اخبار

۱۳۹۴/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۹۲۳۵

انتقاد از مشکلات موجود در بازار مسکن

عضو کمیسیون عمران مجلس، با انتقاد از مشکلات موجود در بازار مسکن و بی‌برنامگی دولت در کاهش رکود در این آشفته بازار، گفت: هدایت ۶۰۰هزار میلیارد سرمایه رها شده به سمت ساخت‌وساز شاه‌کلید بهبود وضعیت بازار مسکن است. به گزارش «تعادل»، مهرداد بائوج‌لاهوتی با تاکید بر ضرورت پایان دادن به آشفته بازار مسکن با ورود به‌موقع دولت، گفت: متاسفانه بی‌برنامگی در حوزه مسکن ازسوی وزارت راه‌وشهرسازی از عوامل اصلی نخ‌نما شدن مشکلات این حوزه و فشار بر مردم تلقی می‌شود. نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه هر دولتی با ورود به عرضه سیاست برنامه‌هایی را برای حوزه مسکن درنظر گرفته که هیچ کدام نتوانست مشکلات این حوزه را مرتفع کند، افزود: دولت یازدهم با مطرح کردن طرح «مسکن اجتماعی» خواستار سروسامان دادن به بازار مسکن بود که با جامع نبودن طرح نتوانست به اهداف اصلی نزدیک شود. وی با تاکید بر اینکه لازمه خروج بازار مسکن از رکود هدایت نقدینگی به ساخت‌وساز است، تصریح کرد: تا زمانی که انگیزه‌یی برای ساخت‌وساز در کشور وجود نداشته باشد، به‌طور حتم نقدینگی به سمت بانک‌ها به‌علت سود بالای بهره بانکی هدایت شده و رکود در بازار مسکن به مشکلات بسیاری منجر می‌شود.


بهبود هوای پایتخت با اعمال ممنوعیت‌های جدید

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا بااشاره به اینکه ابتدای مهرماه ورود خودرو‌ها در منطقه زوج و فرد براساس سطح آلایندگی‌ است، گفت: با اجرای این طرح حدود ۵۰۰هزار خودرو آلاینده از خیابان‌ها حذف می‌شوند. به گزارش مهر، وحید حسینی با یادآوری اینکه هر خودرو کاربراتوری ۱۰ الی ۱۵برابر یک خودرو سالم ذرات آلاینده به هوای شهر تزریق می‌کند، افزود: با اجرای طرح محدودسازی تردد، بیش از ۵هزار منبع متحرک تولید آلایندگی از شهر تهران حذف می‌شود که این مهم تاثیر چشمگیری بر بهبود هوای تهران خواهد داشت. وی در تشریح مصوبه شورای ترافیک تهران، گفت: از ابتدای مهر سال۹۴ قرار است که ورود و تردد خودرو‌ها به مناطق زوج و فرد براساس سطح آلایندگی باشد به‌طوری که هم محدودیتی برای خودروهای تولید ماقبل سال۸۲ و هم خودروهای ساخت سال‌های اخیر که شاخص‌های استاندارد را ندارند، اعمال خواهد شد.


احداث بیمارستانی بزرگ‌تر از میلاد

بیمارستانی بزرگ‌تر از بیمارستان میلاد در منطقه۱۸ احداث می‌شود. به گزارش فارس، وحید نوروزی در این مراسم که با حضور لاله افتخاری نماینده تهران در مجلس و جمع بی‌شماری از شهروندان منطقه برگزار شده بود، گفت: طی مذاکرات محمدباقر قالیباف شهردار تهران با وزارت بهداشت، در زمینی به مساحت بالغ بر ۱۹۰هزار مترمربع کنار ورزشگاه امام‌رضا(ع)، بیمارستان مجهز و مگاهاسپیتال که بزرگ‌تر از بیمارستان میلاد است، ساخته خواهد شد. وی با اعلام اینکه سازندگان این پروژه، پیمانکاران کره‌یی هستند، یادآور شد: طبق برنامه‌ریز‌ی‌های صورت گرفته در بازه زمانی ۵ساله این بیمارستان ۱۹هکتاری به بهره‌برداری می‌رسد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر