در شهر

۱۴۰۰/۰۹/۱۰ - ۰۴:۱۳:۴۳
کد خبر: ۱۸۴۵۵۸

مصوبات کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران اعلام شد

استاندار تهران در تشریح مصوبات کمیته اضطرار آلودگی هوا به ممنوعیت تردد شبانه خودروهای گازوئیلی و جلوگیری از فعالیت‌های آلاینده تاکید کرد. به گزارش ایسنا، جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران به ریاست محسن منصوری استاندار تهران برگزار شد. محسن منصوری، استاندار تهران با تاکید بر اهتمام تمام کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی و اتخاذ تدابیر لازم جهت جلوگیری از انتشار آلاینده‌ها، اظهار داشت: با واحدهای تولیدی و کارخانه‌هایی که نسبت به کنترل خروجی‌ها، اقدام موثری نداشته باشند مطابق قانون برخورد می‌شود. وی با اشاره به لزوم اجرای دقیق مصوبات کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران از سوی تمام دستگاه‌ها، افزود: تا پایان پایداری وضعیت جوی هوای تهران، همه محدودیت‌های ایجاد شده جهت جلو‌گیری از انباشت آلاینده‌ها لازم الاجرا می‌باشد. استاندار تهران تاکید کرد: تعطیلی موقت واحدهای صنعتی آلاینده، کنترل دقیق خودروهای بدون معاینه فنی، ممنوعیت تردد شبانه خودروهای گازوئیلی و جلوگیری از فعالیت‌های عمرانی آلاینده باید با دقت و نظارت بیشتری از سوی دستگاه‌های مربوطه دنبال شود. در این حال، بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، وضعیت جوی استان تهران طی دو روز آینده، ابری و نیمه ابری همراه با وزش شدید باد و بدلیل پایداری جو در مناطق پرتردد شهری و صنعتی کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود. از عصر چهارشنبه (۱۰ آذر) با نفوذ سامانه بارشی، افزایش ابر و از ظهر پنجشنبه (۱۱آذر) تا عصر جمعه (۱۲آذر) در سطح استان بارش باران و وزش باد و در پاره‌ای نقاط گاهی همراه با رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید و در بخش‌های شمالی استان بارش باران و برف در ارتفاعات مه آلود و گاهی کولاک برف مورد انتظار است. همچنین از عصر پنجشنبه (۱۱آذر) تا بامداد شنبه (۱۳آذر) کاهش محسوس دما به‌طور میانگین بین ۶ تا ۸ درجه سلسیوس و در دامنه‌ها و ارتفاعات یخبندان سطح زمین پیش‌بینی می‌شود.

نمایشگاه بین‌المللی تهران پلمب می‌شود؟ 

یک عضو شورای شهر از تصمیم قاطع شورای شهر تهران برای حفظ منافع شهروندان و کاهش بار ترافیکی شهر تهران با انتقال محل برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر تهران به شهر آفتاب و پلمب محل نمایشگاه فعلی در محدوده سئول و تبدیل آن به فضای عمومی شهر خبر داد. جعفر تشکری هاشمی رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در پایان جلسه دیروز این شورا در جمع خبرنگاران گفت: ما باید به عنوان نمایندگان مردم دغدغه و مشکلات مردم را بشناسیم، یکی از این موضوعات نمایشگاه بین‌المللی تهران است که باعث ترافیک‌های سنگین در بزرگراه‌ها و معابر اطراف شده است. وی با اشاره به اینکه این معضل طی 20 سال گذشته در شورای شهر بارها به عنوان دغدغه مطرح شده است، و دستگاه‌ها به وظیفه خود در این زمینه عمل نکرده‌اند، اظهار داشت: در این زمینه اسناد بالادستی وجود دارد که شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران را موظف کرده به محل نمایشگاهی احداث شده شهر آفتاب کوچ کنند. تشکری هاشمی ابراز داشت: در محل شهر آفتاب به دلیل وجود خطوط مترو، وجود شبکه معابر گسترده هیچ گونه مزاحمتی برای شهروندان ایجاد نمی‌شود. این عضو شورای شهر تهران گفت: اسناد بالادستی نشان می‌دهد، کمیسیون زیربنایی دولت، استانداری تهران، شورای عالی ترافیک و همه نهادها مسوول این انتقال را تکلیف کردند و بازگشایی دوباره پرونده آن در شورا برای این است که طبق فرموده مقام معظم رهبری مشکل ترافیک تهران به روش علمی حل و فصل شود و به همین منظور در جلسات آتی به صورت طرح این مساله به شورا می‌آید. تشکری هاشمی ادامه داد: با توجه به اختیارات قانونی، از شهردار تهران، می‌خواهیم که این محل را تا پایان سال پلمب کند تا سال دیگر در این محل نمایشگاهی برگزار نشود. وی درباره علت تاخیر در اجرای این وظیفه قانونی از سوی دستگاه‌ها توضیح داد که اجرای آن نیازمند عزم اراده جدی دستگاه‌ها است، در حالی که سرمایه بالغ 135 هکتار فضای ساخته شده در شهر آفتاب که سالانه میلیاردها تومان صرف نگهداشت آن می‌شود رها شده است. تشکری هاشمی افزود: اگر قرار باشد به منظور رقابت یا حفط منافع یک شرکت همچنان مردم شهر را در تنگنا قرار گیرند باید شورا با قاطعیت با این مساله مقابله کند.

افزایش ساعت فعالیت  برج میلاد تا ساعت ۲۴

روابط عمومی برج میلاد اعلام کرد که ساعت فعالیت مجموعه برج میلاد افزایش پیدا کرده و استفاده از خدمات ارایه شده در برج میلاد از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۲۴ ادامه خواهد داشت. به گزارش ایسنا، با توجه به واکسیناسیون عمومی شهروندان و پایان یافتن محدودیت‌ تردد شبانه، برج میلاد به عنوان قطب فرهنگی و گردشگری پایتخت، میزبان شهروندان و بازدیدکنندگان محترم است. بر این اساس، زمان خرید بلیت بازدید از این مجموعه برای رفاه حال شهروندان و مخاطبان تا ساعت ۲۱ افزایش پیدا کرده و علاقه‌مندان می‌توانند از طبقات سازه رأس، بخش‌های گردشگری، موزه مشاهیر، گنبد آسمان و سکوی دید باز تا ساعت اعلام شده بازدید کنند. همچنین بخش‌های خدماتی مجموعه مانند رستوران‌ها، مجموعه هفتا و مراکز تفریحی نیز تا ساعت ۲۴ به شهروندان خدمات ارایه خواهند کرد. بر اساس گزارش روابط عمومی برج میلاد، امکان تهیه بلیت از گیشه و دستگاه‌های فروش الکترونیکی بلیت از ساعت ۱۰ الی ۲۱ خواهد بود و پس از این ساعت امکان تهیه بلیت برای همان روز وجود ندارد.

 

ارسال نظر