اخبار کلان

۱۳۹۴/۰۲/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۰۵۵۸

پیشنهاد 332 میلیارد تومانی خرید سرخابی‌ها

ایسنا مدیرعامل سازمان خصوصی‌سازی با اعلام اسامی خریداران سرخابی عنوان کرد: چهارمین مزایده سرخابی‌ها طبق وعده امروز درحال برگزاری است که شرکت استیل آذین ایرانیان با مبلغ 332میلیارد تومان بالاترین رقم پیشنهادی بوده است. میرعلی اشرف عبدالله پوری‌حسینی در چهارمین جلسه برگزاری مزایده استقلال و پرسپولیس بااشاره به اینکه این مزایده از گزند شایعات در امان مانده است، گفت: واگذاری سرخابی‌ها درسالی صورت می‌گیرد که این دو تیم درجدول، وضعیت خوبی نداشتند در غیر این صورت این دو باشگاه در اوج اقتدار واگذار می‌شد، اما امیدواریم با این واگذاری روند حرکتی این دو باشگاه بهبود و اصلاح یافته تا در سال‌های آینده این دو باشگاه در جام باشگاه‌های آسیا یا محافل دیگر ظاهر شوند. وی افزود: امروز چهار پاکت به سازمان خصوصی‌سازی ارایه شد که هر چهار پاکت سپرده خود را تا پایان وقت اداری دیروز واریز کردند و ذی‌حساب سازمان خصوصی‌سازی واریز این سپرده را تایید کرد و نگرانی از بابت واریز سپرده وجود ندارد. زیرا در جلسه گذشته اتفاقاتی درخصوص عدم واریز سپرده رخ داد، اما در جلسه امروز نگرانی از این بابت وجود ندارد. حسینی خاطرنشان کرد: جلسه امروز مزایده استقلال و پرسپولیس تماما در مقابل دوربین رسانه‌ها و اصحاب رسانه برگزار می‌شود. درحالی که در جلسه گذشته این اتفاق رخ نداد. همچنین ارایه پیشنهاد برای هر باشگاه به منزله اعلام برنده نیست زیرا برنده نهایی بعد از تایید اهلیت در روزهای آینده مشخص و اعلام می‌شود. پوری‌حسینی به اعلام اسامی متقاضیان پرداخت و گفت: درحال حاضر شرکت سرمایه‌گذاری سمند تنها متقاضی خرید باشگاه استقلال است که نماینده‌ این شرکت در آن حضور نداشته و با حضور نمایندگان دیگر بازگشایی می‌شود. این شرکت مبلغ 290میلیارد و500میلیون تومان پیشنهاد کرده است. رییس سازمان خصوصی‌سازی بااشاره به مسابقه پرسپولیس با الهلال گفت: برخی افراد از باشگاه پرسپولیس خواهش کردند که پاکت‌های متقاضیان خرید باشگاه پرسپولیس امروز بازگشایی نشود، اما سازمان خصوصی‌سازی طبق قرار امروز باید این کار را انجام دهد که اگر هر سه متقاضی خرید پرسپولیس به اتفاق از سازمان خصوصی‌سازی و ستاد برگزاری مزایده درخواست کنند جلسه مزایده به تنفس بخورد، جلسه تنفس داده خواهد شد در غیراین صورت پاکت‌ها بازگشایی می‌شوند اما برنده‌یی اعلام نمی‌شود.


درآمد ۷۵هزارمیلیارد تومانی مالیات برای سال جاری

شادا معاون سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به پیش‌بینی درآمد ۷۵هزارو۲۰۰میلیارد تومان مالیات برای امسال گفت: سال گذشته ۹۷درصد درآمد مالیاتی در بودجه یعنی ۵۷هزارو۶۰۰میلیارد تومان محقق شد.

حسین وکیلی در حاشیه همایش مدیران روابط عمومی سازمان امور مالیاتی افزود: تلاش این سازمان تحقق کامل درآمد پیش‌بینی شده مالیاتی در قانون بودجه 94 است.

معاون سازمان امور مالیاتی با اشاره به اینکه امسال روش شناسایی مودیان جدید تفاوت کرده است، گفت: با شناسایی مودیان جدید، درآمدهای مالیاتی افزایش خواهد یافت. وکیلی گفت: در اصلاح قانون مالیات مستقیم که در مراحل نهایی است با کاهش نرخ‌ها و معافیت‌ها، درآمد مالیاتی از مودیان موجود کاهش می‌یابد اما توان سازمان امور مالیاتی شناسایی مودیان جدید و همچنین گروه‌های ناشناس است.


سودهای روزشمار بالا عامل ورشکستگی بانک‌ها

وزیراموراقتصادی‌ودارایی پرداخت سودهای ۱۹ تا ۲۰درصدی به سپرده‌های 3 و 6 ماهه را موجب ورشکستگی بانک‌ها دانست و گفت: هیچ موقع شورای پول و اعتبار درباره سودهای زیر یک‌سال نرخ تعیین نمی‌کرده است. علی طیب‌نیا در ارتباط با مصوبه اخیر شورای پول و اعتبار مبنی بر واگذاری مسوولیت تعیین نرخ سود سپرده‌های کمتر از یک‌سال به بانک‌ها و ایجاد رقابت شدید در این بخش‌اظهار کرد: مسلما بانک‌ها امکان اینکه بخواهند نرخ سود کوتاه‌مدت را در بلندمدت افزایش دهند، ندارند. وی درباره انتقادات بورسی‌ها به سیاست جدید سود بانکی و تاثیر آن بر بازار سرمایه گفت: اگر بانک یا موسسه‌یی بخواهد نرخ سود سپرده‌های 3ماهه، 6‌ماهه و 9ماهه را در محدوده 19 تا 20درصد تعیین کند، قطعا دچار ورشکستگی خواهد شد و هزینه‌های آن قابل تامین نیست. وزیراموراقتصادی‌ودارایی همچنین تاکید کرد: بنابراین مطمئنا خود بانک‌ها در این حوزه باید به اجماع لازم برسند چراکه امکان پرداخت سودهای بالا (19 و 20درصد) برای سپرده‌های زیر یک‌سال در بلندمدت وجود ندارد. طیب‌نیا در ارتباط با درخواست برخی بانک‌ها از شورای پول و اعتبار برای تجدید نظر در تصمیم واگذاری مسوولیت تعیین سپرده‌های کمتر از یک‌سال به بانک‌ها گفت: هیچ‌موقع شورای پول و اعتبار در مورد این نرخ‌ها، نرخ تعیین نمی‌کرده است که الان بخواهد این کار را انجام دهد. وی در پاسخ به اینکه آیا بناست نرخ سود سپرده‌ها هر3 ماه یک‌بار کاهش یابد، گفت: در مصوبه شورای پول و اعتبار نگفتیم نرخ سود را کاهش می‌دهیم اما تاکید کرده‌ایم که هر 3 ماه یک‌بار شورا وضعیت بازار پول را بررسی می‌کند و تصمیمات لازم را اتخاذ خواهد کرد. شورای پول و اعتبار طی هفته‌های اخیر مصوب کرد که نرخ سود سپرده‌های یک‌سال 20درصد باشد و در عین حال تصمیم‌گیری برای سپرده‌های کمتر از یک‌سال را به بانک‌ها واگذار کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر