کوتاه از دنیای فناوری

۱۳۹۳/۰۵/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۰۷

تعادل دبیر کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات از تصویب پیش‌نویس اصول حاکم بر پروانه ارایه خدمات پخش محتوای صوتی و تصویری مبتنی بر پروتکل اینترنت (IP Media) خبر داد. براساس این مصوبه دارنده پروانه می‌تواند به صورت غیرانحصاری با استفاده از شبکه‌های ارتباطی ایجاد شده از سوی فراهم‌کنندگان شبکه نسبت به انتشار تعاملی محتوای صدا و ویدیوی مجاز، مبتنی بر پروتکل اینترنت و بر بستر باند پهن اقدام کند.

تعادل ال‌جی الکترونیکس جدیدترین مانیتور سینمای دیجیتال 4K را با ترکیب صفحه منحنی IPS و صفحه نمایش 34 اینچی تولید و در جشنواره IFA در برلین آلمان معرفی می‌کند. این مانیتور منحنی UltraWide با ترکیبی از صفحه منحنی IPS با نسبت تصویر 21:9 و صفحه نمایش 34 اینچی طراحی شده است. نسل جدید مانیتورها از پنل جدید‌تر (IPS (In- plane Switching استفاده می‌کنند که محدوده رنگ و زاویه دید گسترده‌تری را ارایه می‌دهد.

تعادل Xperia M2 Aqua به یک پردازشگر چهارهسته‌یی Qualcomm® Snapdragon™ 400 با سرعت 2/1گیگاهرتز۴ و 4G LTE مجهز است و به کاربران اجازه می‌دهد فایل‌های بزرگ را دانلود کرده و همزمان با ثبت خاطرات به پخش فیلم و بازی با تازه‌ترین بازی‌ها بپردازند. دارای باتری ۲۳۰۰ میلی‌آمپرساعتی که بالاترین ظرفیت را در بین همه تلفن‌های هوشمند در این رده داراست.

تعادل کمپانی ایسوس به معرفی هدست، ماوس اپتیکال، صفحه‌کلید مکانیکی و ماوس‌پدهایی پرداخت که در واقع تجهیزات کاملی برای گیمرها محسوب می‌شوند. این سری محصولات پس از عرضه محصولاتی همچون Strix Pro و کارت‌های گرافیکی Strix R9 280 وGTX 780 Strix به بازار جهانی راه یافتند.

تعادل دوازدهمین اجلاس سالانه پارک فن‌آوری پردیس و مراسم رونمایی از پنج محصول جدید با حضور معاون علمی و فن‌آوری رییس‌جمهور روز 28 مرداد برگزار شد. دراین اجلاس که بزرگ‌ترین گردهمایی شرکت‌های عضو پارک فن‌آوری پردیس محسوب می‌شود شرکت توسعه سامانه‌های نرم‌افزار نگین (توسن) تندیس و لوح فن‌آفرین برتر را دریافت کرد.

تعادل همراه اول با تخفیف ویژه به استقبال حج تمتع امسال می‌رود. با تعرفه‌های جدید همراه اول، حجاج بیت‌الله‌الحرام می‌توانند امسال فقط با دقیقه‌یی 600 تومان با ایران مکالمه کنند.

تعادل مهلت ارسال آثار به دبیرخانه چهارمین جشنواره بازی‌های رایانه‌یی تهران به دلیل حجم آثار ارسالی تا 15شهریور تمدید شد.

مایکروسافت می‌گوید سرانجام موفق به رفع اختلال‌های مکرر فنی در خدمات کلود آزور خود را که در سراسر جهان مشکل آفرین شده بود، شد. سرویس آزور مایکروسافت پلت‌فورمی مبتنی بر خدمات ابری برای ارایه سرویس‌ها و برنامه‌های آنلاین بدون نیاز به نصب هرگونه برنامه جانبی روی رایانه است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر