خروج از رکود قبل از لغو تحریم

۱۳۹۴/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۹۲۹۱

در شرایطی که تیم مذاکره‌کننده ایرانی در نیویورک در حال چکش‌کاری آخرین اختلافات باقی مانده هستند، رییس دولت یازدهم در جریان شانزدهمین سفر استانی‌اش به شیراز تاکید کرد که «ایران» با منطق و استدلال حقوقی تمام قطعنامه‌های نابحق شورای امنیت را لغو خواهیم کرد. حسن روحانی در جریان شانزدهمین سفر کاروان تدبیر و امید، در جوار بارگاه شاهچراغ در جمع مردم شیراز با بیان اینکه اگر امروز با 1+5 مذاکره می‌کنیم می‌خواهیم به دنیا بگوییم ایران اهل منطق و استدلال است، خاطرنشان کرد: «از سانتریفیوژ مهم‌تر قدرت تیم مذاکره‌کننده ایران است.»

روحانی با بیان اینکه ما به دانشمندان هسته‌ای‌مان افتخار می‌کنیم و به سیاستمداران‌مان می‌بالیم، تصریح کرد: بعد از شیراز به تیم هسته‌ای‌مان در نیویورک پیام می‌فرستم و از احساسات جوانان شیرازی و عشایر غیور این استان به آنها خبر می‌دهم، چون مردم ما به خادمان خود عشق می‌ورزند و به آنها احترام می‌گذارند. وی با اشاره به اینکه امروز تیم مذاکره‌کننده ما در قلب دنیای غرب با صدای رسا از حقوق ملت بزرگ ایران دفاع می‌کند، افزود: ما با قدرت، منطق و استدلال حقوقی تمام قطعنامه‌های نابحق شورای امنیت سازمان ملل را لغو خواهیم کرد. رییس‌جمهور تاکید کرد: با حمایت مردم و هدایت مقام معظم رهبری در آینده‌یی نه‌چندان دور در شورای امنیت قطعنامه‌ها را ملغی اعلام خواهیم کرد. هنر این نیست که در تریبونی در گوشه‌یی شعار بدهیم، بلکه هنر آن است که در سازمان ملل برویم و همان‌جا قطعنامه‌ها را ملغی اعلام کنیم. روحانی با بیان اینکه ما مسیر و راه احقاق حقوق ملت ایران را باز خواهیم کرد، توضیح داد: باز کردن درب‌ها برای واردات مصنوعات از هر جا نیست، بلکه برای صادرات محصولات ایرانی به منطقه و جهان است و در جهت رونق اقتصادی کشور. وی با اشاره به اینکه رونق اقتصادی قبل از لغو تحریم‌ها اتفاق افتاد و دولت توانست تورم را مهار و رشد و تولید را آغاز کند، گفت: اگر تحریم‌ها رفع شده بود و پس از آن رکود را می‌شکستیم می‌گفتند دولت چشمش به بیرون است در حالی که دولت یازدهم چشمش به آسمان و دستان پرتوان ملت ایران است و قبل از اینکه تحریم‌ها لغو شود اقتصاد را از رکود خارج کرد و تورم را مهار کرد.

رییس‌جمهور در ادامه در پاسخ به احساسات مردم شیراز که شعار روحانی روحانی دوست داریم را سر می‌دادند، اظهار کرد: روحانی یک سرباز کوچک وطن و خادمی از خادمان شماست. روحانی با بیان اینکه با کمک شما مردم هم رشد اقتصادی را پیشرو خواهیم داشت و اظهار کرد: در سال گذشته 8.5میلیون نفر را تحت پوشش بیمه درمانی قرار دادیم که همه اینها با حمایت و وحدت مردم انجام شد. رییس‌جمهور با بیان اینکه شیراز سرزمین احمد بن موسی، حافظ و سعدی، ادب و فرهنگ و همه لیاقت‌هاست، گفت: حافظ به ما یاد داد که دین با ریا جفت نمی‌شود و سعدی به ما یاد داد که دولت و راه دولتمردان با ظلم جفت نمی‌شود. روحانی با اشاره به ایام میلاد باسعادت حضرت علی(ع)، خاطرنشان کرد: به تمام کارگران و کارآفرینان و معلمان و اساتید اعلام می‌کنم دولت با همه تلاش مسیر رونق را آماده خواهد کرد و تصمیم دولت در آغاز امسال برای صندوق توسعه و تسهیلات صندوق توسعه و همچنین تصویب سود تسهیلات به میزان 14 تا 16درصد و تصمیمات شب گذشته شورای پول و اعتبار همه علامتی است بر اینکه زمینه‌ها برای رونق اقتصادی این کشور آماده خواهد بود. به گزارش ایسنا، رییس‌جمهور در ادامه به تصمیمات دولت برای استان فارس اشاره کرد و گفت: این استان آمادگی بسیار زیادی برای بخش کشاورزی دارد و در سال‌های 94 و 95 علاوه‌بر تعدادی از شهرها 369 روستای این استان توسط وزارت نیرو مراحل آبرسانی‌شان به پایان خواهد رسید و سدهایی که در برنامه بوده است در سال‌های 94 و 95 به اتمام می‌رسد. رییس دولت یازدهم همچنین به برنامه‌ها و اقداماتی که در حوزه پتروشیمی انجام خواهد شد، اشاره کرد و یادآور شد: پالایشگاه دوم پارس با ظرفیت 120هزار بشکه دنبال خواهد شد و بزرگ‌ترین طرح آلومینیوم سطح کشور با اعتبار یک‌میلیارد و 200میلیون پیش‌بینی شده است که در سال 96 می‌تواند افتتاح شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر