اخبار کلان

۱۳۹۴/۰۱/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۴۶۱

۷ معاونت جدید از سوی نوبخت ابلاغ شد

نمودار جدید سازمانی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور که مورد موافقت ریاست محترم جمهوری قرار گرفته است، با امضای معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ابلاغ شد.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، این نمودار متشکل از 7 معاونت با عناوین، «توسعه مدیریت و سرمایه انسانی»، «هماهنگی برنامه و بودجه»، «فنی و توسعه امور زیربنایی»، «توسعه امور تولیدی»، «توسعه امور علمی و فرهنگی»، «توسعه امور اجتماعی و عمومی» و «امور مجلس، استان‌ها و پشتیبانی» است.


پرداخت بدهی مالیاتی 3/2میلیاردی کی‌روش

رییس امور مالیاتی استان تهران با اشاره به وضعیت مالیاتی کی‌روش سرمربی تیم ملی گفت: بخشی از بدهی مالیاتی 2.3میلیارد تومانی کی‌روش توسط فدراسیون فوتبال پرداخت شده اما تا تسویه کامل ممنوع‌الخروج است. محمدرضا نوری اظهار داشت: متاسفانه رییس فدراسیون فوتبال اظهارنظرهایی درخصوص مباحث مالیاتی می‌کند که برخی از آنها واقعیت ندارد. وی در گفت‌وگو با فارس ادامه داد: در حال حاضر برای بخشی از مالیات آقای کی‌روش فدراسیون فوتبال چک به‌روزی ارایه کرده که در صورت پاس شدن بخشی از مالیات سرمربی تیم ملی فوتبال وصول می‌شود. رییس امور مالیاتی استان تهران، تصریح کرد: بیش از 2میلیارد و 300میلیون تومان بدهی مالیاتی کی‌روش بوده که در برخی رسانه‌ها ارقام دیگری شنیده شد، البته هنوز بخشی از مالیات قطعی نشده زیرا اظهارنامه‌های مالیاتی سال93، تا پایان تیرماه ارایه می‌شوند. نوری با بیان اینکه بخشی از مالیات کی‌روش قطعی شده است، عنوان کرد: بر اساس زمان ارایه اظهارنامه و پرداخت مالیات میزان بخشودگی یا جرایم مالیاتی نیز باید بررسی شود تا رقم قطعی آن قابل اعلام باشد. به گفته رییس امور مالیاتی استان تهران مالیات کی‌روش مربوط به سال‌های 89 تا 93 است که تا پایان سال92 قطعی شده و سال گذشته نیز باید بررسی و نهایی شود. وی گفت: سرمربی تیم ملی فوتبال پیش از این مبالغی پرداخت کرده که مربوط به قبل از رفتن تیم ملی برای بازی‌های تدارکاتی بود و پس از آن نیز ظاهرا مبلغ پرداخت شده است.


سرمایه‌داران زمینه اجرای ایده‌ها را فراهم کنند

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سرمایه‌داران زمینه اجرای ایده‌های کارآفرینی نوجوانان و جوانان را برای توسعه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی کشور فراهم کنند.

حسن طایی افزود: برنامه‌های جاری وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در زمینه کارآفرینی، ایجاد و سازماندهی کانون‌های کارآفرینی، ایجاد شورای هم‌اندیشی دفاتر کارآفرینی دستگاه‌ها، حمایت از تشکل‌های غیردولتی در زمینه توسعه کارآفرینی، تعامل و شبکه‌سازی، رفع موانع نهادی، تقدیم لایحه سازمان نظام کارآفرینی به هیات دولت، ایجاد مراکز مشاوره و اطلاع‌رسانی و خدمات کارآفرینی است.

به گزارش ایرنا، وی با بیان اینکه جامعه بیش از اندازه بانک‌محور است، یادآور شد: در کنار رفع موانع نهادی، شیوه‌های نوین تامین مالی طراحی می‌شود و روش‌های متعددی برای تامین منابع مالی وجود دارد که باید این روش‌ها شناسایی و به کارگیری شود. معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تعامل و شبکه‌سازی، رفع موانع نهادی، ترویج و آموزش کارآفرینی سه پایه و اصل کارآفرینی است. طایی اظهار کرد: برای موضوع توسعه کشور باید بحث کارآفرینی در دستورکار خانواده‌ها، بنگاه‌ها و انجمن‌های محلی قرار گیرد.


رشد 35درصدی مالیات بر ارزش‌افزوده در سال جاری

معاون مالیات بر ارزش‌افزوده سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه دو روز از مهلت ارایه اظهارنامه مالیات بر ارزش‌افزوده باقی مانده، گفت: پیش‌بینی می‌شود درآمد مالیات بر ارزش‌افزوده امسال 35درصد رشد داشته و به 308هزار میلیارد تومان می‌رسد.

علیرضا طاری‌بخش افزود: باتوجه به اینکه تسلیم اظهارنامه در مهلت مقرر قانونی، شرط بخشودگی جرایم مالیاتی است، گفت: طبق قانون، مهلت مقرر تا 15فروردین بود که با نظر رییس سازمان، این مهلت تا پایان فروردین94 تمدید شد. به‌گزارش فارس، وی افزود: امسال نرخ مالیات بر ارزش‌افزوده درمجموع 9درصد است که شامل 6درصد مالیات سهم دولت، 3درصد عوارض شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و یک‌درصد مالیات سلامت است. وی ادامه داد: یک‌درصد مالیات سهم سلامت برای تامین هزینه درمان روستاییان، در شهرهای کمتر از 20هزار نفر جمعیت و جامعه عشایری و تکمیل بیمارستان‌های متعلق به وزارت بهداشت است. طاری‌بخش در مورد تحقق مالیات بر ارزش‌افزوده در سال گذشته گفت: در سال93 میزان تحقق نسبت به قانون 96درصد در بخش ارزش‌افزوده بوده که درمجموع 22هزار‌میلیارد تومان درآمد مالیات ارزش‌افزوده وصول شد که نسبت به عملکرد سال قبل خود 62درصد رشد نشان می‌دهد. وی با اشاره به فراخوان مرحله ششم گفت: در موج چهارم فراخوان مشمولان مالیات بر ارزش‌افزوده، تالارها و رستوران‌های اشخاص حقیقی برای اجرای قانون مالیات بر ارزش‌افزوده فراخوان شدند، اما تعدادی از آنها اعتراض داشتند که چرا صنف‌های مشابه مشمول نمی‌شوند، بنابراین در فراخوان مرحله ششم که به‌صورت تکمیلی است.، چلوکبابی‌ها، سالن‌های غذاخوری‌، سفره‌خانه‌ها و اغذیه‌فروشی‌های زنجیره‌یی و فست‌فودهای زنجیره‌یی از ابتدای سال جاری فراخوان شده‌اند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر