کوتاه از سیاست

۱۳۹۴/۰۲/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۰۵۹۲

مذاکرات معاونان ظریف و موگرینی

باشگاه خبرنگاران مذاکرات معاونان وزیر امور خارجه کشورمان و هیات اروپایی به سرپرستی هلگا اشمید برای ادامه نگارش متن پیش‌نویس توافق جامع هسته‌یی از امروز در وین آغاز می‌شود. دور اخیر رایزنی‌های هسته‌یی جمعه شب با برگزاری نشست عمومی ایران و ٦ کشور در سطح معاونان و مدیران کل سیاسی در وین پایان یافت. چهارمین دور مذاکرات معاونان وزیران خارجه ایران و 1+5 از روز چهارشنبه تا جمعه برگزار می‌شود.


توافق هسته‌‌ای با چاشنی مناسب

ایسنا سفیر فرانسه در امریکا گفت: توافق هسته‌یی با ایران احتمالا در دقایق پایانی اتفاق خواهد افتاد. ژرار آرو، سفیر فرانسه در واشنگتن در پیامی در صفحه توئیتر خود حصول یک توافق هسته‌یی میان ایران و گروه 1+5 را ممکن دانست اما نوشت: حدس من این است که اگر توافقی حاصل شود در دقایق پایانی یا حتی پس از آن خواهد بود. این سفیر فرانسوی همچنین در پیام خود نوشت که یک توافق هسته‌یی با چاشنی مناسبی از ملودرام اتفاق خواهد افتاد.


سوال‌های مجلس از 2وزیر اعلام وصول شد

ایرنا سوالات ملی دو نفر از نمایندگان مجلس از وزیر جهاد کشاورزی و سوال ملی یک نفر از نمایندگان مجلس از وزیر ورزش و جوانان اعلام وصول شد. ضرغام صادقی عضو هیات‌رییسه مجلس گفت: سوالات حامد قادرمرزی و امید کریمیان از وزیر جهاد کشاورزی، همچنین سوال ملی احمد شوهانی نماینده مردم ایلام از وزیر ورزش و جوانان درخصوص گسترش بداخلاقی در ورزش و دخالت در امور فدراسیون‌ها و غفلت از مسایل اساسی جوانان اعلام وصول می‌شود.


حذف استمرار صلاحیت نمایندگان از قانون

تسنیم براساس مصوبه مجلس استمرار صلاحیت نمایندگان فعلی مجلس برای دور بعدی انتخابات حذف شد.وکلای ملت برای تامین نظر شورای نگهبان با 131رای موافق، 44رای مخالف و 6رای ممتنع از مجموع 222نماینده حاضر در مجلس، جزء 13 الحاقی به بند ب ماده 29 را حذف کردند. در این جزء آمده بود که مجریان شبکه‌های استانی صداوسیما باید برای ورود به انتخابات مجلس استعفا دهند ولی این بند درنهایت حذف شد لذا استعفای مجریان شبکه‌های استانی برای حضور در انتخابات مجلس الزامی نیست.


50 هزار جایگاه سوخت برای نیروگاه بوشهر

موج سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشور گفت: ایران برای دوره محدودی اعتماد‌سازی می‌کند و بعد از آن مسیر خودش را طی می‌کند چراکه ما سرمایه‌گذاری زیادی انجام داده‌ایم و 48 تا 50هزار جایگاه سوخت فقط برای نیروگاه بوشهر در نظر گرفته‌ایم. کمالوندی در چهارمین همایش ملی کاربرد فناوری هسته‌یی در علوم کشاورزی و منابع طبیعی در پژوهشکده کشاورزی هسته‌یی کرج، گفت: امروز به برکت دانشمندان این مرز و بوم ایران از اقتدار بالایی برخوردار است و این امر باعث شده که ما بتوانیم مقابل 6کشور برتر دنیا که بین 90 تا 100درصد قدرت سیاسی دنیا را در اختیار دارند ایستادگی کنیم.


کنترل خاورمیانه

به دست ایران افتاده است

عصر ایران مک کین، سناتور جمهوری‌خواه، گفت: به دلیل همین سیاست‌های اشتباه ما الان در سوریه بین دو انتخاب بد و بدتر گرفتار شده‌ایم. یا باید اسد را انتخاب کنیم یا به قدرت رسیدن گروه‌های تندرو اسلام‌گرا را شاهد باشیم. این وضعیت به خاطر این است که دولت اوباما صحنه را ترک کرد و بر اوضاع مدیریت نداشت. جان مک کین در سخنانی مدعی شد سیاست‌های اشتباه دولت اوباما در خاورمیانه باعث برتری ایران در منطقه شده است. مک کین همچنین گفت: کنترل خاورمیانه به دست ایران افتاده است.


هیات سیاسی طالبان در ایران

تسنیم هیات‌سیاسی طالبان افغانستان به‌رهبری طیب‌آغا به ایران سفر کرد. این هیات متشکل از اعضای دفتر سیاسی طالبان افغانستان در قطر روز گذشته وارد تهران شد. هیات‌سیاسی طالبان افغانستان پیش از این نیز دو مرتبه به‌منظور دیدار با مقامات امنیتی جمهوری اسلامی ایران و همچنین شرکت در کنفرانس بین‌المللی بیداری اسلامی به ایران سفر کرده بودند. طالبان افغانستان پیش از این اعلام کرده بودند که هدف آنها از ایجاد دفتر سیاسی در قطر ارتباط با سایر کشورهای جهان است، به همین منظور از زمان ایجاد این دفتر اعضای آن سفرهای متعددی به سایر کشورها از جمله چین، استرالیا، آلمان، ژاپن و برخی دیگر از کشورها داشته‌اند.


ابراز تاسف افخم از احکام اعدام در مصر

ایرنا مرضیه افخم از صدور احکام اعدام در مصر ابراز تاسف کرد و گفت: برخی اختلافات از طریق گفت‌وگوی جریانات سیاسی قابل حل‌وفصل است. وی افزود: صدورچنین احکامی که تشویق روش‌های مبتنی بر خشونت و حذف را در بر دارد، وجهه و اعتبار کشور مصر را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد و امیدواریم از چنین راهکارهایی اجتناب شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر