ایجاد تعرفه ثابت مبدأ- مقصدی در راستای ترغیب مشتریان

۱۳۹۴/۰۲/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۵۱۵

مدیرکل بازرگانی و بازایابی راه‌آهن، سیاست راه‌آهن برای کاهش تعرفه و ارایه خدمات لازم برای جذب بار را مطلوب برشمرد و اعلام کرد: نرخ تعرفه حمل بار راه‌آهن ایران در مقایسه با کشورهایی مانند ترکمنستان و ازبکستان منطقی است.

به گزارش روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران؛ سیدمرتضی علی‌احمدی، مدیرکل بازرگانی و بازاریابی راه‌آهن با اشاره به اینکه هدف از مذاکرات برگزار شده با روسای راه‌آهن تاجیکستان گسترش همکاری‌های ریلی دو کشور بود، گفت: موضوعات مهمی درجلسه با معاون اول رییس راه‌آهن تاجیکستان و هیات همراه وی درحضور مدیرعامل راه‌آهن مطرح شد که ازجمله آن بحث تعرفه حمل و نقل میان کشورهای ایران، ترکمنستان، تاجیکستان و ازبکستان بود. وی افزود: در بررسی‌های به عمل آمده، نرخ تعرفه حمل بار راه‌آهن ایران در مقایسه با سایر کشورها ازجمله ازبکستان و ترکمنستان و حتی تاجیکستان منطقی‌تر است.

مدیرکل بازرگانی و بازاریابی راه‌آهن با اشاره به سیاست راه‌آهن برای کاهش تعرفه و ارایه خدمات لازم برای جذب بار گفت: نرخ تعرفه ایران نشان می‌دهد که سیاست تعرفه‌یی تخفیفات برای جذب بار درحال انجام است و در تلاش هستیم تا با مطالعه تعرفه‌های بازار منطقه به یک تعرفه ثابت مبدا - مقصدی برای ترغیب مشتریان از کریدور شمال به جنوب مهیا شود.

به گفته علی‌احمدی در این نشست مقرر شد، جلسه‌یی مشترک همزمان با جلسه کشورهای عضو CIS با حضور روسای راه‌آهن ترکمنستان؛ ازبکستان و تاجیکستان در بلاروس برگزار شود و ضمن تشریح تعرفه از مبدا تاجیکستان به مقصدی ایران درخواست تخفیفات از کشورهای ترکمنستان و ازبکستان ارایه و توسط روسای راه‌آهن این کشورها مورد بررسی قرار گرفته و تصمیم‌گیری شود.

وی تعرفه حمل بار راه‌آهن ایران را نسبت به ۳ کشور دیگر را منطقی دانست و افزود: سیاست تعرفه راه‌آهن ایران در حمل و نقل بار تجاری در سطح بین‌المللی و در میان کشورهای CIS مطلوب است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر