اوباما: شورشیان بالتیمور جنایتکارند

۱۳۹۴/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۹۲۶۰


مازیار معتمدی

گاردین

قمار تاکتیکی میلیبند - اد میلیبند در مصاحبه‌یی سورپرایزکننده با راسل برند کمدین درباره ارزش رای دادن صحبت کرده و هر چند این مصاحبه هنوز منتشر نشده، اما به نظر می‌رسد او قرار است تغییر مسیر بزرگی را تجربه کند. رهبر حزب ‌کار پذیرفت جلو دوربین با مردی مصاحبه کند که پیش از این به ‌جوانان نصیحت‌کرده بود به هیچ‌وجه رای ندهند. قرار بود این ویدیو همین هفته منتشرشود اما او دوشنبه‌شب در حال بازدید از محله برند در شرق لندن دیده شد. آنهایی‌که ویدیو را دیدند می‌گویند یک مصاحبه ‌کاملا جدید سیاسی است که در آن میلیبند به هیچ‌وجه تسلیم نمی‌شود. در قسمتی از مصاحبه که دیروز توسط برند منتشر شد، میلیبند می‌گوید بسیاری از رای‌دهندگان در «خشم» او نسبت به افراد چندملیتی که از قوانین پیچیده مالیاتی ‌استفاده می‌کنند تا میزان پرداخت مالیاتی خود را به حداقل برسانند، سهیم هستند و اطمینان خاطر داد که «باید با این مساله برخورد کنیم». رهبر حزب ‌کار در ادامه اضافه کرد: «می‌توان با این مساله روبه‌رو شد اما نیازمند دولتی هستیم ‌که ‌حاضر باشد بگوید این مساله واقعا مشکل‌زاست و می‌خواهیم با آن برخورد کنیم». وقتی برند از او پرسید: «یعنی شما آن دولت هستید؟» او پاسخ داد: «آری».


لس‌آنجلس‌تایمز

زنگارزده و بعد هم آتش‌زده - تانیشیا لوییس و فرزندان جوانش‌ داشتند صبح روز سه‌شنبه با این امید کیسه‌های‌ آشغال را در پارکینگ‌شان پر می‌کردند و به دیگران ملحق می‌شدند که شاید بتوانند زخم‌های ‌به‌وجود‌آمده توسط‌شورش‌های محلی را ترمیم ‌کنند. اما مشکلات محله ‌غرب بالتیمور از یک شب سوزاندن و غارت‌کردن بسیار عمیق‌تر است و به این‌ سادگی پاک نمی‌شود. لوییس31ساله که در گروه محلی خودکار و هنوز هم در محله‌یی‌که در آن به دنیا آمده زندگی می‌کند گفت: آدم‌های خیلی خوبی اینجا هستند، اما من باید برای‌خریدن کردن به سوپرمارکت خارج از محله‌خودم بروم و احساس امنیت نمی‌کنم که بگذارم فرزندانم ‌در زمین بازی محله بازی کنند. هیچ سرمایه‌‌گذاری‌ای در این محله برای آینده وجود ندارد.

استفاده ازدوربین‌های‌بدنی برای تمام افسران پلیس لس‌آنجلس تایید شد- بعد از جلسه روز سه‌شنبه کمیسیون از هم گسیخته پلیس شهر لس‌آنجلس و اعلام رای ‌آنها پس از یک بحث داغ و طولانی، این شهر تبدیل به بزرگ‌ترین شهر کشور ایالات متحده‌ خواهد شد که تمامی ‌افسران پلیس آن دوربین‌های‌ بدنی‌ حمل خواهند کرد. ادارات پلیس سراسر کشور هنوز دارند سر این مساله بحث می‌کنند که بعد از خشونت‌های شدید پلیس‌در سطح ایالات متحده، آیا باید از دوربین‌های بدنی استفاده شود یا خیر و درصورت استفاده، از چه قوانین باید استفاده شود. رای 3به‌یک کمیسیون پلیس لس‌آنجلس هم در حالی صادر شد که این نگرانی‌ها هنوز در این شهر هم باقی مانده‌اند؛ یکی از این نگرانی‌های اصلی این است که چه کسی باید فیلم‌های ضبط‌شده دوربین‌ها را تماشا کند.


واشنگتن‌پست

در نپال، عهدی برای برخاستن از خاکسترها - هلیکوپتر نجات به‌خاطر آب‌وهوای بد با بیش از دو ساعت تاخیر رسیده بود و حالا دکترها داشتند یک خانم مسن را از آن بیرون می‌آوردند که صورتش پر از خون بود. او پرسید: «من کجا آمده‌ام؟» و دکترها به او پاسخ دادند که او را به بیمارستان نظامی واقع در کاتماندو، حدود 50 مایل دورتر از خانه خودش در سینداوپال‌چوک آورده‌اند. این زن چهار روز بعد از زلزله مهیب نپال و بعد از اینکه نجات‌دهندگان توانسته بودند به مناطق دوردست دهکده‌یی دستیابی پیدا کنند، به منطقه‌یی امن آورده شده بود. تصاویر به‌دست آمده‌ از این منطقه و گزارش شاهدان عینی تصویری کاملا نابود شده از آن را جلو چشم می‌آوردند؛ در‌حالی‌که خانه‌های بی‌آلایش خشت‌ و آجری آن صاف شده بودند و انبوهی از اجساد انسانی و حیوانی دیده می‌شدند. آمار نشان می‌دهند که تا‌به‌حال بیش از 5‌هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند و این رقم ممکن است از 10هزار نفر نیز بیشتر شود، اما نخست‌وزیر این کشور به مردم خود و جهان عهدی برای بازگشت داد و گفت کشور را از زیر خاکسترها بیرون خواهد کشید.


وال‌استریت‌ژورنال

صحبت‌های ‌اوباما درباره شورش‌های بالتیمور- در حالی‌که روز سه‌شنبه تصاویر ‌تنش‌های شهری ‌که سعی داشت از شورش‌های ضدپلیس جان سالم به‌در ببرد در سراسر‌ ایالات متحده پخش‌ می‌شدند، نخستین رییس‌جمهور سیاهپوست کشور هم مرگ ‌یک مرد سیاهپوست در ‌زندان پلیس را توصیف کرد. برای پرزیدنت باراک اوباما، این تصویری آشنا بود چون نظرات او درباره مرگ فردی‌گری 25‌ساله بعد از مجموعه‌یی از برخوردها بین شهروندان سیاهپوست و افسران پلیس آمده بودند.

او طی یک‌کنفرانس خبری با همراهی شینزو آبه نخست‌وزیر ژاپن پاسخی‌کامل و 2هزار کلمه‌یی به سوالی درباره شورش‌ها داد و در پایان گفت: حرف‌هایم طولانی بودند، اما من کاملا به آنها باور دارم. شورشیان بالتیمور جنایتکار و خلافکار هستند و توجه ملت را از نگرانی‌های جدی‌تر پرت می‌کنند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر