افزایش 3برابری شکایت مردم از نانوایی‌ها

۱۳۹۴/۰۱/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۴۴۵

تعادل

معاون فنی بهداشت محیط مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، با اشاره به گسترش سامانه رسیدگی به شکایات مردمی یعنی سامانه 1490 گفت: این کار از ابتدای سال صورت گرفته و عملا ارتباط ما را با مردم به طور مستقیم برقرار می‌کند. به این معنی که مردم از این طریق می‌توانند انتقادات، پیشنهادات، گزارشات و شکایات خود را از واحدهای صنفی ارایه کنند. محسن فرهادی با بیان اینکه این سیستم در سطح تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی برقرار است، اظهار کرد: کارشناسان ما شکایات را مستقیما در اختیار بازرسان قرار می‌دهند. از ابتدای امسال تاکنون تعداد گزارش‌های دریافتی از طریق این سامانه 3برابر نسبت به وضعیت عادی افزایش یافته به این معنی که 2هزار مورد شکایت بهداشتی مطرح شده و مورد بررسی قرار گرفته است. وی همچنین به رتبه‌بندی رستوران‌ها که از طریق سامانه 1490 انجام گرفته، اشاره کرد و گفت: این کار به صورت پایلوت آغاز شده و بر اساس آن به رستوران‌های نمونه سه‌ سیب سلامت، به واحد‌هایی که رتبه پایین‌تر داشتند دو سیب سلامت و به واحد‌های رتبه پایین‌تر، یک سیب سلامت داده شده است. فرهادی با ابراز امیدواری نسبت به گسترش این رتبه‌بندی‌ها به نانوایی‌ها و اغذیه‌فروشی‌ها و با بیان اینکه این کار همکاری عمیق‌تر میان مرکز سلامت محیط و کار و اصناف را می‌طلبد، افزود: امسال حتما شاهد آن اتفاق خواهیم بود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر