از سفر فقیرانه تا باغ‌های انگور

۱۳۹۴/۰۳/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۰۸۵۵

مسافرت فقیرانه نخست‌وزیر یونان

نخست‌وزیر چپگرای یونان روز پنج‌شنبه مجبور شد به جای هواپیمای ویژه نخست‌وزیر که در دست تعمیر و بازسازی است، همراه چند وزیر خود با یک هواپیمای سی130 ترابری ارتش به فرودگاه شهر ریگا مرکز لتونی برود. الکسیس سیپراس همراه وزرای خارجه، اقتصاد و دفاع کابینه خود برای شرکت در نشست دو روزه سران و رهبران 28 کشور اتحادیه اروپا و 6 کشور سابق اتحاد جماهیر شوروی «مشارکت شرقی» با هواپیمای ترابری ارتش یونان رفت.


منفورترین سیاستمدار جهان

الشرق‌الاوسط نوشت جورج بوش پسر، منفورترین شخصیت سیاسی جهان شناخته شده است. پژوهشی که اخیرا بین 7هزار دانشجوی جوان از 37کشور جهان، ازجمله امریکا، کره جنوبی، ایتالیا، پاکستان و آرژانتین صورت گرفت، نشان می‌دهد، جورج بوش پسر، منفورترین شخصیت سیاسی در قید حیات جهان است و در این خصوص حتی از جوزف استالین، رهبر شوروی سابق پیشی گرفته است. براساس این نظرسنجی هیتلر، بن‌لادن و صدام نفرات اول فهرست شرورترین افراد هستند. در این نظر سنجی آلبرت اینشتین و مهاتما گاندی، قهرمانان جهان شناخته شدند.


ژرار دوپاردیو جنگ را دوست ندارد

بازیگر مشهور فرانسوی که این روزها در جشنواره کن حضور دارد در پاسخ به اینکه نظرش درباره رویدادهای جاری در اوکراین چیست، ضمن اظهار همبستگی با ولادیمیر پوتین رییس‌جمهوری روسیه و ویکتور یوشچنکو رییس‌جمهوری سابق اوکراین گفت: مثل هر فرد دیگری فکر می‌کنم درگیری‌ها چیز وحشتناکی هستند. من آقای پوتین را به خوبی می‌شناسم، او را خیلی دوست دارم و هنوز به روسیه می‌روم. این بازیگر فرانسوی که شهروندی روسیه را سال ۲۰۱۳ دریافت کرد و خودش صاحب چندین باغ انگور در اوکراین است، گفت تاریخ پیچیده کشور اجازه نمی‌دهد تا دیگران چیز زیادی از این مسایل درک کنند. وی افزود: گروه‌های مختلف قومی در روسیه زندگی می‌کنند. اما من نمی‌توانم سخنگوی آنها باشم. مثل هر فرد دیگری، من هم دچار شوک شدم. من جنگ را دوست ندارم، درگیری‌ها را دوست ندارم، چون مردم می‌میرند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر