اخبار

۱۳۹۴/۰۲/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۰۶۳۹

جزییات جلسه کمیسیون سیاست خارجی مجلس به روایت آصفری

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: پاسخ وزیر امورخارجه به سوال نمایندگان در مورد مذاکرات هسته‌یی آنان را قانع نکرد و سوال برای بررسی بیشتر به صحن علنی مجلس خواهد رفت.

محمدحسن آصفری، نماینده اراک در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: درجلسه امروز (دیروز)، وزیر امورخارجه برای پاسخ به سوالات 15نفر از نمایندگان در کمیسیون حاضر شد که پاسخ وی به سوالی درخصوص مذاکرات هسته‌یی نتوانست نمایندگان سوال‌کننده را قانع کند و سوال برای بررسی بیشتر به صحن علنی مجلس خواهد رفت. وی افزود: در این جلسه 10نفر از نمایندگان سوالی درخصوص توافق ژنو، بیانیه لوزان و روند مذاکرات هسته‌یی مطرح کردند که پاسخ وزیر امورخارجه نتوانست نمایندگان سوال‌کننده را قانع کند. عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: همچنین 5 نفر از دیگر نمایندگان مجلس در مورد حضور اتباع بیگانه ازجمله افاغنه در کشور و مساله مرزها سوالاتی را مطرح کردند که پاسخ وزیر خارجه برای آنها قانع‌کننده بود. آصفری اظهارکرد: وزیر امورخارجه در این جلسه برای نخستین‌بار عنوان کرد که تیم مذاکره‌کننده هسته‌یی کشور به پشتوانه حضور میلیونی مردم در انتخابات گذشته و حضور 73درصدی مردم در انتخابات اخیر و از خودگذشتگی شهدا و ایثارگران، رزمندگان امروز پای میز مذاکره نشسته و پشتوانه آن یک پشتوانه عظیم مردمی است.

وی افزود: ظریف در ادامه اظهارکرد: هیچ‌کس جرأت تهدید ما در پشت میز مذاکره را ندارد و وزیر امورخارجه امریکا گفته است که رژیم صهیونیستی دچار بیماری مالیخولیایی شده و افکار آن در هیچ کجا جایگاهی ندارد.


کم‌درآمدها نگران نباشند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام اینکه پرداخت یارانه از سال 89 به بعد 500هزار نفر را بیکار کرد، گفت: طبقات پایین و دهک‌های کم‌درآمد نگران پرداخت یارانه نباشند زیرا نه تنها یارانه‌شان کم نمی‌شود بلکه افزایش هم می‌یابد و سبد غذایی آنها تقویت خواهد شد؛ چراکه در جریان حذف و اضافه‌ها، تاکید دولت برلزوم توجه به بیمه و تامین اقلام مهم و ضروری سبد خانوارها است. علی ربیعی در پیامی نسبت به دلایل حذف یارانه اقشار جامعه شفاف‌سازی کرد و در پیامی گفت: اصلاح نظام هدفمندی یارانه‌ها و موضوع حذف یارانه گروه‌های غیرنیازمند یکی از موضوعاتی است که این روزها در صدر اخبار قرار دارد و مردم عزیز آن را به دقت پیگیری می‌کنند. باتوجه به اینکه در این فرآیند سوالات و نکاتی مطرح است ضرورت دارد در این خصوص نکاتی را به استحضار ملت شریف ایران اسلامی برسانم.

1. عزم دولت برای ارایه سبد امنیت غذایی، تلاش برای رفع مشکلات صندوق‌های بازنشستگی و صدور هشت‌ونیم میلیون دفترچه بیمه درمانی باوجود همه تنگناهای مالی ازجمله اقداماتی بوده است که با همین رویکرد انجام شده‌اند. باید تاکید شود که باتوجه به اصول انقلاب اسلامی در فرآیند حذف غیرنیازمندان، مراقبت از آسیب ندیدن دهک‌های میانی به‌خصوص طبقه پایین مدنظر بوده است و در این چارچوب تاکید جناب آقای دکتر روحانی توجه ویژه و اجرای سیاست‌های رفاهی منسجم نظیر مقابله با فقر آموزشی، مقابله با فقر غذایی و مقابله با فقر مسکن مخصوصا برای دهک‌های میانی به‌ویژه پایین است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر