از رییس‌جمهور اوکراین تا وزیر کره شمالی

۱۳۹۴/۰۲/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۰۲۱۸

درخواست رییس جمهور اوکراین

پترو پوروشنکو، رییس ‌‌جمهوری کشور اوکراین از مارک زاکربرگ درخواست کرده تا یک دفتر رسمی فیس‌بوک در کشورش افتتاح کند و به نحوی که برای رهبر یک کشور غیرمتداول به نظر می‌رسد برای او در فیس‌بوک پست گذاشته است. پوروشنکو نوشت: «مارک زاکربرگ عزیز، ما باید از تمام راه‌های در دسترس برای دریافت عکس‌العمل از کمپانی‌های جهانی استفاده کنیم. اوکراین واقعا نیازمند یک دفتر فیس‌بوک اوکراینی است!»


سبد گوجه و سیب زمینی تحفه روس‌ها

جان کری، وزیر امورخارجه امریکا که برای دیدار با پوتین، رییس‌جمهوری روسیه و سرگئی لاوروف، همتای روس خود به روسیه رفته بود با هدایایی جالب روسیه را به مقصد چین ترک کرد. هدیه جالب لاوروف به کری یک سبد گوجه فرنگی و یک سبد سیب زمینی محصول روسیه بود. لاوروف این دو سبد را به تلافی دو عدد سیب زمینی بزرگ که سال پیش کری به او در سفارت امریکا در پاریس داده بود به وی داد. کادوی دیگر لاوروف به کری یک تی‌شرت به مناسبت هفتادمین سالگرد پایان جنگ دوم جهانی بود که روی آن به زبان روسی نوشته شده: پیروزی.

وزیر امورخارجه روسیه هنگامی که هیات امریکایی برای مذاکره با او در داخل اتاق بود دو سبد را به همراه خود آورد و با این کار خنده حاضران در جلسه را سبب شد.


چرت زدن سر وزیر را بر باد داد

وزیر دفاع کره شمالی به دلیل اینکه وقت سخنرانی رهبر کره شمالی چرت زده بود، اعدام شد. حکومت کره شمالی این وزیر نگون‌بخت را به ضرب گلوله ضدهوایی اعدام کرد. چرت زدن وزیر دفاع به منزله توهین به رهبر 32ساله این کشور و بی‌احترامی به کیم جونگ اون محسوب شد. او به صورت علنی و با حضور صدها نفر اعدام شد. کیم جونگ اون پیش از این شوهرعمه‌اش را زنده، خوراک ده‌ها سگ گرسنه کرده بود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر