تازه خبر

۱۳۹۴/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۹۲۷۳

۸ برند لبنی کم فروش در‌میان این شرکت‌ها هستند

تعادل روز گذشته روز خوبی برای صنایع لبنی نبود؛ صنایعی که بعد از ماجرای پالم، حسابی روی دور مظلوم‌نمایی افتاده بودند دوباره از جانب سازمان استاندارد و همچنین وزارت جهاد کشاورزی زیر تیغ انتقاد و اتهام قرارگرفتند ولی این‌بار مجرم شناخته شدند. مدیرکل استاندارد تهران از شناسایی ۸ برند در کم فروشی محصولات لبنی خبر داد ولی از افشای نام آنها امتناع کرد و گفت: هم‌اکنون امکان انتشار نام این شرکت‌های لبنی وجود ندارد. با این حال حدس زدن نام آنها چندان دشوار نیست. این 8 شرکت در میان شرکت‌های عضو انجمن صنایع لبنی هستند.

مسلم بیات از شناسایی 8 برند در کم فرروشی محصولات لبنی خبر داد و گفت: سازمان استاندارد ایران در روند پایش قیمت انواع محصولات لبنی پرمصرف و مغایرت آنها در وزن و حجم 107 نمونه‌گیری انجام داده که در این بررسی 7.5درصد نمونه‌گیری‌ها مغایر با قیمت‌ها از لحاظ وزن و حجم بودند.

وی با اشاره به اینکه اعلام جرم شرکت‌های لبنی استان تهران به مراجع غذایی ارسال شده است، افزود: اخطارهای لازم را به واحدهای تولیدی لبنی ارایه کرده‌ایم و در صورت تکرار برخورد دیگری را با آنها انجام خواهیم داد. مدیرکل استاندارد استان تهران با بیان اینکه هم‌اکنون امکان انتشار نام این شرکت‌های لبنی وجود ندارد، گفت: سازمان استاندارد پس از رأی دادگاه و محرز شدن جرم با توجه به ملاحظات جامعه در مورد انتشار اسامی شرکت‌های متخلف تصمیم‌گیری می‌کند.

بیات با بیان اینکه علاوه بر محصولات لبنی در مجموع 801 نمونه‌برداری از انواع بسته‌های فرآورده‌ غذایی در قالب 267نمونه‌گیری انجام شده است، گفت: از 40 نمونه‌گیری از فرآورده‌های قنادی 17.5درصد محصولات مغایر با قیمت در وزن و حجم بودند. اعضای انجمن صنایع لبنی ایران، شرکت‌های ارژن، ‌اصیل گلپایگان، کره البرز، ایران خرم، آرین، آلپ، به‌تک، بهداشت کار، بیستون، بینارزن، پاژن، پاک، پاکبان، ‌پاکسار، ‌پرین پودر، پگاه، ‌پلاره، پودر شیر مشهد، لبنیات تهران، دایتی، دامداران، ‌دنون، دوکا، دومینو، راستین، رامک، روزانه، رزین شاد، سارا، سرگل، چوپان، سالم، سالم پودران، ‌سیمون، شکلی، صباح، صلا، کاله، ‌کالبر، دستچین، ‌کوهرنگ، کیانوش، گدوک، ‌گلا، مانیزان، ‌میهم، می‌ماس، ‌مغانه، وارنا، ونک، نسیم، ‌هراز، یوشن، هنی، یکتاپیمان، هموطن و میامی هستند.


اسامی 9محصول غیرمجاز

تعادل سازمان غذا و دارو، اسامی برخی واحدهای تولید مواد غذایی که به‌دلیل جعل اسناد بهداشتی ازسوی اداره کل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو غیرمجاز شناخته شده‌اند را اعلام کرد. گلاب با نام تجاری علی‌اصغر، آب‌انار شرکت سرخ نازگل نوشان با نام تجاری نازگل، نمک با نام دیبا، دسر تیرامیسو شکلاتی با نام تجاری ملکه، غیرمجاز و تقلبی هستند. همچنین انواع عرقیات افشرده‌های گیاهی (معجون معده) موسسه درمانگر سبز، زیتون‌پرورده با نام تجاری به طعم شمال، فلافل لبنانی با نام تجاری یگانه، لواشک میوه‌یی شرکت پخش ملک‌زاده با نام تجاری پالیز و جعبه مقوای بهداشتی با نام تجاری ایلسون به‌دلیل جعل مستندات موردنظر اداره کل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو غیرمجاز هستند.


20درصد تولیدات کشاورزی درپوشش زنجیره تولید

ایرنا وزیر جهاد کشاورزی گفت: هم‌اکنون 20درصد از تولیدات کشاورزی کشور در پوشش زنجیره تولید قرار دارد که بازده خوبی داشته است.

محمود حجتی گفت: ایجاد زنجیره تولید در بخش‌های مختلف کشاورزی و دامداری در تامین امنیت غذایی کشور مهم و اثرگذار است.

وی ادامه داد: در بخش تولیدات کشاورزی باید خدمات قبل و بعد از تولید همواره فراهم باشد تا تولیدکنندگان با امنیت کامل سرمایه‌گذاری کنند.

حجتی بیان داشت: با ایجاد زنجیره‌های تولید قیمت تمام شده محصولات کاهش می‌یابد و تولید‌کنندگان درمعرض آسیب‌پذیری کمتری قرار می‌گیرد و محصولات با قیمت نهایی معقول‌تری به بازار عرضه می‌شود.


کاهش هزینه تجهیزات پزشکی در بیمارستان‌های خصوصی

تعادل رییس سازمان غذا و دارو از ساماندهی قیمت‌گذاری و توزیع تجهیزات و ملزومات پزشکی و همچنین کاهش هزینه‌های آن حوزه در بیمارستان‌های خصوصی خبر داد. رییس سازمان غذا و دارو گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان غذا و دارو در حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی، ساماندهی قیمت‌گذاری‌هاست. کمیته قیمت‌گذاری در این حوزه با دستور وزیر و ابلاغ قبل از عید ایشان آغاز شد و از ابتدای سال‌جاری با ترکیبی مشخص و با هدف قیمت‌گذاری ملزومات و تجهیزات پزشکی استقرار یافت. وی همچنین از تسری این قیمت‌گذاری‌ها به خارج از بیمارستان‌های دولتی خبر داد و عنوان کرد: در سال93 صرفا بیمارستان‌های دولتی از قیمت‌های کاهش یافته بهره‌مند بودند که در سال‌جاری ضمن سراسری شدن قیمت‌ها، بیمارستان‌های خصوصی هم مشمول این کاهش هزینه‌ها خواهند شد. رییس سازمان غذا و دارو دیگر برنامه سازمان غذا و دارو را، ساماندهی توزیع عنوان و تصریح کرد: از آنجا که کالاهای قاچاق، بی‌مجوز و خارج از شبکه در سال‌های گذشته به شبکه رسمی نفوذ کرده بودند که در گام نخست با اجرای طرح تحول کاهش جدی پیدا کردند گام بعدی برای مبارزه اساسی با این معزل در سال94 و با اهرم‌ها و ابزار‌های جدیدی که به خدمت گرفته‌ایم رقم خواهد خورد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر