در شهر

۱۴۰۰/۰۹/۰۹ - ۰۲:۲۷:۴۷
کد خبر: ۱۸۴۵۰۷

فرمانداران و شهرداران از انتصابات فامیلی اجتناب کنند

استاندار تهران با تاکید بر اینکه فرمانداران و شهرداران از انتصابات فامیلی به‌شدت اجتناب کنند گفت: آن مدیری که دست به انتصاب فامیلی بزند دیگر غم مردم را نمی‌خورد و شخصا به‌شدت و بدون اغماض با این مورد برخورد می‌کنم. به گزارش ایسنا، منصوری در نشست فرمانداران استان تهران گفت: انتخاب بخشدار و معاونین فرمانداری‌ها حتما با انتخاب فرمانداران اما با هماهنگی استانداری تهران صورت خواهد گرفت و فرماندارا ن بخشداران و معاونین را ترجیحا از میان جوانان انتخاب کنند. وی ادامه داد: فرمانداران و شهرداران از انتصابات فامیلی به‌شدت اجتناب کنند، این قبیل انتصاب‌ها مردم را از دولت دلسرد می‌کنند. استاندار تهران افزود: یکی از مسائلی که با جدیت پیگیری می‌کنم انتصاب‌های مدیران دستگاه‌های اجرایی در شهرستان‌ها بدون هماهنگی با فرمانداران است و قطعا اجازه نمی‌دهم که مدیری بدون هماهنگی فرماندار در شهرستان منصوب شود. منصوری تاکید کرد: در سفرهای شهرستانی به هیچ عنوان تشریفات نباید باشد و به هیچ عنوان نباید مردم به دردسر بیفتند و در شرایط کرونایی مدیران شهرستانی نامرتبط با موضوع سفر حضور نداشته باشند. وی ادامه داد: برگزاری مستمر و منظم جلسات اصلی و محوری باید در اولویت فرمانداران باشد و برخی جلسات نظیر جلسه مشترک فرماندار، بخشدار و شهردار به مثابه کمربند هم افزایی اجرایی در شهرستان است و در برخی موارد مشاهده شده که کار مردم به واسطه عدم هماهنگی بین بخشی دچار وقفه شده است.

سوزن ایستگاه ارم سبز دوباره گیر کرد

مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه اعلام کرد: نقص فنی سوزن در ایستگاه ارم سبز موجب تاخیر حرکت قطارها در این ایستگاه شد. به گزارش فارس، مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه، اعلام کرد: ساعت 06:30 صبح روز دوشنبه 8 آذر ۱۴۰۰ به دلیل نقص فنی سوزن در محدوده ایستگاه ارم سبز در خط چهار حرکت قطارها در این ایستگاه با مشکل روبرو شد.  این اختلال بلافاصله با تلاش تکنسین‌های فنی برطرف شد و حرکت قطارها از ساعت 07:00 به حالت عادی بازگشت و خدمات رسانی به مسافران در این ایستگاه در حال انجام است. گفتنی است: هفته گذشته نیز ایستگاه متروی ارم سبز دچار مشکل شده و منجر به از دست رفتن جان یکی از تعمیرکاران این ایستگاه نیز شده بود.

مطالعه LRT  بزرگراه همت در دستور کار قرار گرفت

مدیر دفتر برنامه‌ریزی و مدیریت پروژه شرکت مترو گفت: برنامه‌های شرکت مترو تهران برای سال ۱۴۰۱ در حال نهایی شدن است که بر اساس آنچه به تصویب خواهد رسید، بودجه مورد نیاز برای عملیاتی ساختن برنامه‌ها نیز مشخص خواهد شد. به گزارش فارس، امیر‌عباس رضایی مدیر دفتر برنامه‌ریزی و مدیریت پروژه شرکت مترو، در توضیح کلیات برنامه سال آینده این شرکت گفت: در راستای افزایش ضریب ایمنی خطوط ۳ و ۴، بحث تکمیل تجهیزات تهویه و حریق، آسانسورها، ورودی‌ها و خروجی‌های اضطراری را کما فی السابق دنبال خواهیم کرد. وی افزود: این امر در خطوط ۶ و ۷ به بهره‌برداری از ایستگاه‌ها و مسیر باقی مانده در جهت افزایش مسافرپذیری، تهویه میان تونلی و ایستگاهی، ورودی‌های دوم و سوم و خروجی‌های اضطراری معطوف می‌شود. همچنین در مقوله پایانه‌ها و پارکینگ‌های خطوط هفتگانه، ادامه عملیات احداث فاز نخست پایانه آزادگان در خط ۳، اجرای فاز یک پایانه دولت‌آباد در خط ۶، آغاز عملیات اجرایی پایانه تختی در خط ۷ و افتتاح فاز دوم پایانه شهید کلاهدوز در خط ۴ مدنظر قرار دارد که البته تامین به موقع منابع مالی، شرط اصلی تحقق اهداف برنامه سال پیش‌رو تلقی می‌شود. رضایی با اشاره به پروژه‌های قابل افتتاح در سال ۱۴۰۱ گفت: در مجموع اگر بتوان به لحاظ مسائل مالی، پشتیبانی به موقع و قابل قبولی از اقدامات عملیاتی شرکت مترو داشت، امکان افتتاح ۱۲ ایستگاه، ۱۳ ورودی جدید، یک پارکینگ و پایانه و حدود ۱۳ کیلومتر مسیر برای سال آینده وجود خواهد داشت. وی در خصوص آخرین وضعیت خطوط جدید و همچنین خطوط انشعابی و توسعه‌ای مترو افزود: در بخش توسعه خطوط موجود، اجرای بخشی از پروژه توسعه شرقی خط ۴ و همچنین بهره‌برداری از فاز نخست پروژه توسعه غربی خط ۴ (شامل ۲ ایستگاه و 3 کیلومتر مسیر) را پیش‌رو داریم و البته مطالعات مربوط به امکان اجرای پروژه توسعه شرقی خط ۲ را نیز در دستورکار خواهیم داشت. رضایی گفت: عملیات اجرایی خطوط جدید شامل خط ۸ تا خط 11 نیز در صورت تامین منابع مالی در قالب مشارکت با بخش خصوصی در قطعات مختلف شروع یا ادامه خواهد یافت و ایضاً مطالعات مربوط به طرح احداث LRT( قطار سبک شهری )

بزرگراه شهید همت را نیز قرار است آغاز کنیم. مدیر دفتر برنامه‌ریزی و مدیریت پروژه شرکت مترو از برنامه‌های مرتبط با توسعه ناوگان حمل و نقل ریلی پایتخت یاد کرد و گفت: پیگیری انعقاد و جاری‌سازی قرارداد ساخت ۱۰5 دستگاه واگن (بخش دوم) و ساخت بخشی از ناوگان مربوط به قرارداد 113 دستگاه واگن جهت تحویل در نیمه نخست سال ۱۴۰۲ مدنظر شرکت مترو قرار دارد که این امر نیز با قوت دنبال خواهد شد تا بخشی از کمبودهای موجود در این زمینه برطرف شود.

 

ارسال نظر