از نابغه موسیقی تا نابغه نقاشی

۱۳۹۴/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۹۲۵۷

نابغه 11ساله دنیای موسیقی

کورتیس التون نوازنده با نبوغ پیانو جوان‌ترین هنرجویی شد که توانست گواهینامه موسیقی‌ ترینیتی کالج لندن را به‌دست آورد. گواهینامه موسیقی ‌ترینیتی کالج لندن معادل استاندارد سال آخر مدرک کارشناسی موسیقی است. البته برای کورتیس التون خیلی عجیب نیست چون او منتخب برنامه «استعداد بریتانیا» در برنامه تلویزیونی کودک نابغه نیز هست. او سال۲۰۱۳ در ۹سالگی به‌عنوان کم‌سن‌ترین نوازنده، امتحان ‌ترینیتی کالج را که معادل سال اول کارشناسی است با موفقیت گذراند و رسیتالی ۳۷دقیقه‌یی از پرلود باخ و فوگ، سوناتی از موتزارت، دو اتود از شوپن و آهنگ «آوریل» جان ایرلند را به اجرا گذاشت.


قیمت گران کفش‌های جردن

کفش‌های دوران جوانی اسطوره بسکتبال امریکا در یک حراجی به فروش رفت. این کفش‌ها در یک حراجی به قیمت ۷۱۵۳۳دلار به فروش رسید. مایکل جردن این کفش‌ها را در فصل 1984-۱۹۸5 زمانی که یک ستاره جوان به‌حساب می‌آمد به‌پا می‌کرد. یک کلکسیونر امریکایی؛ خریداری بود که برای این کفش‌های ۲۰۰دلاری، حاضر شد تا چنین مبلغ گزافی را بپردازد و به مجموعه شخصی خود اضافه کند.


مرگ ون‌گوگ مرموز شد

در‌حالی‌که دهه‌ها از مرگ ون‌گوک نقاش شهیر هلندی می‌گذرد، حالا این مرگ روایت جدیدی پیدا کرده و انگار باید داستان مرگ ون‌گوگ از نو نوشته شود. سوال اینجاست: در ساعات آخر زندگی ون‌گوگ چه اتفاقی افتاد؟ 17ژوئیه 1890 ونسان بدون سه‌پایه نقاشی خود به اتاقش برمی‌گردد و از شدت درد گلوله‌یی که به شکمش شلیک شده به خود می‌پیچید و 29ساعت بعد جان می‌سپارد. دو تاریخدان برنده جایزه پولیتزر نیز معتقدند ون‌گوگ کشته شده بود و دکتر وینسنت دی‌مائو اساس یافته خود را بر این می‌گذارد که هیچ اثری از باروت روی دستان ونسان دیده نشده بود، زیرا تفنگ‌های آن زمان با باروت پر می‌شد. علاوه بر این یک آدم چپ‌دست نمی‌تواند با آن زاویه به خود شلیک کند. حال سوال این است که چه کسی ممکن است «پدر نقاشی مدرن» را کشته باشد؟

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر