دنیای فناوری

۱۴۰۰/۰۹/۱۰ - ۰۴:۱۶:۴۱
کد خبر: ۱۸۴۵۶۱

سختگیری‌های تازه چین برای خروج داده‌های کاربران از این کشور

وزیر صنعت چین خواستار تقویت مدیریت تبادل داده میان مرزی و کنترل نحوه انتقال انبوه داده‌های کاربران این کشور به خارج از چین شد. به گزارش مهر به نقل از رویترز، شیائو یاکینگ، وزیر صنعت و اطلاعات چین تاکید کرده که این کنترل‌ها باید از سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۵ به شکل قابل توجهی تقویت شوند. وی از افشای جزییات بیشتری در مورد نحوه انجام این کنترل‌ها خودداری کرده، اما پیش از این اداره فضای مجازی چین، پیش‌نویس قانونی را منتشر کرده بود که به موجب آن شرکت‌هایی که داده‌های بیش از یک میلیون کاربر را جمع‌آوری کرده و به خارج می‌فرستند باید از آن تبعیت کنند. بر اساس این قانون شرکت‌ها موظف هستند گزارشی را در این زمینه برای بررسی‌های امنیتی به رگولاتوری چین تسلیم کنند.

کندشدن خرید آنلاین در خرده‌فروشی‌های امریکا

میزان فروش در خرده‌فروشی‌های آنلاین امریکا در دوشنبه مجازی کند شده که علت این امر کاهش تخفیف‌های ارایه شده به علت اختلال در زنجیره تأمین کالاست. به گزارش مهر به نقل از رویترز، دوشنبه مجازی یا سایبرماندی یک روز پر از تخفیف برای کالاهای فروشگاه اینترنتی است که خرده فروشان آنلاین در جهت فروش بیشتر و انبارگردانی همانند روز جمعه سیاه بر روی کالاهای خود تخفیف قرار می‌دهند و مردم می‌توانند به راحتی با دسترسی به اینترنت کالای مورد نیاز خود را در این روز تهیه کنند. دوشنبه مجازی از سال ۲۰۰۵ در فروشگاه‌های اینترنتی امریکا همه‌گیر شد و امسال  کم فروغ‌تر از سال‌های قبل بوده است. خرده‌فروشان آنلاین با اطلاع از شرایط بحرانی موجود برای حفظ حاشیه سود خود در برابر افزایش هزینه‌های زنجیره تأمین و نیز مدیریت بهتر موجودی‌هایشان در بحبوحه کمبود گسترده محصولات در آستانه فصل خرید کریسمس، تلاش دارند قیمت تمام شده کالاهای خریداری شده توسط خود را نیز تا حد امکان کاهش دهند که این نیز به اختلال در بازار خرده‌فروشی آنلاین افزوده است.

جک دورسی از مدیریت توییتر استعفا داد

جک دورسی مدیر ارشد اجرایی توییتر از سمت خود استعفا داد و پاراگ آگراوال مدیر ارشد فناوری را به عنوان رهبر جدید اعلام کرد. به گزارش مهر به نقل از رویترز، انتصاب آگرا وال که از ۱۰ سال قبل در توییتر فعال است، نشان از تأیید ضمنی هیات‌مدیره از استراتژی دارد که شرکت قبلاً برای دو برابر کردن درآمد سالانه خود تا سال ۲۰۲۳ تعیین کرده بود. پس از انتشار این خبر ارزش سهام شبکه اجتماعی حدود ۱۰ درصد افزایش یافت. دورسی یکی از بنیانگذاران توییتر در حالی این شبکه اجتماعی را ترک می‌کند که بر فرآیند ارایه روش‌هایی جهت تولید محتوا از طریق خبرنامه یا محاورات صوتی نظارت کرد. تغییرات مربوط به مدیریت ارشد توییتر فوراً اعمال می‌شود و دورسی تا پایان دوره ریاستش در مجمع سالانه سهامداران در ۲۰۲۲ میلادی در هیات مدیر باقی می‌ماند.

 

ارسال نظر