ساخت مسیرهای ترانزیتی، تقاضا را افزایش نمی‌دهد

۱۳۹۴/۰۱/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۴۳۴

مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری با اشاره به ساخت آزادراه ترانزیتی تبریز- بازرگان، گفت: بهبود مسیر و ساخت جاده‌های جدید، تردد ترانزیت را سریع‌تر و سهل‌تر می‌کند اما باعث افزایش تقاضا نمی‌شود. محمدجواد عطرچیان تاکید کرد: تقاضای ترانزیت خارج از مرزهای ایران شکل می‌گیرد و طول مسیر ترانزیت را اقتصادی می‌کند اما وقتی آزادراه جدیدی اختلاف فاحشی در طول مسیر ایجاد نمی‌کند از لحاظ ایمنی و سرعت مورد توجه قرار می‌گیرد اما به افزایش تقاضا منجر نمی‌شود. وی درباره مسیر ترانزیتی بازرگان گفت: با طرف ترک در رابطه با تعریض جاده‌های فعلی مذاکراتی شده است اما اینکه جاده به اتوبان تبدیل شود و تقاضا برای ترانزیت افزایش یابد، تصور درستی نیست. عطرچیان ادامه داد: قطعا در صورت بهسازی مسیر ترانزیتی از بندرعباس تا بازرگان تردد و ترانزیت بسیار روان می‌شود اما میزان بار افزایش نمی‌یاید. مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری با اشاره به عوامل تاثیرگذار در افزایش ترانزیت گفت: مهم‌ترین عامل افزایش ترانزیت و درآمدهای حاصل از آن، بهبود روابط خارجی است و کاهش و لغو تحریم‌ها به‌طور مستقیم روی افزایش ترانزیت تاثیرگذار خواهد بود. به گزارش ایلنا، وی ادامه داد: در سال گذشته بالای 12میلیون تن کالا از ایران ترانزیت شد و قطعا با بهبود روابط خارجی این رقم افزایش چشمگیری خواهد داشت که در اینجا روانسازی مسیرها و کاهش زمان سیر و افزایش ایمنی تردد جاده‌یی، باعث افزایش رضایتمندی مشتریان می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر