برق به روستاهای بالای 10 خانوار می‌رود

۱۳۹۴/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۹۲۸۹

پاون وزیر نیرو از برنامه این وزارتخانه برای احداث نیروگاه 500 مگاواتی در سیستان و بلوچستان و همچنین برق‌رسانی به تمام روستاهای بالای 10 خانوار کشور تا پایان سال آینده خبر داد. حمید چیت‌چیان در جریان سفر به استان سیستان و بلوچستان، بخش گازی نیروگاه سیکل ترکیبی بمپور (ایرانشهر) را راه‌اندازی کرد.

وزیر نیرو در آیین آغاز بهره‌برداری از بخش گازی نیروگاه سیکل ترکیبی بمپور، اظهار داشت: 335میلیارد تومان هزینه ساخت این نیروگاه در این بخش شده است که 324 مگاوات برق توسط دو واحد گازی این نیروگاه تولید و وارد چرخه برق کشور می‌شود. وی افزود: مقدار گاز مصرفی این نیروگاه روزانه یک‌میلیون‌و800هزار مترمکعب است. به‌گفته چیت‌چیان، استان سیستان و بلوچستان پتانسیل ایجاد و احداث نیروگاه جهت تولید برق را داراست و این قول را می‌دهیم که در هر کدام از شهرهای استان که از نعمت شبکه گازرسانی برخوردار باشند، نیروگاهی با مقیاس کوچک احداث شود.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: با توجه به نشستی که با استاندار سیستان و بلوچستان برگزار شد، تلاش‌مان بر این است که در سه ماه آینده کار احداث نیروگاه 500 مگاواتی در این استان را نهایی کنیم.

وی همچنین به اهمیت تامین برق بخش روستایی اشاره کرد و گفت: تمام تلاش‌مان را به‌کار گرفته‌ایم تا در پایان سال 95، تمام روستاهای بالای 10 خانوار را از نعمت برق بهره‌مند کنیم. آرش کردی مدیرعامل شرکت توانیر نیز در این آیین اظهار داشت: سیستان و بلوچستان برای استفاده از انرژی‌های نو مثل زمین‌گرمایی، بادی و خورشیدی پتانسیل بسیار بالایی دارد. وی با تاکید برلزوم توسعه صنعت و انرژی در این منطقه، گفت: نیروگاه سیکل ترکیبی بمپور در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با کمترین هزینه و با توان تولید داخل ساخته شده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر