تازه خبر

۱۳۹۴/۰۳/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۰۸۹۷

اسامی 8محصول غیرمجاز اعلام شد

تسنیم سازمان غذا و دارو اسامی ۸محصول و فرآورده‌های مواد غذایی، آشامیدنی همچنین اسامی شرکت‌های تولید‌کننده غیرمجاز را اعلام کرد. سازمان غذا و دارو اعلام کرد: محصولات شکر تولید صنایع غذایی ثمین طلایی با نام تجاری آترین، سس سویا با نام تجاری crown vally، آبنبات اطلس میوه‌یی با نام گلبن، فلافل محصول شرکت لاوین طبخ سهند با نام خوشمزه سهند، دسر تیرامیسو- دسر ژله میوه‌یی با نام‌های دایلانت- پریا، نی نوشیدنی پنج رنگ بل تاشو شرکت گلنوش با نام گلنوش و گلاب و عرقیات گیاهی برادران علی‌حاجی را به‌دلیل تولید محصولات غذایی براساس اسناد و مجوزهای بهداشتی جعل شده موردنظر اداره کل فرآورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی، غیرمجاز هستند. گفتنی است شماره 66405569 روابط عمومی سازمان آماده دریافت اطلاعات درخصوص مکان‌های عرضه این محصولات است.


WTO قوانین لیبلینگ امریکا را رد کرد

تعادل سازمان تجارت جهانی لیبل‌هایی که در امریکا روی فیله، استیک و انواع دیگر گوشت زده می‌شوند را غیرقانونی اعلام کرد. به این ترتیب راه کنگره امریکا برای تغییر یا حتی پایان بخشیدن به چسباندن لیبل‌های کشور مبدا روی بسته‌بندی‌های گوشت را که سال‌ها محل بحث بوده‌اند، هموار‌تر کرد. WTO درخواست امریکا را برای چسباندن لیبل‌هایی روی بسته‌بندی گوشت که موجب تمایز آنها از گوشت‌هایی با مبدا کانادا و مکزیک می‌شود را رد کرد. این لیبل‌ها نشان می‌دهند که حیوانات مورداستفاده در کجا متولد شده، پرورش یافته و به کشتارگاه رفته‌اند. این تصمیم WTO به همسایگان امریکا اجازه می‌هد که محدودیت‌هایی را علیه تولید‌کنندگان امریکایی وضع کنند، مگر اینکه کنگره تغییراتی را در نحوه چسباندن لیبل‌ها اعمال کند.


دفاتر گردشگری سلامت شناسنامه‌دار می‌شوند

تسنیم دبیر شورای راهبری گردشگری سلامت بااشاره به اینکه با شناسنامه‌دار شدن دفاتر گردشگری سلامت ورود بیماران خارجی از مرزهای زمینی، هوایی و دریایی با مشارکت وزارت بهداشت ساماندهی می‌شود، گفت: با هر بیمار خارجی یک پزشک نیز با او همراه می‌شود.

محمد پناهی درباره ساماندهی ارایه خدمات به بیماران خارجی که مایل هستند در ایران خدمات سلامت دریافت کنند، گفت: شورای راهبری گردشگری سلامت در سال جدید برنامه‌های توسعه کمی و پیگیری مصوبات سال قبل را دنبال خواهد کرد. براین اساس دفاتر و آژانس‌های مسافرتی در زمینه ورود بیماران خارجی ساماندهی می‌شوند. وی بااشاره به برگزای جلسه‌یی برای تبیین گواهینامه گردشگری سلامت عنوان کرد: بر این اساس آژانس‌های گردشگری که به‌صورت تخصصی برای ورود بیمار خارجی به کشور فعالیت می‌کنند شناسنامه‌دار می‌شوند به‌طوری که با تعیین پزشک که وزارت بهداشت آموزش آنان را در این زمینه برعهده دارد همچنین آموزش مدیر آژانس توسط سازمان میراث فرهنگی، ورود تمامی بیماران خارجی از مرزهای زمینی، هوایی و دریایی ساماندهی می‌شود. دبیر شورای راهبری گردشگری سلامت در توضیح بیشتر درباره این ساماندهی خاطرنشان کرد: این ساماندهی به این معناست که بیمار از بدو ورود به ایران از طریق مرزهای مختلف کشور یک پزشک با بیمار همراه شده و تمام مسوولیت بیمار تا رسیدن به مراکز درمانی برعهده گرفته می‌شود و این درحالی بود که در گذشته این ساماندهی وجود نداشت.


واردات کمباین مستعمل برنج بلامانع است

سازمان توسعه تجارت دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت در اطلاعیه‌یی اعلام کرد: واردات کمباین برنج مستعمل بلامانع است. براساس تصمیم کمیته ماده یک آیین‌نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات و باتوجه به بند3 ماده42 آیین‌نامه اجرایی مذکور، واردات کمباین برنج درصورت رعایت سایر مقررات مربوط صرفا به لحاظ مستعمل بودن بلا‌مانع است. دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت همچنین تاکید کرده است: ورود و ترخیص کالاهای مستعمل از طریق بازارچه‌های مرزی مقدور نیست. بر این اساس، اقلام مشمول قانون خودرو از شمول این موافقت کلی خارج هستند. در اطلاعیه سازمان توسعه تجارت تاکید شده است که واردات کالاهای مستعمل تنها با ارز متقاضی امکان‌پذیر است.


افزایش شاخص قیمت تولید‌کننده گاوداری‌های صنعتی

مرکز آمار ایران شاخص قیمت تولید‌کننده محصولات گاوداری‌های صنعتی کشور در سال 1393 نسبت به سال قبل 7.01درصد افزایش یافته است و به عدد 213.17 رسیده است. شاخص کل طی فصول بهار، تابستان و پاییز 1393 همواره دارای روند افزایشی بوده است. به‌طوری که در بهار 1.70درصد، تابستان 2.35درصد، پاییز 0.47درصد و زمستان با 0.01درصد کاهش مواجه بوده است. در سال 1392 شاخص قیمت تمامی اقلام مورد بررسی غیر از گاو تلیسه و گوساله نر زیر چهارماه، افزایش یافته است که بیشترین میزان افزایش مربوط به کود با 23.16درصد است.

بیشترین افزایش در شاخص کل استان با 27.85درصد افزایش مربوط به استان آذربایجان‌شرقی است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر