کوتاه از سیاست

۱۳۹۳/۰۶/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۰۳۹

پیشنهاد تاسیس سازمان مقابله با زمین‌خواری

مدیرکل سابق بازرسی استان تهران با پیشنهاد راه‌اندازی یک سازمان برای مقابله با زمین‌خواری گفت: توجه به اقشار ضعیف و ایجاد شغل نباید دلیلی برای عبور از قانون باشد. مصطفی راشد گفت: زمین‌خواری مساله مهمی در تهران و استان البرز است و همه مسوولان باید به این موضوع توجه کنند و با همفکری راهکار جدیدی برای مقابله با آن تهیه کنند حتی اگر لازم است سازمان جدیدی برای مقابله با زمین‌خواری راه‌اندازی شود. سطح بازرسی را در تهران یک درجه ارتقا دادیم و سازمان بازرسی در حال حاضر در سطح و کیفیت خوبی در کشور قرار دارد و در مورد اقدامات صورت گرفته به اندازه کافی تبلیغ نشده است.


توضیح افخم به فرود هواپیمای امریکایی

سخنگوی وزارت خارجه درباره فرود اضطراری یک فروند هواپیمای خارجی در فرودگاه بندرعباس گفت: عدم همخوانی بخشی از اطلاعات طرح پرواز با اظهارات خلبان و عدم سوخت کافی برای بازگشت آن به‌مبدا پرواز موجب شد مسوولان ذیربط با رعایت موارد فوق، اجازه فرود هواپیما را صادر کنند.


14میلیون فقره پرونده قضایی در شأن نظام نیست

حجت‌الاسلام «مصطفی پورمحمدی» وزیر دادگستری، در جمع قضات و کارکنان دادگستری تربت‌حیدریه گفت: آمار 20درصدی طلاق به نسبت ازدواج و وجود 14میلیون فقره پرونده در دستگاه قضایی و زیر مجموعه آن در شان نظام جمهوری اسلامی نیست. 9میلیون و 500هزار پرونده در دادگستری‌ها، 3میلیون و 500هزار پرونده در شورای حل اختلاف و بیش از یک میلیون پرونده در تعزیرات حکومتی کشور تشکیل شده است که با حذف پرونده‌های تکراری حدود 10میلیون پرونده واحد در دستگاه قضا وجود دارد.


درخواست حق پخش صداوسیما تکذیب شد

پرویز اسماعیلی، معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس‌جمهوری، درباره خبر یکی از رسانه‌ها مبنی بر تقاضای مادی صدا وسیما از دولت برای پخش مستند سفر رییس‌جمهور به اردبیل افزود: پخش برنامه‌های ریاست محترم جمهوری در صدا وسیما با تعامل خوبی همراه است و تغییر در پخش این مستند نیز با هماهنگی کامل میان اینجانب و مدیران محترم صدا و سیما و با ملاحظه جدول پخش برنامه‌ها صورت گرفته است. وی از رسانه‌ها خواست از درج هرگونه مطالب غیر واقع و گمانه‌پردازی در این‌گونه موارد خودداری کنند.


نظارت به معنی مچ‌گیری نیست

استاندار تهران گفت: نظارت به هیچ‌وجه به معنای مچ‌گیری نیست و اولویت نخست ما این است که به‌سمت سالم‌سازی و جلوگیری از تخلفات و ساخت‌وسازهای غیرمجاز حرکت کنیم. «حسین‌هاشمی» استاندار تهران در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل بازرسی استان تهران اظهارکرد: ما به‌هیچ‌وجه با گریز از قانون و تخلفات شوخی نداریم و این را در استانداری و در مقام عمل نشان داده‌ایم. ما از نظر شرعی، اخلاقی و اسلامی نسبت به‌تخلفات هشدار می‌دهیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر