هلند در یک پارک مینیاتوری!

۱۳۹۴/۰۲/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۰۵۷۵

پارک مینیاتوری «مادورادام» در هلند شما را به دوران کودکی‌تان باز می‌گرداند. این پارک با مساحتی کمتر از یک هکتار نسخه‌یی برابر اصل از خانه‌های هلندی، کانال‌های آب، فروشگاه‌ها، بناهای تاریخی و صحنه‌هایی طبیعی از زندگی روزمره هلندی‌ها را به تصویر کشیده است.

هرچه در این پارک دیده می‌شود -از ساختمان‌ها گرفته تا رودخانه‌ها، ترامواهای متحرک، ماشین، قطار، کشتی‌ها و پل‌ها- در مقیاس یک به 25 طراحی و ساخته شده است.

در این پارک می‌توان بارگیری کشتی‌ها، فرود هواپیما در فرودگاه بین‌المللی آمستردام یا کنسرت موسیقی را همراه با حرکات نمایشی افراد تماشا کرد. هر یک از مدل‌ها در این پارک با جزییات باور نکردنی به تصویر کشیده شده است. مثلا در فصل زمستان، ساکنان را با دستکش، کلاه و ژاکت در برف‌ها می‌بینیم. درحالی که در فصل تابستان تنها با پیراهن و تی‌شرت به چشم می‌خورند. با نگاهی دقیق در این پارک صحنه‌هایی روزمره از نشستن افراد در کافه‌های روباز را می‌توان دید یا سوار قطار شدن اف راد برای رفتن به محل کار و حتی می‌توان به تماشای مسابقه فوتبال آمستردام، درحالی که این آدمک‌ها در حال دویدن و بازی هستند، نشست.

حتی می‌توان برخی از مشهورترین آثار تاریخی معماری هلند همچنین صحنه‌هایی از فروش مشهور پنیر هلندی را در این پارک تماشا کرد. در این پارک گل‌هایی کاملا مشابه لاله‌های باغ «کوکنهوف» که به‌عنوان یکی از مشهور‌ترین باغ‌های دنیا شناخته می‌شود، شبیه‌سازی شده است. از آنجایی که این مدل‌ها با جزییات بسیار دقیق هستند، ساخت برخی از آنها بیش از 2سال زمان برده و در پایان دنیایی مینیاتوری خلق شده که می‌توان در آن تقریبا همه هلند را تماشا کرد. ورودی این پارک 16 یورو است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر