اخبار

۱۳۹۴/۰۲/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۰۵۶۱

افت 9 هزار تومانی نرخ سکه و ثبات نسبی قیمت دلار

صرافان بازار ارز و سکه روز سه‌شنبه نرخ هر دلار امریکا را با یک تومان کاهش نسبت به روز دوشنبه 3هزارو299تومان و هر قطعه سکه تمام بهارآزادی طرح جدید را با 9هزارتومان افت 940هزارتومان تعیین کردند. هر یورو در بازار آزاد با 30تومان افت نسبت به روز دوشنبه 3هزارو745تومان و هر پوند نیز با 31تومان کاهش 5هزارو170تومان قیمت خورد. هر قطعه سکه تمام بهارآزادی طرح جدید و قدیم به ترتیب با 9 و 10هزارتومان افت 940 و 938هزارتومان تعیین قیمت شد. هر نیم سکه با چهارهزارتومان افت 476هزارتومان و هر ربع سکه نیز با چهارهزارتومان کاهش نسبت به روز دوشنبه 265هزارتومان فروخته شد. هر سکه یک گرمی بدون تغییر قیمت 181هزارتومان خریدوفروش شد و هر گرم طلای 18عیار نیز با هزار و 100 افت 95هزارو900تومان قیمت خورد. هر اونس طلا نیز در معاملات روز سه‌شنبه با 9دلار افت 1220دلار قیمت‌گذاری شد.


نشان زرین روابط عمومی به بانک صنعت و معدن رسید

نشان زرین موثرترین مدیریت روابط عمومی و ارتباطات، ستاره مدیریت روابط عمومی در بخش ملی و لوح افتخار ستارگان روابط عمومی به بانک صنعت و معدن رسید.نشان زرین موثرترین مدیریت روابط عمومی و ارتباطات در دومین اجلاس متخصصین و روسای بانک، بیمه، بورس و شرکت‌های تاثیرگذار در اقتصاد کشور (باینکس)، ستاره مدیریت روابط عمومی در بخش ملی و همچنین لوح زرین جشنواره ستارگان روابط عمومی به روابط عمومی بانک صنعت و معدن اهدا شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بانک صنعت و معدن در مراسمی نشان زرین موثرترین مدیریت روابط عمومی و ارتباطات به داریوش سهرابی مدیر امور مشتریان و روابط عمومی این بانک به پاس تلاش‌های مستمر در عرصه اطلاع‌رسانی اهدا شد. همچنین در جشنواره سـتارگان روابط عمومی نیز با انتخاب هیات داوران، لوح افتخار ستارگان روابط عمومی در سال1394 به مدیر روابط عمومی و امور مشتریان این بانک اختصاص یافت. گفتنی است جوایز یادشده به مناسبت 27 اردیبهشت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی به روابط عمومی بانک صنعت ومعدن اهدا شده است.


موسسه «میزان» به‌طور رسمی منحل نشده است

به‌دنبال انتشار خبرهایی مبنی برمنحل شدن موسسه اعتباری میزان، یک مقام رسمی اعلام کرد که این موسسه هنوز به‌طور رسمی منحل نشده اما امور معمول آن متوقف است. به گزارش ایسنا، بعد از مسایل پیش آمده برای موسسه اعتباری میزان در سال گذشته به‌دلیل سرمایه‌گذاری در یکی از پروژه‌های بزرگ کشور و به‌دنبال آن درخواست سپرده‌گذاران برای دریافت منابع خود شرایط به گونه‌یی پیش رفت که ادغام یا انحلال این موسسه مطرح شد. باوجود غیرمجاز بودن موسسه میزان و عدم تعهد بانک مرکزی نسبت به فعالیت و سپرده‌گذاری در آن، این بانک با همکاری استانداری خراسان‌رضوی به موضوع ورود کرد و در روزهای آخر سال1393 اعلام شد که موسسه میزان با بانک صادرات ادغام می‌شود، با این حال عدم تمایل مسوولان این موسسه برای ادغام شعب و برخی مسایل دیگر مانع از این مساله شده و پایه بر انحلال آن گذاشته شد. اما درحالی برخی خبرها حاکی از منحل شدن موسسه میزان است که یک مقام رسمی به ایسنا اعلام کرد که این موسسه هنوز رسما منحل نشده و انحلال آن به ثبت نرسیده است. وی توضیح داد که فعالیت عادی موسسه میزان درحال حاضر متوقف شده و شعب آن تنها درحد وصول اقساط فعالیت می‌کنند. او همچنین عنوان کرد که بعد از وصول مطالبات موسسه میزان، فروش دارایی‌های آن و برگرداندن منابع سپرده‌گذاران و آسودگی خاطر آنها موسسه میزان رسما منحل و به کار خود پایان می‌دهد. به گفته این مقام آگاه، بانک صادرات درحال آماده شدن برای انعقاد قرارداد برای برعهده گرفتن عاملیت موسسه میزان است


جلسه ویژه سیف با مدیران بانک‌ها برگزار شد

ولی‌الله سیف درجلسه هم‌اندیشی مدیران عامل بانک‌ها با رییس کل بانک مرکزی درخصوص موضوعات روز بانکی با انتقاد از رقابت عجیب بانک‌ها بر سر نرخ سود سپرده‌ها در قالب تبلیغات گفت: ارایه خدمات بانک‌ها به موسسات غیرمجاز هیچ‌گونه توجیهی ندارد. به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی ولی‌الله سیف در این جلسه با بیان اینکه نظام بانکی شرایط بسیار سختی را سپری می‌کند، خاطرنشان کرد: بازیگران بازار پول باید مصالح کل نظام را مدنظر قرار دهند و مدیران عامل بانک‌ها صرفا به مصالح بانک تحت مدیریت خویش فکر نکنند چراکه نگاه محدود و خرد موجب خسران کل شبکه بانکی خواهد شد. وی با بیان اینکه در مقابل سیاست فعلی تعیین نرخ سود بانکی در بانک مرکزی دو دیدگاه وجود دارد، تصریح کرد: دیدگاه اول معتقد است چرا باید بانک مرکزی نرخ را دستوری تعیین کند و در دیدگاه دوم بیان می‌شود به چه دلیل صرفا برای سپرده‌های یک‌ساله نرخ تعیین و ابلاغ شده است اما نرخ سود سپرده‌ها تعیین نشده است. وی درپاسخ به دیدگاه‌های طرح شده خاطرنشان کرد: در شرایط نامناسب و نامتعادل صورت‌های مالی که در بانک‌ها یک واگرایی بین نرخ تورم و نرخ سود بانکی ایجاد شده است، بانک مرکزی در شرایط موجود بهترین تصمیم را اتخاذ کرده است. رییس شورای پول و اعتبار افزود: مثبت بودن نرخ سود بانکی نسبت به نرخ تورم در طول تاریخ بعد از انقلاب سابقه نداشته است و این روند نیز نمی‌توانست ادامه پیدا کند. وی خاطرنشان کرد: دلیل اینکه بانک‌ها قادر به مقابله با این پدیده نیستند نیاز به نقدینگی است و اگر بانک مرکزی به این موضوع ورود نمی‌کرد، معضل بسیار پیچیده می‌شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر