جابهجایی ۱۵۰هزار تن کالای نفتی و غیرنفتی در بندر کیش
تسنیم مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش از تخلیه و بارگیری حدود ۱۵۳هزار تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در تنها بندر جزیره مرجانی خلیج فارس طی یکماهه نخست فصل بهار سال ۹۴ خبر داد. محمود قنبری با تشریح عملکرد بندر تجاری کیش در بخشهای کالا و مسافر در فروردین سال 94، گفت: طی مدت یادشده، در مجموع 152هزار و 629تن انواع کالا در جزیره کیش تخلیه و بارگیری شد. از این میزان، 134هزار و 620تن کالاهای غیرنفتی و 18هزار تن به آن کالاهای نفتی اختصاص دارد. وی سهم عملیات مربوط به صادرات و واردات کالای غیرنفتی در این بنادر را 10هزار تن عنوان کرد و افزود: از این میزان، 9هزار تن مربوط به فعالیتهای واردات و یکهزار تن نیز به صادرات این کالاها اختصاص دارد. وی حجم عملیات کابوتاژ کالاهای غیرنفتی در این بندر را از ابتدای سال 124هزار و 606 تن اعلام کرد و با بیان اینکه جزیره کیش به عنوان یکی جزایر دارای جاذبههای متنوع گردشگری دریایی و تجاری هرساله پذیرای خیل عظیمی از مسافران دریایی از اقصی نقاط ایران است، گفت: در فروردین ماه امسال، در مجموع 173هزار و 70 مسافر در این جزیره جابهجا شدند.
موتورسیکلتها صاحب شبکه خدمات پس از فروش میشوند
ایسنا در اصلاحیه آییننامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرفکنندگان خودرو، عرضهکنندگان موتورسیکلت موظف به ایجاد شبکه خدمات پس از فروش برای محصولات خود شدهاند. اگرچه موتورسیکلت توسط شرکتهای مختلفی در کشور تولید یا وارد میشود اما نبود نمایندگی رسمی ارایه خدمات پس از فروش در برخی از برندهای موتورسیکلت بهویژه در انواع وارداتی، مشکلاتی را برای مصرفکنندگان ایجاد کرده است. این مشکل در اصلاحیه آییننامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرفکنندگان خودرو برطرف شده بهگونهیی که تمام تولیدکنندگان و واردکنندگان موتورسیکلت موظف به ایجاد شبکه خدمات پس از فروش برای محصولات خود شدهاند. در ماده 48 این آییننامه آمده است: «عرضهکنندگان انواع موتورسیکلت جهت ارایه خدمات پس از فروش به مصرفکنندگان موظفند در شهرهای استانهایی که در آنها به مصرفکننده، موتورسیکلت عرضه شده است حداقل یک نمایندگی مجاز ایجاد کنند.» همچنین طبق ماده49 این آییننامه: «در صورت اعطا یا تاسیس نمایندگی فروش موتورسیکلت در هر استان یا شهر، ایجاد نمایندگی خدمات پس از فروش همزمان یا پیش از آن از سوی عرضهکننده الزامی است و در صورت هرگونه تغییر در نمایندگیهای یاد شده، عرضهکننده موظف به تداوم ارایه خدمات پس از فروش تا سقف دوران تعهد آخرین محصول فروش رفته (از هر نوع) در آن محدوده است.»