کوتاه از سیاست

۱۳۹۴/۰۲/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۰۱۸۷

بازدید رهبر معظم انقلاب از نمایشگاه کتاب

ایسنا حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دیروز (چهارشنبه) از بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در مصلای امام خمینی (ره) بازدید کردند. در این بازدید که آقای جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رهبر معظم انقلاب را همراهی می‌کرد، غرفه‌داران و برخی ناشران حاضر در نمایشگاه توضیحاتی درخصوص تازه‌های نشر و فعالیت‌های صورت‌گرفته در عرصه چاپ کتاب بیان کردند.


صلح و وحدت زبان ایران

ایرنا محمد شریعتمداری معاون اجرایی رییس‌جمهوری گفت: زبان جمهوری اسلامی ایران زبان صلح و وحدت و همدلی در همه منطقه است و همه تلاش جمهوری اسلامی این است که این قول را به عمل تبدیل کند. وی ادامه داد: با اتخاذ سیاست‌هایی که دولت تدبیر و امید در پیش گرفته شرایط زندگی مطلوب برای همه ایرانیان و صاحبان همه ادیان الهی را فراهم می‌کند.


مطهری و طرح سه‌فوریتی

ایلنا علی مطهری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، گفت: طرح‌هایی همچون طرح سه‌فوریتی، طرح تقلیدی از کنگره امریکاست و حالت انفعالی دارد لذا اعتقادی به آنها ندارم. مطهری گفت: ما خودمان مستقلا باید تصمیم‌گیری کنیم، اینکه کنگره امریکا مصوباتی را علیه مذاکرات هسته‌یی داشته و ما هم عینا بیاییم چنین کاری را انجام دهیم، خیلی جالب نیست.


لایحه احزاب در وزارت کشور

ایسنا حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور گفت: لایحه فعالیت احزاب در وزارت کشور نهایی شده و به کمیسیون‌های دولت فرستاده شده است. وی همچنین هرگونه خبر مربوط به جابه‌جایی و تغییرات در وزارت کشور در آستانه دو انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را قویا رد کرد.


اعدام شیخ نمر جنایتی بشری

فارس آیت‌الله حسین مظاهری رییس حوزه علمیه اصفهان گفت: اعدام شیخ نمر علاوه‌بر اینکه یک جنایت بشری است، توهین به اسلام و روحانیت است و باید رژیم آل‌‌سعود در آن تجدیدنظر کند.


اعراب نگران گرایش امریکا

ایرنا فایننشال تایمز در گزارشی در آستانه نشست باراک اوباما رییس‌جمهوری امریکا با کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس که از مخالفان توافق نهایی هسته‌یی ایران هستند، نوشت که اعراب نگران گرایش امریکا به سمت ایران هستند. این نشریه افزود: اوباما برای جلب رضایت خاطر اعراب نسبت به توافق احتمالی با ایران، سران عرب حاشیه خلیج‌فارس را فردا (امروز، پنجشنبه) برای اجلاسی در «کمپ دیوید» فراخوانده است.


یمن در آستانه فاجعه

ایلنا مرضیه افخم، سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: به کشورهای درگیر در جنگ یمن اجازه بازرسی کشتی حامل کمک‌های انسانی جمهوری اسلامی ایران داده نخواهد شد. وی افزود: متاسفانه محاصره کینه‌توزانه کشورهای متجاوز به یمن که قریب به 50روز تداوم داشته، شرایط زندگی و گذران امور اولیه در این کشور را بسیار وخیم کرده و در آستانه فاجعه انسانی قرار داده است.


دستگیری متهم اختلاس 300میلیاردی

فارس متهم اختلاس 300میلیارد ریالی یکی از بانک‌های شهرستان قروه توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره کل اطلاعات استان کردستان، در خارج از مرزهای کشور دستگیر و روانه زندان شد. بر اساس این گزارش متهم با اقدامات متقلبانه و برداشت از حساب سرفصل بستانکاران موقت (اتاق پایاپای) با تهیه اسناد و مدارک جعلی به برخی از کشورهای اروپایی، امریکایی و آسیایی تردد می‌کرد.


دیدگاه لاریجانی نسبت

به امریکا

تسنیم محمدجواد لاریجانی معاون اسبق وزارت امور خارجه کشورمان تاکید کرد: ما باید جایی داشته باشیم که به امریکا بگوییم تا وقتی گزینه نظامی علیه ایران دارید و نوچه‌ پُرروی شما مرتب کرکری می‌خواند، تاسیسات ما نه‌تنها زیرزمین می‌ماند بلکه زیرزمین‌تر هم می‌رود.


عیادت مقامات از صالحی

تسنیم پس از آنکه حسن روحانی، رییس‌جمهور، به عیادت علی‌اکبر صالحی رییس سازمان کل انرژی اتمی کشور رفت روز گذشته محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه، نیز به عیادت همکار خود رفت. لازم به ذکر است که صالحی به‌دلیل پارگی روده به‌ هنگام آزمایش کولونوسکوپی مورد عمل جراحی قرار گرفت.


عدم امضای طرح سه‌فوریتی

کردپرس سیدمحمد بیاتیان نماینده مردم شهرستان‌های بیجار و حسن‌آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه اقدام طراحان درباره ارایه متن مذکور به عنوان طرح سه فوریتی به هیات رییسه برای نمایندگان جای سوال و تعجب بود، زیرا اکثر نمایندگان متنی با عنوان طرح سه فوریتی را امضا نکرده‌اند چون اینگونه اقدامات به مصلحت کشور نیست.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر