روزهای بلاتکلیفی وال‌استریت

۱۳۹۴/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۹۲۴۱


گروه جهان مجموعه‌یی ازاخبار متناقض و متفاوت باعث شد تا شاخص‌های سهم در وال‌استریت در روز سه‌شنبه روز متفاوت و پرنوسانی را پشت‌سر بگذرانند. این اخبار متناقض هر چند باعث سود داوجونز و اس‌اندپی شد اما نزدک ضرر کرد و تحلیلگران این حال بازار را مطلوب و خوب ارزیابی نمی‌کنند. به گزارش رویترز، انتظار برای جلسه بانک مرکزی یکی از عواملی بود که باعث شد تا فعالان وال‌استریت اندکی احتیاط پیشه کنند. با اینکه نتیجه این جلسه تا حدی قابل پیش‌بینی است اما به هرحال سرمایه‌گذاران منتظر بیانیه نهایی بانک مرکزی امریکا در روز دوم و نهایی نشست هستند.

گزارش درآمد اپل یکی دیگر از دلایل افت شاخص نزدک بود. برای بازار گزارش درآمد اپل شگفت‌آور بود. درآمد شرکت‌ها نشان داد که انتظار برای رشد سود شرکت‌ها در نیمه اول سال بیهوده بود. اما هر چند میزان سود اپل به تنزل شاخص نزدک انجامید، درآمد و افزایش ارزش سهام ‌ای.بی.‌ام به افزایش شاخص سهام داوجونز کمک کرد. یکی دیگر از اخبار خوبی که بازار دریافت کرد گزارش افزایش فراتر از انتظار قیمت خانه‌های کوچک در ماه فوریه بود.

علاوه براین گفته می‌شود که توقف کشتی امریکایی توسط نیروی دریایی ایران، یکی از عوامل دیگری بود که بر فعالیت بازار تاثیر گذاشت و موجب افزایش هر چند اندک قیمت نفت نیز شد. با این‌همه این اخبار متفاوت باعث شد تا بازار روزی پرفراز و نشیب داشته باشد و سه شاخص مهم وال‌استریت سرنوشت متفاوتی داشته باشند.

به این ترتیب شاخص سهام صنعتی داوجونز 72 واحد به دست آورد و با 4دهم درصد به واحد 18.110.14 رسید. افزایش ارزش سهام شرکت‌ ای.بی.‌ام و نیز مرک یکی از دلایلی رونق داوجونز بود. شاخص سهام استاندارد ‌اندپورز، 6 واحد یا 28صدم درصد ترقی کرد و به واحد 2114.76 رسید. شاخص سهام تکنولوژی نزدک اما با از دست دادن نزدیک به 5 واحد، یک‌صدم درصد از دست داد و به واحد 5055.42 رسید. در امریکا دیروز در مجموع 6.6میلیارد سهم دست به دست شد، که اندکی از میانگین روزانه 6.3میلیارد سهم در این ماه بیشتر است.

در بازار معاملات ارزی ارزش یورو اندکی افزایش یافت و هر یورو به ازاری 1.10 دلار معامله شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر