نیاز تعاونی مهران به معافیت کامل مالیاتی

۱۳۹۴/۰۲/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۵۰۰

علی پاآهو مدیرعامل شرکت تعاونی مرزنشینان مهران در گفت‌وگو با «تعادل» بااشاره به حدود فعالیت این تعاونی می‌گوید: شرکت تعاونی مرزنشینان شهرستان مهران در سال۱۳۷۹در راستای سیاست‌های دولت جهت جبران محرومیت‌های مناطق مرزی و با اهداف تامین اقلام، اجناس و کالاهای ضروری موردنیاز مردم و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها و همچنین جلوگیری از قاچاق کالا، ایجاد شغل و تامین نیازهای مرزنشینان تاسیس شده است.

این شرکت تعاونی، با جمعیتی بالغ بر ۱۲هزارنفر به میزان بیش از ۶۰۰هزاردلار اقدام به امر صادرات و واردات و خروج کالا از مرز تجاری و بین‌المللی مهران به کشور عراق کرده است که ارزش این کالاهای صادراتی بیش از ۱۵میلیارد ریال بوده است. اغلب کالاها شامل مواد پلاستیکی، تره‌بار، مصالح ساختمانی (ازجمله سیمان، سنگ مرمر، کاشی و آجر) بوده و در مقابل میزان ۵۰۰ تن برنج خوراکی به ارزش ۶۰۰هزاردلار از کشور هندوستان خریداری و از طریق بندر لنگه به ایران وارد کرده است.

پاآهو درباره مشکلات این شرکت تعاونی مذکور می‌افزاید: بزرگ‌ترین و عمده‌ترین مشکل شرکت‌های تعاونی مرزنشینان استان ایلام، برخوردار نبودن تعاونی‌ها از معافیت کامل مالیاتی و خارج نشدن کالای مازاد بر مصرف اعضای تعاونی مرزنشینان از این استان است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر