پیشنهاد ونزوئلا به اوپک برای جلوگیری از کاهش بهای نفت

۱۳۹۴/۰۲/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۴۸۲

فارس

شرکت نفت دولتی ونزوئلا ضمن اشاره به بحران نفتی موجود در دنیا اعلام کرد: مخلوط کردن نفت خام سبک و سنگین کشورهای عضو اوپک بهترین پیشنهاد و راه برای جلوگیری از تداوم کاهش قیمت نفت در عرصه جهانی است.

به گزارش «تله‌سور» شرکت نفت دولتی ونزوئلا روز گذشته اعلام کرد که طی سال‌های اخیر محصولات کشورهای خارج از اوپک مانند ایالات متحده امریکا جای محصولات و نفت الجزایر، نیجریه، عمان، آنگولا و سایر کشورهای عضو این سازمان را گرفته است که امری خوشایند به نظر نمی‌رسد.

بدین منظور شرکت فوق به اوپک پیشنهاد کرد که ما برای جلوگیری از کاهش قیمت نفت و مبارزه با بحران ناشی از آن می‌توانیم با مخلوط کردن نفت خام سبک کشورهای نام برده و نفت خام سنگین ونزوئلا و تولید روغنی جدید از آن به هدف خود دست یابیم.

در این راستا «ایلوگیو دل‌پینو» رییس شرکت نفت ونزوئلا اعلام کرد: کشورهای عضو اوپک برای فروش نفت خام خود مجبور به ارایه تخفیف هستند و این مساله یکی از دلایل کاهش قیمت نفت در این حوزه است.

وی در ادامه افزود که در این شرایط افزایش تولید نفت خام سنگین در منطقه ملزم به همکاری بین کشورهای سازمان بوده و در نهایت باعث پایداری قیمت هر بشکه نفت در حدی معمول و منطقی خواهد شد.

«دل‌پینو» در پایان سخنانش از طرح‌های جدید شرکت نفت دولتی ونزوئلا خبر داد که قصد دارد تولیدات خود را طی 10 تا 15سال آینده افزایش داده و آن را تا 5 برابر بالا ببرد. ونزوئلا جزو کشورهایی است که به لحاظ اقتصادی وابستگی شدیدی به نفت دارد به‌همین خاطر از سال گذشته که بهای نفت در مسیر نزولی قرار گرفته است، دولت این کشور با انجام مذاکرات مختلف سعی در بهبود شرایط دارد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر