کریشتف زانوسی، صنعت سینما و مشکلات مالی

۱۳۹۴/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۹۲۵۶

کریشتف زانوسی فیلمساز بزرگ لهستانی معتقد است بیشتر کشورهایی که صنعت سینما دارند، اما پخش قوی ندارند، با مشکلات مالی روبه‌رو هستند.

علیرضا رضاداد دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم فجر و کریشتف زانوسی در بازار فیلم با یکدیگر دیدار کردند. در این دیدار رضاداد ضمن خوشامدگویی به زانوسی برای حضورش در ایران از فیلمسازی در ایران گفت و اینکه این صنعت باتوجه به رشد صنعت دیجیتال فیلمسازی توسعه پیدا کرده و بسیاری از علاقه‌‌‌‌‌‌مندان به سینما توانسته‌اند فیلم بسازند. وی به مشکلات مالی هم اشاره کرد و گفت: البته عمدتا برای ساخت فیلم‌های بزرگ با محدودیت‌های مالی روبه‌رو هستند، به همین جهت در این دوره از جشنواره فیلم فجر که بخش بین‌الملل مستقل شده، تمرکز زیادی روی تولید مشترک با دیگر کشورها داشته‌ایم تا فیلمسازان و تهیه‌کنندگان را به تولید مشترک علاقه‌مند کنیم.

زانوسی فیلمساز مشهور لهستانی که یک بار از اعضای گروه هیات داوران جشنواره فجر بود و اکنون برای بار دوم به ایران آمده است، گفت: مشکل بیشتر کشورهایی که صنعت سینما دارند، اما از پخش قوی مانند امریکا بهره نمی‌برند، همین مشکلات مالی است و امروز بیشترین مساله تولید‌کنندگان به‌جای اینکه ساخت و تولید باشد، پخش فیلم‌هاست و تولید مشترک می‌تواند یکی از راه‌های حل این مشکل باشد. وی همچنین ادامه داد: مدتی است که برخی فیلم‌های سینمای لهستان با حمایت مارتین اسکورسیزی دیجیتال شده‌اند و فکر می‌کنم این کار بتواند کمکی به معرفی سینمای کشورهایی مثل ما داشته باشد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر