کیوی ایران به نام ترکیه در اروپا

۱۳۹۴/۰۱/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۴۴۲

ایانا

در حالی که هر کیلوگرم سبزی و صیفی ایران نظیر نعناع، ریحان و شوید در بازارهای روسیه به قیمت بیش از 40هزارتومان امکان عرضه دارد، نبود هواپیماهای دارای سردخانه باعث شده رقبای ایران بازار مسکو را از آن خود کنند.

مدیرعامل اتحادیه صادرکنندگان میوه و تره‌بار فارس با اعلام این خبر گفت: کشور روسیه به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین بازارهای میوه و تره‌بار ایران به‌شمار می‌رود که می‌تواند به‌عنوان بازار هدف بزرگ سبزی، ریحان، نعناع و شوید ایران شناخته شود.

هادی حنایی همچنین تاکید کرد: نبود زیرساخت باعث شده برخی از کشورها با دریافت اطلاعات صحیح از وضعیت حمل‌ونقل موجود برای انتقال میوه‌ها و سبزی و صیفی ایرانی به کشور خود اقدام کنند. حنایی اظهار داشت: درحال حاضر تجار ترکیه‌یی با ارسال کانتینرهای یخچال‌دار به سوی مازندران هجوم برده و کیوی‌های باکیفیت این استان را خریداری و در ترکیه با بسته‌بندی مناسب و استفاده از شرایط زیرساختی حمل‌ونقل، به اتحادیه اروپا صادر می‌کنند. وی در پایان گفت: در زمان حاضر سبزی و صیفی و انواع میوه ایران به کشورهایی نظیر قطر، عمان، امارات متحده عربی و کویت صادر می‌شود، اما امکان توزیع آن باتوجه به کیفیت مناسب در کشورهای اروپایی نیز فراهم است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر