با افق‌های جدید در اقتصاد جهانی روبه‌رو هستیم

۱۳۹۴/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۹۲۱۸

با سیاست‌های جدید دولت تدبیر و امید، با افق‌های جدید در اقتصاد جهانی روبه‌رو هستیم. شرایط ایران با گذشته بسیار متفاوت است به گونه‌یی که در زمان حاضر که این اجلاس برگزار می‌شود نگاه ایران به اقتصاد جهانی و توجه به تعامل با دنیا، وضعیتی کاملا متفاوت با گذشته دارد.

در شرایطی که پیش‌رو داریم تعامل سازنده و دیپلماسی فعال دولت، وضعیتی متفاوت را برای ایران رقم زده و تاکید کنونی دولت، توسعه همکاری با کشورهای همسایه است. موید این امر، اتفاقاتی است که در یک سال گذشته در ارتباط با همسایگان شاهد بوده‌ایم و حجت‌الاسلام روحانی رییس‌جمهوری در یک سال‌ونیم گذشته، به کشورهای ترکمنستان، آذربایجان، قرقیزستان و تاجیکستان سفر کرده است.

در واقع این سفرها نشانگر عزم جدی ایران برای توسعه اقتصادی با دیگر کشورها است. بازرگانان ایرانی نیز از فرصت‌های جدیدی که با کشورهای حاشیه خزر دارند، نهایت استفاده را خواهند برد زیرا این فرصت، جزو تعهدات ملی است و امیدواریم این شرایط متفاوت امروز را همه اتاق‌های بازرگانی کشورها مورد توجه قرار دهند.

اکنون که دولت‌ها بستر را آماده می‌کنند، حرکت‌ها را اتاق‌های بازرگانی باید انجام دهند و امیدواریم پانزدهمین اجلاس اتاق‌های بازرگانی کشورهای حاشیه خزر به میزبانی منطقه آزاد انزلی، زمینه‌ساز برداشتن گام‌هایی بلند و امیدوارانه‌تر از گذشته باشد.

هرچند فعالیت‌هایی که تاکنون صورت گرفته است چندان مطلوب نبوده و ابتدایی‌ترین کاری که در مورد روابط اقتصادی باید انجام داد، تسهیل روابط بین کشورهای همسایه و استفاده صحیح از ظرفیت‌های حمل و نقل است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر