تفاهم هسته‌ای هنوزکامل نشده است

۱۳۹۴/۰۲/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۰۵۹۱

علی‌اکبر ولایتی مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا توافق هسته‌یی بین جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 تکمیل شده است؟ گفت: چنین نیست و مذاکرات همچنان ادامه دارد و تمام امور در حال بررسی است.

ولایتی که برای شرکت در همایش علمایی بین‌المللی برای فلسطین و دیدار با مقامات ارشد لبنانی به بیروت سفر کرده بود، در گفت‌وگو با روزنامه لبنانی السفیر افزود: تغییراتی جدی و اساسی در رویکرد دو‌طرف ایجاد نشده است، رویکرد ایران و رویکرد امریکا تغییر نکرده و تحولات منطقه اشاره ندارد به اینکه دو‌طرف به هم نزدیک شده‌اند. وی خاطرنشان کرد: در عراق و سوریه ما دیدگاه‌هایی داریم که مشابه با امریکایی‌ها نیست، کنگره امریکا اخیرا حزب‌الله را گروه تروریستی خواند، واشنگتن بمباران یمن توسط سعودی‌ها را تایید کرد اما ما مخالفت کرده‌ایم. مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل به عنوان نمونه به موضوع بازرسی پایگاه‌های نظامی اشاره و تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی این بازرسی را رد کرده‌اند و طبیعی است که ما هرگز اجازه بازرسی این تاسیسات خود را نخواهیم داد.

ولایتی افزود: عراق از ما خواستار کمک به این کشور در رویارویی با تروریسم شد، حیدرالعبادی نخست وزیر عراق در سفر اخیرش به تهران از رهبر معظم انقلاب اسلامی برای کمک ایران به عراق در مبارزه با داعش و جلوگیری از سقوط بغداد قدردانی و تشکر کرد.

وی همچنین به کشتی ایرانی حامل کمک‌های انسان‌دوستانه که انتظار می‌رود تا دو روز دیگر به سواحل یمن برسد اشاره و تاکید کرد: ایرانی‌ها در رسیدن کشتی حامل کمک‌های انسان‌دوستانه به سواحل یمن مصمم هستند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر