لزوم راه‌اندازی شورای صنفی دانشجویی

۱۳۹۴/۰۳/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۰۸۷۴

معاون سیاسی، امنیتی استاندار هرمزگان گفت: ایجاد شرکت تعاونی و شورای صنفی برای دانشجویان ضروری است. به نقل از استانداری هرمزگان، معاون سیاسی، امنیتی استاندار هرمزگان ضمن بازدید از خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه هرمزگان به سوالات دانشجویان پاسخ داد. بهروز اکرمی به همراه مسوولان دانشگاه هرمزگان ضمن بازدید از خوابگاه‌های این دانشگاه گفت: مسوولان دانشگاهی باید برای ایجاد محیطی آرام و امن برای دانشجویان تلاش کنند. تمام تلاش اعضای کمیسیون دانشجویی استان نیز فراهم ساختن فضایی مطلوب برای افزایش بهره‌وری و همچنین ایجاد شور و نشاط در بین دانشجویان است. اکرمی ضمن بازدید از بخش‌های مختلف خوابگاه دختران و پسران این دانشگاه به دعوت دانشجویان در اتاق آنان حضور و به سوالاتشان پاسخ داد.

رییس کمیسیون دانشجویی استان در پاسخ به انتقاد یکی از دانشجویان مبنی‌بر عدم وجود امکانات رفاهی در خوابگاه‌های دانشجویی گفت: برخی کاستی‌ها و نواقص را قبول داریم اما دانشجویان باید واقف باشند که این کاستی‌ها را می‌توان با تعامل دو سویه دانشجو و مسوول به حداقل رساند. دانشجویان می‌توانند با تشکیل شرکت تعاونی ضمن بهره‌مندی از وام‌های با بهره کم علاوه بر ایجاد اشتغال در محیط دانشگاه کمبودهای خود را برطرف کنند.

این مقام مسوول تصریح کرد: تشکیل شورای صنفی دانشجویی یکی دیگر از راه‌های پیگیری مطالبات و همچنین حرکت به سوی خودگردانی خوابگاه‌ها توسط دانشجویان و با نظارت مسوولان دانشگاهی است که این خواسته باید از سوی دانشجویان پیگیری و عملی شود. معاون استاندار هرمزگان همچنین در پاسخ به انتقاد یکی دیگر از دانشجویان که از کندی سرعت اینترنت در خوابگاه گلایه داشت گفت: متاسفانه اکثر دانشجویان به این مساله گله دارند و این معضل به یکی از دغدغه‌های اصلی آنان تبدیل شده. مقرر شد در هفته جاری جلسه‌یی فوری با حضور مدیرعامل شرکت مخابرات و سایر مسوولان مرتبط در این حوزه برای چاره‌اندیشی برای این خواسته به حق دانشجویی انجام و در کوتاه‌ترین زمان ممکن این موضوع حل شود.

یکی دیگر از دانشجویان نیز از عدم رعایت مسائل بهداشتی در محیط خوابگاهی گلایه کرد که اکرمی گفت: این موضوع نیز با حضور مسوولان بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و دیگر اعضا به ریاست دبیر کمیسیون دانشجویی استان مطرح و پیگیری می‌شود. انتقاد سازنده البته همراه با پیشنهاد راهکار می‌تواند رهگشای بسیاری از مشکلات باشد و امیدواریم دانشجویان نیز برای رفع نواقص و رسیدن به نقطه مطلوب تلاش کنند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر