اخبار

۱۳۹۴/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۹۲۲۷

افزایش صادرات امریکا به ایران

ایسنا| صادرات امریکا به ایران در دو ماه نخست سال جاری میلادی افزایش یافت. آمارهای منتشر شده توسط دفتر آمار امریکا نشان می‌دهد که در دو ماهه نخست سال2015 تجارت ایران و امریکا معادل 30میلیون دلار بوده است. بر این اساس، در دو ماهه اول سال جاری میلادی ایران به امریکا هیچ صادراتی نداشته و تمام 30میلیون دلار صادرات امریکا به ایران بوده است. صادرات امریکا به ایران در دو ماهه نخست سال گذشته میلادی معادل 24میلیون و 200هزار دلار بود.

بر اساس آمار، صادرات ایران به امریکا از ژانویه سال2014 به این سو متوقف شده و در ماه‌های پیش از آن نیز صادرات بسیار ناچیزی ثبت شده است.

دفتر آمار امریکا عنوان کرده که این کشور در ماه فوریه 2015 صادرات 16میلیون و 700هزار دلاری به ایران داشته که نسبت به صادرات 13میلیون و 300هزار دلاری در ماه ژانویه افزایش چشمگیری دارد.


صادرکنندگان لبنیات حاوی پالم به عراق مشخص هستند

فارس| مدیرعامل اتحادیه سراسری فرآورده‌های لبنی با اشاره به اینکه صادرکنندگان لبنیات حاوی پالم به عراق مشخص هستند، گفت: نباید با طرح کلی موضوع به کارخانه‌ها و برندهای خوشنام لطمه وارد کرد. محمدرضا اسماعیلی در مورد برگشت ماست‌های صادراتی حاوی روغن پالم از عراق، گفت: این خبر را من امروز شنیده‌ام و از نام کارخانه یا کارخانه‌های متخلف در این امر اطلاعی ندارم.

وی با بیان اینکه کیفیت تولیدات صنایع لبنی توسط وزارت بهداشت و سازمان استاندارد سنجیده می‌شود، گفت: قطعا از 1540کارخانه تولیدکننده مواد لبنی همه متخلف نیستند و یک یا تعداد معدودی مرتکب تخلف می‌شوند، بنابراین نباید با طرح این قبیل موضوعات آن هم بدون معرفی نام و برند متخلف به تولید سایر کارخانه‌ها لطمه وارد کرد.

مدیرعامل اتحادیه سراسری فرآورده‌های لبنی با اشاره به این مطلب که قطعا صادرکنندگان محصولات لبنی به عراق مشخص هستند، بیان داشت: متخلف و قانون‌شکن باید مجازات شود ولی باید نام آن اعلام شود تا با آن برخورد شود.


صادرات دام زنده نشان‌دهنده بی‌نیازی به واردات است

ایلنا| 690هزار راس گوسفند زنده با مجوز به کشورهای مقصد صادر شده است. رییس اتحادیه دامداران، سلامت گوشت وارداتی را منوط به نظر سازمان دامپزشکی عنوان کرد. سلطانی‌سروستانی، در رابطه با گوشت وارداتی و میزان نیاز به واردات این محصولات اظهار کرد: خوشبختانه گوشت تولید داخلی نیاز بازار را تامین می‌کند و نیازی به واردات نداریم.

وی افزود: سلامت محصولات وارداتی نیز باید توسط سازمان دامپزشکی سنجیده شود. رییس اتحادیه دامداران در رابطه با رقم صادرات دام زنده در سال 1393، اظهار داشت: سال گذشته 690هزار رأس گوسفند با مجوز به کشورهای دیگر صادرشده است. وی با تاکید بر اینکه کیفیت گوشت داخلی بسیار بالا است، بازار گوشت کشور را بی‌نیاز از واردات عنوان کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر