال شود. پس از اینکه عباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده کشورمان مذاکرات اخیر و دغدغه‌های رهبری، مسایلی را به صورت مبسوط مطرح کرد در این جلسه غیرعلنی 4نفر از نمایندگان سوالاتی را درخصوص نحوه لغو تحریم‌ها، بازرسی از فردو و مجموعه تاسیسات هسته‌یی مطرح کردند که به این سوالات نیز پاسخ داده شد.

نعمتی تاکید کرد: به جرات می‌توان گفت مجلس به عنوان دستگاه ناظر باید از همه امور اطلاع داشته باشد و نمایندگان نباید احساسی عمل کنند بنابراین برگزاری اینگونه جلسات به پیشبرد بهتر اهداف کمک می‌کند. در جلسه دیروز پارلمان جو خوب و صمیمی حاکم بود و هیچ‌گونه تنشی پیش نیامد. آقای ظریف نیز در ادامه و در پاسخ به تذکر یکی از نمایندگان در مورد اظهارات ضدونقیض مقامات امریکایی گفت امریکایی‌ها 30 سال است که با روش چماق و هویج خودشان را عرضه کرده‌اند و ما قول می‌دهیم که از دستاوردهای هسته‌یی به خوبی دفاع کنیم. درخصوص کاهش سانتریفیوژهای فردو به 350 عدد معتقدم که سانتریفیوژهای فردو به همان تعداد 1044 عدد باقی خواهد ماند و کاهش آن صحت ندارد.


رضایت مجلس از ظریف

همچنین کمال‌الدین پیرموذن در گفت‌وگو با ایسنا از صحبت‌های ظریف و عراقچی ابراز رضایت کرد. به گفته پیرموذن جز چند نماینده که ساز ناهماهنگی با مجلس می‌زنند، اکثر نمایندگان از این جلسه راضی بودند.

براساس اظهارات این نماینده مجلس، بیشتر انتقادات نمایندگان به موضوع پروتکل الحاقی بود که آقای ظریف اینگونه پاسخ داد که اغلب کشورهای عضو ان‌.پی‌.تی پروتکل الحاقی را پذیرفته‌اند و این تنها برای ایران نیست. البته ایشان تاکید کردند که ما در دنیا و منطقه دشمن داریم و باید تلاش کنیم که کار را با قوت جلو ببریم. اما حسن قشقاوی، معاون وزیر خارجه گفت که نشست دو ساعته دیروز با نمایندگان مجلس در جلسه غیرعلنی بسیار مثبت و پربار بود و آقایان ظریف و عراقچی در این جلسه توضیحات مناسبی را درباره روند مذاکرات هسته‌یی به نمایندگان مجلس ارایه کردند. فضای جلسه برپایه دوستی، همدلی و هماهنگی بود و این نشست نشان داد که تمام ارکان نظام و مسوولان در حوزه منافع ملی به یک اجماع ملی رسیده‌اند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر