وضع عوارض بر صادرات موادخام

۱۳۹۴/۰۲/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۰۱۹۸

قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن پیش‌بینی میزان صادرات محصولات مختلف در سال جاری اعلام کرد: پرهیز از نوسان شدید نرخ ارز، تشویق صادرات با ارزش افزوده بالاتر و وضع عوارض روی صادرات مواد خام از مهم‌ترین سیاست‌های صادراتی در سال جاری است. به گزارش ایسنا، مجتبی خسروتاج، با بیان اینکه یکی از سیاست‌های صادراتی ما درسال جاری توسعه و تسهیل واردات موقت و صادرات مجدد است، اظهار کرد: برگزاری جلسات کارگروه صادرات غیرنفتی با حضور مسوولان اقتصادی و با دستور کار بررسی موانع و مشکلات صادرات از مواردی است که در سال جاری به‌شدت پیگیری می‌کنیم.

وی گفت: درسال جاری در نظر داریم رویکرد انتخاب صادر‌کنندگان نمونه را به سوی انتخاب صادر‌کنندگان کالاهای نهایی با ارزش افزوده بالاتر و فناوری بالا تغییر دهیم. خسروتاج در عین حال بیان کرد: شناسایی عوامل درونی و بیرونی موثر بر افزایش قیمت تمام شده کالاهای صادراتی، مشارکت و همفکری با تشکل‌ها با هدف کاهش هزینه‌ها و عملیاتی کردن مصوبات قانونی در جهت حمایت وتشویق صادرات از دیگر مواردی است که در سال جاری بیشتر به آن توجه می‌شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه از جمله برنامه‌های صادراتی ما درسال جاری صادرات 15میلیارد دلاری میعانات گازی است، گفت: در نظر داریم در سال جاری 35.2میلیارد‌ دلار صادرات در بخش صنعت (پتروشیمی) و 4.4میلیارد دلار صادرات در حوزه معدن داشته باشیم.

وی ضمن پیش‌بینی صادرات 5.5میلیارد دلاری در بخش کشاورزی و دامپروری در سال جاری افزود: در برنامه داریم که در گروه خدمات فنی - مهندسی 2 میلیارد دلار و در بخش فناوری اطلاعات 0.3میلیارد دلار صادرات در سال جاری داشته باشیم.

خسروتاج ادامه داد: صادرات 7.8میلیارد دلاری در بخش گردشگری و 4میلیارد دلاری در حوزه حمل‌و‌نقل و ترانزیت برای سال جاری پیش‌بینی شده است. وی با بیان اینکه ارزش تولیدات صنعتی در سال گذشته 610هزار میلیارد تومان بود، پیش‌بینی کرد: در سال جاری 15درصد تولیدات صنعتی داشته باشیم که براین اساس ارزش تولیدات صنعتی به 700 هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

خسروتاج همچنین بر گسترش همکاری‌های منطقه‌یی و توسعه موافقتنامه‌های تجاری، شناسایی و معرفی کالاهای جدید صادرات در بازار‌های هدف، به‌کارگیری ظرفیت‌های خالی کارخانجات برای تولید صادرات و اصلاح نظام قیمت‌گذاری با رویکرد توسعه صادرات تاکید کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر