افق روشن پیش روی بازار سرمایه

۱۳۹۴/۰۲/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۵۶۰

مدیرعامل کارگزاری کارآمد با تشریح شرایط کنونی بورس و در نظر گرفتن روند حرکتی متغیرهایی که برآیند وجودی آنها به نفع روند حرکتی بازار و شاخص است گفت: مجددا شاهد روند صعودی بازار و مثبت‌شدن آن خواهیم بود.

به گزارش سنا؛ فرزام ابوعلی، مدیرعامل کارگزاری کارآمد، با اشاره به روند روبه رشد بازار بعد از بیانیه لوزان گفت: بعد از اعلام بیانیه لوزان بخش قابل‌توجهی از تردیدها برای انجام توافق نهایی و جامع و کلی از بین رفت و همین مساله موجب سرازیر شدن خریداران سنگین به این بازار شد.

وی افزود: شرایط کنونی بازار در پی کاهش عرضه‌های شرکت‌های حقوقی یا نیاز به نقدینگی بازار ایجاد شده است و بازار را تا حدودی با افت روبه‌رو کرده است.

ابوعلی تصریح کرد: با وجود شرایط کنونی پیش‌بینی می‌شود باتوجه به روند متغیرهای که برآیند وجودی آنها به نفع روند حرکتی بازار و شاخص است مجددا شاهد روند صعودی بازار و مثبت‌شدن آن باشیم.

مدیرعامل کارگزاری کارآمد با اشاره به تاریخ توافق نهایی هسته‌یی خاطرنشان کرد: آنچه مسلم است هرچه به تاریخ مذاکرات نهایی هسته‌یی در تیرماه نزدیک می‌شویم این روند بهبود بازار شدت گرفته و در کنار این موضوع کاهش نرخ سود بانکی به رشد بازار کمک بیشتری خواهد کرد. ابوعلی افزود: اقدام متولیان درخصوص کاهش نرخ سود بانکی و همچنین رکود حاکم بر سایر بازارهای موازی ازجمله عواملی است که به رشد بازار سرمایه کمک کرده و امکان مثبت‌شدن بازار در آینده را تقویت می‌کند. مدیرعامل کارگزاری کارآمد در زمینه رشد صنایع مختلف همزمان با تاثیرات مثبت ناشی از تحریم‌ها خاطرنشان کرد: بی‌شک صنایعی که بیشترین آسیب را از تحریم‌ها دچار شده‌اند با رفع و حذف تحریم به‌واسطه توانایی در استفاده از ظرفیت‌ها و همچنین کاهش هزینه تمام‌شده محصولات تولیدی خود در اولویت رشد قرار خواهند گرفت.

وی افزود: از سوی دیگر صنایعی که کاهش نرخ سود بانکی بر فعالیت آنها اثرگذار است مانند گروه لیزینگ، بانک‌ها و خودرویی‌ها هم در جرگه صنایعی خواهند بود که با رشد مواجه خواهند شد.

ابوعلی در تشریح حضور سرمایه‌گذاران خارجی در بازار سرمایه کشور تصریح کرد: سرمایه‌گذاران خارجی عمدتا به دو گروه ایرانیان مقیم خارج و خود خارجی‌ها تقسیم‌بندی می‌شود که ورود نقدینگی محدود توسط گروه اول از طریق واسطه به کشور را نمی‌توان سرمایه‌گذاری خارجی تلقی کرد. وی افزود: بحث سرمایه‌گذاری خارجی ورود نقدینگی قابل‌توجه از سوی خارجی‌ها را شامل می‌شود که چنین رخدادی در کشور نیاز به کار ریشه‌یی و اساسی و همچنین بستر‌سازی در زمینه‌های مختلف ازجمله قوانین مالیاتی، تک‌نرخی‌شدن ارز و ثبات قوانین و مقررات در کشور دارد. مدیرعامل کارگزاری کارآمد خاطرنشان کرد: در‌حال‌حاضر ظرفیت بالقوه‌یی برای جذب سرمایه‌گذار خارجی در بازار سرمایه کشور وجود دارد اما اگر بنا باشد این نقدینگی وارد بازار شود اولا باید ظرفیت جذب آن وجود داشته باشد و ثانیا زیرساخت‌های لازم برای آن مهیا شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر