کوتاه از سیاست

۱۳۹۴/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۹۲۸۲

دیدار وزرای دفاع ایران و سوریه

ایسنا دور دوم مذاکرات سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران و سپهبد فهد جاسم الفریج وزیر دفاع جمهوری عربی سوریه در محل وزارت دفاع کشورمان برگزار شد. در این دیدار طرفین بر تداوم همکاری‌های فی‌مابین برای مبارزه با تروریسم، افراط‌گرایی و خشونت و ایجاد امنیت پایدار در منطقه تاکید کردند.


محکومیت جنایات آل‌سعود

ایرنا نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌یی ضمن محکوم کردن جنایات آل‌سعود در یمن از صلیب‌سرخ جهانی و هلال‌احمر جمهوی اسلامی ایران خواستند به فریاد ملت مظلوم یمن برسند و اجازه ندهند که دیکتاتوری حاکم بر آل‌سعود به نسل‌کشی ادامه دهد. در این بیانیه که توسط محمد دهقان عضو هیات‌رییسه مجلس در جلسه علنی دیروز مجلس قرائت شد، آمده است: رژیم جنایتکار آل‌سعود که بیش از یک ماه است با کمک و دستور امریکا و رژیم‌صهیونیستی مردم مظلوم یمن را بی‌رحمانه بمبباران می‌کند چهره واقعی خود را به جهان اسلام نشان داده است.


تفاهم نهادهای اصولگرایان

ایلنا نماینده تهران در مجلس تصریح کرد: نهادهای حقوقی اصولگرایان که جریان‌های اصولگرایان را نمایندگی می‌کنند، تفاهم کرده‌اند و به نتایج مثبتی درراستای وحدت رسیده‌اند. الیاس نادران درمورد تحقق یافتن یا نیافتن وحدت اصولگرایان در انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تفاهم میان اصولگرایان انجام شده و نتایج این تفاهم به‌زودی بیرون خواهد آمد و در میان اصولگرایان افراد موضوعیت ندارند و در این میان جریان‌ها هستند که دارای اهمیت هستند.


رسیدگی به پرونده جابه‌جایی نوزاد

باشگاه خبرنگاران دکتر سیدمحمدحسین میردهقان مدیرکل دفتر نظارت بر اعتباربخشی و امور درمان گفت: در پی دستور وزیر بهداشت و برای رسیدگی به‌موقع به تخلفات براساس آیین‌نامه تاسیس بیمارستان‌ها، پرونده جابه‌جایی نوزاد در یکی از بیمارستان‌های خصوصی تهران مورد رسیدگی قرار گرفت و به موجب مفاد آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های موجود ضمن تذکر کتبی به رییس مربوطه، بیمارستان به دادسرای ویژه جرایم پزشکی معرفی شد. در این پرونده، همچنین صلاحیت مسوول فنی بیمارستان مذکور به مدت ۲سال به حالت تعلیق درآمد و نامبرده به دادسرای انتظامی سازمان نظام پزشکی معرفی شد.


واکنش به موضوع پول‌های کثیف

پایگاه اطلاع‌رسانی دولت رییس قوه قضاییه «نحوه اطلاع‌رسانی و توجه به موضوع پول‌‌های کثیف» را یکی از مصادیق برخوردهای تبلیغی، ناصحیح و جناحی با موضوع مبارزه با فساد اقتصادی اعلام کرد و گفت: بحث اجمالی وزیر محترم کشور درباره پول‌های کثیف در برخی رسانه‌ها به انتخابات مجلس مرتبط شد که اینچنین برخوردی ناصحیح است. آملی لاریجانی فضاسازی‌های رسانه‌ای و تبلیغی درباره مبارزه با مفاسد را موجب بی‌اعتمادی مردم دانست و تاکید کرد که همه مسوولان نظام و رسانه‌ها باید از منظر فرمان هشت ماده‌یی مقام معظم رهبری به بحث مبارزه با مفاسد اقتصادی توجه کنند.


واکنش به توقیف کشتی‌ آمریکایی

ایسنا مقامات نظامی امریکا اعلام کردند در پی توقیف یک کشتی امریکایی توسط نیروهای سپاه پاسداران ایران در تنگه هرمز، امریکا یک ناوشکن را به آب‌های خلیج‌فارس می‌فرستد. به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، ایران روز سه‌شنبه یک کشتی تجاری امریکایی را به اتهام تخلف در منطقه تنگه هرمز توقیف و آن را به سمت بنادر خود در خلیج‌فارس هدایت کرده است. به گفته مقامات وزارت دفاع امریکا، این کشتی در مسیر‌های کشتیرانی بین‌المللی شناخته در حرکت بوده است. به نوشته نیویورک تایمز، این اتفاق تاحدودی مذاکرات حساس درخصوص برنامه هسته‌یی ایران را تهدید کرده است اما مقامات امریکایی به سرعت تلاش کردند که توقیف این کشتی را کم‌اهمیت جلوه دهند.


فرصت گفت‌وگو را از دست ندهیم

ایرنا «دبوراه برگامینی» هماهنگ‌کننده گروه پارلمانی ایتالیا- ایران در نشستی در پارلمان این کشور، ضمن اشاره به اهمیت و جایگاه ایران در روابط با ایتالیا و تحولات منطقه‌یی اظهار داشت: نباید فرصت گفت‌وگو را با ایران از دست داد. وی این سخنان را در نشست یک روزه «مطالعات درخصوص ایران» که به میزبانی گروه دوستی و پارلمانی ایتالیا در محل مجلس نمایندگان این کشور در رم و با حضور جمعی از مقامات ایتالیایی و ایرانی برگزار شد، ایراد کرد.


شام کاری ظریف و موگرینی

ایلنا شام کاری محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و فدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حاشیه کنفرانس بازنگری NPT در اقامتگاه سفیر و نماینده دایم کشورمان در سازمان ملل برگزار شد. در این شام کاری علاوه بر ظریف و موگرینی، سیدعباس عراقچی، مجید تخت‌روانچی و هلگا اشمیت معاونان وزیر امور خارجه ایران و مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا حضور داشتند.


رایزنی تهران و مسکو

باشگاه خبرنگاران معاون وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه که بامداد روز چهارشنبه برای دیدار با همتای ایرانی خود وارد تهران شد با ابراهیم رحیم‌پور معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه ایران دیدار و درخصوص مناسبات دوجانبه، تحولات منطقه و ازجمله اوضاع افغانستان به رایزنی پرداخت. در جریان این سفر معاون وزیر خارجه روسیه امروز نیز به اصفهان سفر خواهد کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر