بیش از ۱۰ هزار تعاونی در استان گلستان فعال است

۱۳۹۴/۰۲/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۰۶۰۰

تسنیم| مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: استان گلستان دارای رتبه نخست ثبت تعاونی در کشور است و هم‌اکنون ۱۰هزارو۹۶۱ تعاونی با ۵۲ اتحادیه در استان فعال است. امرالله عباسی در همایش برندسازی تعاونی‎های استان گلستان بااشاره به اینکه تنها 16 مورد از اتحادیه‎های استان گلستان فعال است، اظهار داشت: 49درصد تعاونی‎های استان در بخش کشاورزی قرار دارد و گلستان رتبه نخست کشور را در ثبت و تشکیل تعاونی‎ها دارد. وی با بیان اینکه 200هزار تعاونی در کشور وجود دارد، افزود: در استان گلستان 10هزارو961 تعاونی با 52 اتحادیه وجود دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان بااشاره به اینکه گنبدکاووس با 2هزار تعاونی بیشترین تعاونی استان گلستان را دارد، گفت: میزان صادرات تعاونی‎ها در سال92 بیش از 8میلیون و970هزاردلار بوده است. هم‌اکنون مارک‎ها و برند‎های خارجی در جامعه نهادینه شده و براین اساس اگر بخواهیم با این تهاجم فرهنگی مقابله کنیم باید اقتصاد خود را درون‎زا، پایدار و قوی کنیم. اقتصاد درون‎زا و برون‎نگری که در نگرش مقام معظم رهبری وجود دارد با تقویت برند‎های داخلی محقق می‎شود.

عباسی با بیان اینکه درگذشته در داخل کشور برند‎های خوبی داشتیم که این روزها کمرنگ شده، افزود: شرکت‎هایی که در داخل کشور هستند، باید برند‌سازی شوند و این امر سبب اعتماد مشتری به تولیدکننده خواهد شد. برندسازی سبب می‎شود که وفاداری مشتری به تولید‌کننده حفظ شود و در گذشته نیز برند‎های مختلفی مانند کفش ملی در تعاونی‎ها وجود داشت. تعاونی‎ها یکی از برند‎های مهم کشور بود که در گذشته مردم اعتماد زیادی به آن‎ها داشتند و اجناس تعاونی‎ها را با قیمت و کیفیت مناسب خریداری می‎کردند که این مهم هم‌اکنون تحت‌الشعاع قرار گرفته است. در استان گلستان در حوزه صنایع دستی برند داریم و در صنایع دیگر در حوزه تعاونی‎ها برند نداریم و باید با برندسازی اعتماد بین تولیدکننده و مصرف‌کننده ایجاد شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر