تغییرات در دولت کذب است

۱۳۹۴/۰۲/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۰۵۸۷

گروه ایران

«دولت برنامه‌یی برای حذف 4میلیون یارانه‌بگیر ندارد.»این جملات بخشی از اظهارات سخنگوی دولت در نشست هفتگی با خبرنگاران است که در واکنش به برخی از فضاسازی‌های رسانه‌یی روزهای اخیر بیان شد.

محمدباقر نوبخت همچنین اخبار منتشر شده در رسانه‌ها در مورد تغییرات قریب‌الوقوع کابینه را تکذیب کرد و گفت: «خبر تغییر استانداران و وزرا به هیچ‌وجه صحت ندارد و در دستور کار نیست.»

نوبخت از ابلاغ رییس‌جمهوری درباره صرفه‌جویی 6هزار میلیارد تومانی اعتبارات جاری خبر داد و اضافه کرد: «به این ترتیب اعتبارات عمرانی به بیش از 40هزار میلیارد تومان افزایش یافت.»سخنگوی دولت در این جلسه تاکید کرد که رویکرد دولت حمایت از بخش خصوصی است.


هدفمندی یارانه‌ها منتظر تصویب

آیین نامه اجرایی

سخنگوی دولت با بیان اینکه افزایش سهم اعتبارات عمرانی نشان از عزم دولت برای سرمایه‌گذاری در طرح‌های عمرانی دارد، خاطرنشان کرد: «اگر بتوانیم امسال بخشی از طرح‌های ناتمام را منطبق تکلیف قانونی و رویکرد دولت به بخش غیردولتی واگذار کنیم، سرعت بیشتری به طرح‌های عمرانی داده می‌شود.»

سخنگوی دولت درباره هدفمندی یارانه‌ها نیز اظهارکرد: طبق ماده یک و سه قرار بود که 50 درصد از افزایش قیمت حامل‌های انرژی برای هدفمندی یارانه‌ها اختصاص یابد که از این میزان 30واحد درصد به بخش تولید و 20واحد درصد به خزانه واریز شود اما در نهایت پول به دست آمده نه تنها تسهیم نشد بلکه بخشی از خزانه و بخشی هم از بانک مرکزی وام گرفته شد و بین مردم تقسیم شد که دولت یازدهم تلاش دارد این قانون را به درستی اجرا کند.

نوبخت به جریان‌سازی برخی از رسانه‌ها پس از حذف عده‌یی یارانه‌بگیر هم اشاره کرد و گفت: «این رسانه‌ها مدام به دنبال حذف یارانه‌بگیران هستند و پس از اینکه این کار انجام شد و خدای نکرده یک نفر به صورت غیرکارشناسی حذف شد، سوژه بعدی آنها می‌شود که چرا این افراد حذف شده‌اند.»

سخنگوی دولت یادآورشد: «مسوول اجرای هدفمندی یارانه‌ها وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و هر آنچه که لازم باشد را اطلاع‌رسانی می‌کند.»


مذاکرات در راستای منافع ملی است

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره دبه‌کردن امریکا در مذاکرات گفت: مذاکرات درحال انجام است و هر یک از طرفین تلاش می‌کنند که بیشترین منافع را برای ملت خود داشته باشند.

نوبخت تصریح کرد: مطمئن باشید در توافق جامع نه تنها هیچ یک از حقوق ملت ایران ضایع نخواهد شد بلکه حقوق تضییع شده و تحریم‌های ظالمانه هم برداشته خواهد شد و به حقوقی که الان در حصر قرار گرفته است، دسترسی خواهیم یافت.


پرداخت یارانه نان ادامه دارد

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره برخی نانوایی‌ها که نان را با قیمت بسیار بالایی به بهانه آزادپز بودن عرضه می‌کنند، گفت: تمام فعالیت‌های ما برای این است که مردم مشکل نداشته باشند. آزادپزی برخی از نانوایی‌ها نیز در همین راستا بوده است.

نوبخت با تاکید بر اینکه پرداخت یارانه نان همچنان ادامه دارد، اظهارکرد. 20درصد از ظرفیت نانوایی‌های شهر آزادپز شده‌اند اما درعین حال ممکن است تخلفاتی هم صورت گیرد که دستگاه‌های نظارتی باید بیش از پیش بر عملکرد نانوایی‌ها نظارت کنند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با اشاره به وظایف نظارتی این سازمان اضافه کرد: یکی از وظایفی که برعهده سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قرار گرفته، نظارت بر عملکرد همه دستگاه‌های اجرایی است و باید گزارش نظارتی را به هیات وزیران ارایه دهد.


قطع موبایل در تبریز

سخنگوی دولت در باره قطع اینترنت و موبایل در زمان مسابقه فوتبال تبریز هم گفت: الان من چنین چیزی را تایید نمی‌کنم، قطع اینترنت چه ارتباطی با دو تیمی دارد که وسط میدان مسابقه می‌دهند، آنها باید سرنوشت بازی را با گل‌های زده یا خورده تعیین کنند. نوبخت با این حال تاکید کرد: رییس‌جمهوری دستور پیگیری داده‌اند و این موضوع در دست بررسی است.

ممنوع‌التصویری رییس‌جمهور پیشین

نوبخت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا رییس‌جمهوری درباره ممنوع التصویری رییس‌جمهور پیشین به قوه قضاییه نامه‌یی نوشته‌اند، گفت: در جلسه هیات وزیران رییس‌جمهوری دستور پیگیری این مساله را دادند. سخنگوی دولت در باره رابطه نرخ سود بانکی و بازار سرمایه نیز اینگونه توضیح داد که این دو بازار از قواعد خاصی تبعیت می‌کنند ضمن آنکه می‌توانند اثراتی بر هم داشته باشند، با توجه به این موارد شورای پول و اعتبار نرخ‌های جدیدی را برای تسهیلات و سپرده انتخاب کرد.

نوبخت با بیان اینکه از نظر دولت کاهش نرخ سود بانکی در بازار بورس تاثیر منفی نخواهد داشت، افزود: تاثیرات ایجاد شده در بازار بورس تحت تاثیر عوامل سیاسی و روانی است.


با فرهنگ بهبود فضای کسب وکار

فاصله داریم

سخنگوی دولت در باره برنامه دولت برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز گفت: این برنامه در دستور کار دولت قرار دارد و درجلسه هیات وزیران، نهاد مربوطه برنامه‌هایش را ارایه داد و اصلاحاتی هم صورت گرفت.

نوبخت با تاکید بر اینکه حتما باید بخش غیردولتی در سرمایه‌گذاری حاضر شود، افزود: در شهریور 1392دستورالعمل 35 ماده‌یی برای تسهیل در فضای کسب وکار و بهبود آن تهیه و تکالیفی را بیان کردیم اما اینکه بدنه اجرایی دولت ممکن است همچنان موانعی را ایجاد کنند باید بگویم متاسفانه هنوز نسبت به اصلاح آن که به یک فرهنگ تبدیل شود، فاصله داریم.


تکذیب ورشکستگی موسسات مالی

سخنگوی دولت درخصوص برچیده شدن موسسات مالی غیرمجاز گفت: این موضوع اراده بانک مرکزی است و درجلسه شورای عالی امنیت ملی نیز مطرح شده و از آنجا به دستگاه‌های نظامی و انتظامی ابلاغ شد که با بانک مرکزی در این راستا همکاری داشته باشند.

نوبخت تاکید کرد: این حق بانک مرکزی است که برای صیانت از حقوق مردم و سپرده‌گذاران نظارت داشته باشد.

سخنگوی دولت همچنین درخصوص خبرهایی مبنی بر ورشکستگی تعدادی از موسسات مالی گفت: این موضوع صحت ندارد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر