بند «ن» ماده 194 قانون برنامه پنجم در برنامه ششم اجرایی شود

۱۳۹۴/۰۲/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۰۱۵۰

مدیرعامل اتحادیه مرکزی اتحادیه‌های استانی فرش دستباف روستایی ایران بر اجرایی شدن بند «ن» ماده 194 قانون برنامه پنجم تاکید کرد.

محمد بهاروند در پاسخ به این سوال که شما باتوجه به مشکلات بخش فرش دستباف، چه انتظاراتی برای بخش تعاون در برنامه ششم توسعه دارید، با تاکید بر مطلب فوق افزود: آن طرح، ازسوی هیات‌رییسه مجلس و کارشناسان کارشناسی شده است. آن طرح شامل موارد پژوهشی، تولید، آموزش، صادرات و برگزاری نمایشگاه‌های داخلی و خارجی و طرح کاملی است و اگر مورد توجه قرار گیرد همه این موارد را در برمی‌گیرد.

بهاروند به طرح اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف شهری و روستایی اشاره کرد که در آن طرح پیش‌بینی شده است.

این طرح ازسوی مرکز ملی فرش نیز مورد تایید قرار گرفته است. تقاضا داریم همین طرح عینا و براساس برنامه بالادستی و در برنامه میان‌مدت ششم اجرا شود و در این صورت برای برنامه کوتاه‌مدت سالانه نیز کفایت می‌کند.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی اتحادیه‌های استانی فرش دستباف روستایی یادآور شد: این متن در بوجه سالانه مورد توجه قرار گیرد.

در بند «ن» ماده 194 قانون برنامه پنجم، توسعه و هدفمندی پژوهش، آموزش، تولید و تبلیغات و همچنین توسعه تجارت الکترونیک فرش و ایجاد خانه فرش در بازار‌های هدف و موردنظر برای هویت‌بخشی، ارتقای کیفیت تولید و روان‌سازی، سفارش‌سازی، حمایت از ایجاد و توسعه و تجهیز کارگاه‌های متمرکز و غیرمتمرکز و اتحادیه‌ها و شرکت‌های تعاونی فرش دستباف روستایی و شهری سراسر کشور و نیز صنایع و خدمات جانبی فرش دستباف برای ارتقا و بهبود بهره‌وری، تثبیت و افزایش سهم صادراتی و بازاریابی‌های داخلی و خارجی ذکر شده و آمده است؛ وزارت بازرگانی مکلف به پیگیری حکم این بند در دولت است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر