سیاست

۱۴۰۱/۰۷/۰۹ - ۰۶:۲۵:۴۱
کد خبر: ۱۹۲۹۸۱

فقط با تجزیه‌طلب‌های تروریست برخورد می‌کنیم

رییس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: اگر امریکایی‌ها نسبت به پهپادهای ایرانی اقدامی داشته باشند، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به این اقدام خصمانه پاسخ خواهند داد. رییس ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص ادعای انهدام یک فروند پهپاد ایرانی توسط نیروهای امریکایی در اقلیم شمال عراق گفت: اگر امریکایی‌ها نسبت به پهپاد ایرانی اقدام داشته باشند نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به این اقدام خصمانه پاسخ خواهند داد و این حق مقابله و انتقام را برای خود محفوظ می‌دانیم. باقری با تاکید بر اینکه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی اطلاعات کامل و دقیقی نسبت به پایگاه‌های حریر، اربیل و دهوک در عراق دارند خاطرنشان کرد: ما در این مقطع تنها با تجزیه‌طلب‌های تروریست در حال برخورد سخت نظامی هستیم و هیچ اقدامی در این مقطع نسبت به امریکایی‌ها نداریم و آنها بدانند انتقام این حرکت برای نیروهای مسلح ما محفوظ است و به جای خود و مناسب با آن برخورد خواهیم کرد.وی تصریح کرد: این ادعای امریکایی‌ها درباره انهدام پهپاد رزمی جمهوری اسلامی ایران ثابت می‌کند امریکا با تروریست‌ها و تجزیه‌طلب‌ها همدست است و در حال همکاری با این گروه‌های تجزیه‌طلب و تروریست‌ها می‌باشند. باقری در ادامه با توصیه به کشورهای همسایه که پایگاه‌های امریکایی و صهیونیستی در آنها مستقر است، گفت: اگر اقدام خصمانه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران، امنیت ملی و منافع ملی از پایگاه‌های امریکایی در کشورهای همسایه اتفاق بیفتد حتماً به آن پایگاه‌ها جواب خواهیم داد. وی با تاکید بر اینکه دوستی کشور ایران با کشورهای همسایه یک رسم و رسومی دارد و اگر این رسم و رسوم رعایت نشود باید انتظار پاسخ منطقی و متقابل ما را داشته باشند گفت: مقابله با هرگونه اقدام دشمنی را حق قانونی خود می‌دانیم و در همه دنیا این حق وجود دارد و ما از این حق به موقع استفاده خواهیم کرد. شنبه هفته جاری نیز نیروی زمینی سپاه طی اطلاعیه‌ای از آغاز عملیات انهدام مواضع و محل استقرار گروهک‌های تروریستی و ضد ایرانی در اقلیم شمال عراق خبر داد و اعلام کرده بود که عملیات رزمندگان اسلام در راستای تضمین امنیت پایدار مرزی و تنبیه تروریست‌های جنایتکار متجاوز و مسوولیت پذیر کردن مقامات اقلیم در قبال مقررات بین‌المللی و وظایف قانونی خود ادامه خواهد داشت.

مقابل توطئه دشمن کوتاه نخواهیم آمد

سردار تنگسیری گفت: کمربندها را محکم ببندیم و برای تحقق تمدن نوین اسلامی با صلابت پشت سر رهبر عزیز انقلاب اسلامی گام‌برداریم و با توکل بر خداوند متعال مقابل توطئه دشمن کوتاه نخواهیم آمد. به گزارش سپاه نیوز؛ دریادار سرتیپ پاسدار علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه در گردهمایی رزمندگان دفاع مقدس در شهرستان هندیجان خوزستان گفت: افتخار می‌کنم در جمع دوستانی حضور یافتم که دوران جوانی را کنار آنها بودم، شما کسانی هستید که شاخص مسیر حرکت رو به جلوی آنان متکی به خون جوانان غیور و شهیدی است که تا آخرین لحظه نفس شان در میدان عمل دفاع مقدس بیاد امام بودند و در مسیر امام استقامت کردند. تنگسیری گفت: امروز ما با توکل بر خداوند متعال مقابل توطئه دشمن کوتاه نخواهیم آمد، اگر یک قدم در مقابل دشمن عقب‌نشینی کنیم، یعنی در حق شهدا کوتاهی کرده‌ایم و ما را نمی‌بخشند همه ما در برابر خون شهدا مسوول هستیم، باید کمربندها را محکم ببندیم و در مسیر گام دوم انقلاب برای تحقق تمدن نوین اسلامی همراه و همگام با مکتب شهید سلیمانی، سرباز خوبی برای ولایت باشیم . فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به شناخت راهبرد اصلی دشمن در فضای کنونی جامعه گفت: دشمن امروز به دنبال ایجاد تفرقه و انشقاق در جامعه است، می‌خواهد به گونه‌ای وانمود کند که مردم و جوانان ما نا امید شوند، زهی خیال باطل !

 دشمنان ما نمی‌دانند مردم نجیب و ولایتمدار و جوانان 

با همت و علم پژوه ما همان‌گونه که در دفاع مقدس جانانه سختی‌ها را تحمل و با صلابت ایستادگی نمودند امروز نیز با بصیرت و دشمن‌شناسی، اهداف پلید دشمن را بیشتر از همیشه دانسته و می‌دانند دشمن در روزهای آخر عمر استکباری می‌خواهد ما را از اقتدار ملی باز دارد پس بر همه ما واجب است در ادامه مسیر شهدا برای تحقق شعار سال (تولید دانش بنیان اشتغال آفرین) که برای ما یک منشور و راهبرد است با حفظ وحدت ملی گام‌برداریم و خسته نشویم . 

وی با اشاره به آیه ۱۶۹ سوره آل عمران و رمز ماندگاری یاد و نام شهدا گفت: یاد و نام شهدا برای همیشه در عالم برای چراغ راه هدایت ما ماندگار است تا ما راه را گم نکنیم، الآن مزار شریف « حاج قاسم » شهید عزیز ما در کرمان، روزانه میزبان هزاران نفر برای زیارت و حاجت روایی است، « ولا تحْسبنّ الّذِین قُتِلُوا فِی سبِیلِ‌الله أمْواتًا بلْ أحْیاءٌ عِنْد ربِّهِمْ یرْزقُون » بله شهدا زنده‌اند و قطعأ شهید سلیمانی از سردار سلیمانی قوی‌تر و بزرگ‌تر است و آنها برای ما دعا می‌کنند.

 

ارسال نظر