حوالی خبر

۱۳۹۴/۰۱/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۴۳۹

قول ترک‌ها برای روان شدن تردد کامیون‌ها

ایسنا رییس کمیسیون حمل‌ و نقل اتاق بازرگانی ایران گفت: طبق پیگیری‌های مقامات دولت ایران از مسوولان ترک مبنی بر طولانی شدن صف ورود کامیون‌ها در مرز بازرگان، ترک‌ها قول داده‌اند که این مساله را حل کنند و تعداد بیشتری کامیون‌های ایرانی را عبور دهند. مسعود دانشمند درباره‌ دلیل طولانی‌ شدن صف کامیون‌های ایران و ترکیه طی روزهای اخیر در مرز بازرگان عنوان کرد که تعطیلات نوروزی دلیل اصلی تراکم کامیون‌های ایرانی در ورودی مرز بازرگان بوده که باعث شده، تعداد کامیون‌های ایرانی در ورودی مرز بازرگان افزایش پیدا کند. وی ادامه داد: پیش از این روزانه 750کامیون از مرز عبور می‌کرد که در ایام تعطیلات این تعداد کامیون افزایش پیدا کرد و باعث ایجاد صف کامیون‌های ایرانی شد اما مقامات دولت ایران با طرف مقابل صحبت کردند و آنها قول دادند این مساله را حل کنند.


هشدار پلیس به خریداران خودرو

راهور رییس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور ناجا گفت: خریداران خودرو پیش از پرداخت کامل وجه از اصالت خودرو و 2 تکه نبودن بدنه آن با مراجعه به مراکز تعویض پلاک اطمینان حاصل کنند. سرهنگ سعید روحی در توضیح خودروهای 2 تکه افزود: خودروهایی که تصادف می‌کنند چنانچه نیاز است که نیمه اتاق از چرخ‌های عقب به جلو یا از چرخ‌های جلو به عقب تعویض شود حتما باید برای رعایت استانداردها، اتاق را به صورت کامل تعویض و مجوزهای لازم را از پلیس راهور ناجا دریافت کنند. وی تصریح کرد: درصورتی که این امر اجرایی نشده و مالک خودرو تنها نسبت به تعویض بخش صدمه دیده اقدام کند، پلیس در زمان تعویض پلاک مجوزی برای این خودروها صادر نمی‌کند.


پیام امریکایی‌ها به خودروسازان ایرانی

ایسنا عضو هیات‌مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران از ارسال پیام خودروسازان امریکایی به خودروسازان ایرانی و ابراز تمایل آنها برای حضور در ایران خبر داد. ساسان قربانی اظهارکرد: بازارخودرو ایران بازاری بزرگ و بسیار جذاب برای خودروسازان خارجی است. وی با بیان اینکه جذابیت این بازار خودروسازان امریکایی را نیز مشتاق به حضور در ایران کرده است، خاطرنشان کرد: در این زمینه امریکایی‌ها تمایل خود را برای حضور در صنعت خودرو ایران ابراز کرده‌اند. وی ادامه داد: خودروسازان امریکایی‌ از طریق برخی واسطه‌ها به خودروسازان ایرانی پیام داده‌ و خواستار سرمایه‌گذاری در صنعت خودرو ایران شده‌اند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر