همسایه‌های شمالی

۱۳۹۴/۰۲/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۰۶۲۴

گوشت و پنیر ایرانی با غلات روسیه تهاتر می‌شود

تسنیم معاون رییس سازمان نظارت بر کشاورزی روسیه بااشاره به موافقت احتمالی این کشور برای واردات گوشت و پنیر از ایران گفت: روسیه قصد دارد در مقابل این کالاها غلات به ایران صادر کند. روسیه ممکن است اجازه واردات گوشت و پنیر از ایران را صادر کند و مسیر را برای تهاتر غلات با لبنیات، ماهی و فرآورده‌های گوشتی هموار سازد. الکسی الکسینکو، معاون رییس سازمان نظارت بر کشاورزی روسیه روز دوشنبه گفت: روسیه قصد دارد با واردات فهرستی شامل پنیر و گوشت تولید ایران موافقت کند. وی افزود: «ما درجریان مذاکراتی که در تهران داشتیم، در مورد یک قرارداد احتمالی مبادله غلات (روسی) با گوشت یا ماهی یا پنیر (تولیدی ایران) بحث کردیم. این یک قرارداد تهاتری خواهد بود.»



دعوت صربستان به کشت فراسرزمینی

تعادل معاون نخست‌وزیر و وزیر تجارت، گردشگری و مخابرات صربستان سرمایه‌گذاران ایرانی را برای گسترش همکاری‌های کشاورزی ایران و صربستان، به کشت فراسرزمینی در کشورش دعوت کرد. معاون نخست‌وزیر و وزیر تجارت، گردشگری و مخابرات صربستان که با هدف گسترش روابط و همکاری‌های دو کشور در بخش کشاورزی و سایر زمینه‌ها به ایران سفر کرده است، به وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: علاقه‌مندی دو طرف برای افزایش روابط دو کشور بسیار محسوس است. راسیم لیاییچ ادامه داد: تاکنون همکاری‌های بین ایران و صربستان در عرصه‌های کشاورزی و سایر بخش‌های اقتصادی ممتاز بوده است، اما راضی‌کننده نیست؛ زیرا پتانسیل‌های دو کشور فراتر از این است.

وی یادآور شد: موضوع‌های دیگری در بخش کشاورزی همچون دامداری، زراعت، صادرات و... مدنظر ماست و لازم است مطالعات وسیع‌تری انجام شود تا بتوانیم به اهداف مهم برسیم. لیاییچ تصریح کرد: موافقتنامه‌های دامی در گذشته مبادله شده است و برای موافقتنامه‌های گیاهی نیز خواهان آن هستیم تا سازمان مربوطه در ایران راهنمایی‌های لازم را داشته باشد؛ کما اینکه در گذشته‌های دور نیز به‌صورت موردی رقم‌های کشاورزی وارد شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر