بررسی راه‌های اصلاح هدفمندی یارانه‌ها در هیات دولت

۱۳۹۴/۰۲/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۰۱۹۱

ایرنا

گزارش سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور درخصوص گزینه‌های مختلف اجرای تبصره مربوط به هدفمندکردن یارانه‌ها در سال ۱۳۹۴ روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت مورد بررسی قرار گرفت. گزارش سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در خصوص گزینه‌های مختلف اجرای تبصره مربوط به هدفمندکردن یارانه‌ها در سال ۱۳۹۴ روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت مورد بررسی قرار گرفت و اعضای دولت دیدگاه خود را درباره هر یک از گزینه‌های پیشنهادی اعلام کردند.

ادامه این بحث به جلسه آینده هیات وزیران موکول شد و هیات وزیران در ادامه این جلسه که به ریاست معاون اول رییس‌جمهور برگزار شد، آیین‌نامه اجرایی بند(ب) تبصره(۱۲) قانون بودجه سال۱۳۹۴ کل کشور را بررسی و تصویب کرد.

براساس این آیین‌نامه، دولت برای توسعه و ارتقای بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور و سطح فناوری و کیفیت تولیدات زیر بخش ارتباطات و تولید برنامه‌های نرم‌افزاری و ایجاد زمینه صدور خدمات فنی و مهندسی در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات، به دستگاه‌های وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اجازه داد تا مبلغ یک‌هزارو۲۰۰میلیارد ریال از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌یی و هزینه‌های سرمایه‌یی را برای حمایت از پروژه‌ها و طرح‌های توسعه‌یی اشتغال‌آفرین یا صادرات کالا و خدمات در این بخش به بخش‌های خصوصی و تعاونی به صورت تسهیلات تخصیص دهد و مابه‌التفاوت سود آن را پرداخت کند. با توجه به اتمام مهلت اجرای آزمایشی قانون ثبت اختراعات، طرح‌های صنعتی و علایم تجاری مصوب ۱۳۸۶ و برای جلوگیری از بروز خلأ قانونی، دولت لایحه تمدید مهلت اجرای آزمایشی قانون مذکور را به مدت یک‌سال با قید دوفوریت به تصویب رساند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر