حوالی خبر

۱۳۹۴/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۹۲۱۲

دنده عقب سنگین وزن‌های خودرویی در جاده کیفیت

ایلنا کیفیت خودروهای سنگین تجاری - باری تولیدی در کشور کاهش یافته است. براساس جدیدترین رده‌بندی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران از وضعیت کیفی خودروهای تولیدی در اسفند 1393، میانگین کیفیت خودروهای سنگین تجاری - باری تولیدی در کشور 1.1 درصد کاهش یافته است. در گروه کامیونت‌های تولیدی در اسفند 1393، کامیونت ایسوزو NPR75P با 28 نمره منفی با کیفیت‌ترین کامیونت تولیدی در کشور بوده است. پس از آن کامیونت الوند با 36.1 نمره منفی در رتبه دوم و آخر رده‌بندی قرار دارد. در گروه کامیون‌های تولیدی در اسفند سال گذشته نیز کامیون اسکانیا G400 با 25.7 نمره منفی با کیفیت‌ترین کامیون تولیدی در کشور بوده است.


پیگیری خرید هواپیمای ۲۴ ساله در کمیسیون عمران

تسنیم رییس کمیسیون عمران مجلس از پیگیری خرید هواپیما با سن ۲۴ سال توسط یکی از ایرلاین‌های داخلی خبر داد. سید مهدی هاشمی اظهار کرد: در بخش هوایی گزارش‌هایی را از وزارت راه و شهرسازی خواسته‌ایم که در این زمینه باید منتظر آنها باشیم. وی تصریح کرد: بحث ورود هواپیما با سن بالای 15 سال را پیگیری می‌کنیم و نتیجه آن را اطلاع‌رسانی خواهیم کرد. وزیر راه و شهرسازی آذرماه سال گذشته از ممنوعیت ورود هواپیما با عمر بالای 15 سال به ناوگان هوایی کشور خبر داد. اخیرا یکی از شرکت‌های هواپیمایی داخلی اقدام به خرید سه فروند هواپیمای بوئینگ مدل 400-737 با عمر حدود 24 سال از یکی از کشورهای جنوب شرقی آسیا کرده است.


مصرف تمام پیچ و مهره تولید داخل در صنعت خودرو

ایلنا رییس اتحادیه فروشندگان پیچ و مهره گفت: تولید‌کنندگان ایرانی توان رقابت با همتایان چینی و تایوانی را ندارند. نورالدین مهری در خصوص وضعیت تولید پیچ و مهره درکشور، گفت: وضعیت تولید پیچ و مهره در ایران بسیار متفاوت با سایر کشور‌های فعال در این صنعت است. بنا به گفته تولیدکنندگان، این صنعت توان رقابت با کشور‌های چین و تایوان را ندارد چراکه قیمت تمام شده تولید داخل بالا‌تر از تولیدات این دو کشور است. وی ادامه داد: هم‌اکنون بالغ بر ۶هزار نوع پیچ و مهره در جهان تولید می‌شود که این خود نشان‌دهنده درجه اهمیت این صنعت است. این فعال صنفی تصریح کرد: تمامی پیچ و مهره‌های تولید شده در داخل در صنعت خودرو به کار گرفته می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر