اقتصاد همسایه

۱۳۹۴/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۹۲۴۲

اعتصاب گسترده کسبه در پایتخت پاکستان

اعتصاب یک روزه کسبه و بازاریان پایتخت پاکستان در اعتراض به دستورالعمل جدید دولت برای بستن مغازه‌ها قبل از ساعت 8 شب مشکلات زیادی را برای شهروندان ایجاد کرده است. به گزارش ایرنا به دلیل کمبود شدید برق در پاکستان حتی در پایتخت این کشور، دولت از تمام مغازه‌ها، مراکز خرید کوچک و بزرگ و حتی داروخانه‌ها و رستوران‌های این شهر خواسته تا قبل از ساعت 8 شب برای صرفه‌جویی در مصرف برق، کرکره‌ها را پایین بکشند. این دستورالعمل موجب نارضایتی کسبه شده است زیرا در پاکستان به دلیل گرمای هوا در طول روز، بیشتر مردم ترجیح می‌دهند بعد از غروب آفتاب خریدهای خود را انجام دهند. با آغاز فصل گرما در پاکستان و روشن شدن دستگاه‌های تهویه هوا با مصرف برق بالا، بحران کمبود برق در این کشور بار دیگر درحال نزدیک شدن به نقطه اوج است. دولت پاکستان وعده داده با توجه به طرح‌هایی که در زمینه واردات انرژی و احداث نیروگاه‌های مختلف در برنامه دارد تا پایان سال 2017 به مشکل کمبود بحرانی برق در این کشور خاتمه دهد؛ وعده‌یی که با توجه به شرایط کنونی اقتصاد پاکستان، کمی دور از واقعیت به نظر می‌رسد.


کاهش درآمد خالص شرکت گازپروم در سال 2014

شرکت گازپروم روسیه اعلام کرد: کاهش ارزش واحد پولی روسیه موجب کاهش 86 درصدی درآمد خالص این شرکت در سال گذشته میلادی شد. به گزارش رویترز، گازپروم در بیانیه‌یی اعلام کرد درآمد خالص این شرکت سال گذشته میلادی با 86درصد کاهش به 159میلیارد روبل برابر با سه میلیارد و 100میلیون دلار رسید. در این بیانیه آمده است، میزان کل فروش شرکت گازپروم از پنج تریلیون و 250میلیارد روبل در سال 2013میلادی به پنج تریلیون و 590 میلیارد روبل در سال 2014 میلادی افزایش یافت. کاهش بهای نفت و همچنین کاهش ارزش روبل تولید‌کنندگان نفت و گاز روسیه را تحت فشار گذاشته است.


دردسر کاهش 50 درصدی قیمت نفت برای عربستان

وزیر نفت عربستان سعودی گفت که قیمت نفت عادلانه و به نفع تولیدکننده و مصرف‌کننده است اما کاهش50 درصدی قیمت‌ها مشکلاتی برای تولیدکنندگان در آسیا به وجود آورده است. به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین علی النعیمی، وزیر نفت عربستان سعودی اعلام کرد، قیمت عادلانه و ثابت نفت به نفع تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان است و امکان افزایش عرضه و تقاضا را فراهم می‌کند. وی تاکید کرد، کاهش 50 درصدی قیمت نفت باعث رشد برخی اقتصادها در آسیا شده اما مشکلات زیادی برای تولید‌کنندگان به وجود آورده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر