اخبار روز

۱۳۹۴/۰۱/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۴۳۲

تغییرات مدیران شهری در مناطق پایتخت

موج تغییرات در شهرداری تهران به مناطق رسید و به‌زودی تعدادی از شهرداران مناطق تودیع و معارفه می‌شوند. به گزارش تسنیم، بعد از تغییرات مدیریتی که در سطح معاونان و سازمان‌ فرهنگی و هنری شهرداری تهران رخ داد، نوبت به شهرداران مناطق رسیده و قرار است تغییرات دیگری در این زمینه انجام شود. قرار است شهرداران مناطق 2 و 12 تغییر یابند و افراد دیگری جایگزین شهرداران مناطق 4 و 5 شوند. علیرضا جاوید و پژمان پشمچی‌زاده شهرداران مناطق 4 و5 بودند که چندی پیش با حکمی ازسوی شهردار تهران به‌عنوان معاونان فنی و عمران و معماری و شهرسازی منصوب شدند.


راه‌اندازی دهکده‌های سلامت در پایتخت

رییس اداره کل سلامت شهرداری تهران از راه‌اندازی دهکده‌های سلامت در مناطق پایتخت خبر داد. سمانه زمانی در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح برنامه‌های اداره کل سلامت شهرداری تهران به مناسبت هفته سلامت گفت: همه مناطق موظف هستند که در هفته سلامت نسبت به راه‌اندازی دهکده‌های سلامت اقدام کنند. وی با بیان اینکه در در دهکده‌های سلامت تمامی خدمات بهداشتی با رویکرد اجتماعی، روانی و... به مردم ارایه می‌شود، گفت: همچنین کار ویژه‌های خاص برای مناطق در هفته سلامت طراحی شده است که یکی از این اقدامات ویژه راه‌اندازی پردیس خوراکی‌های اسلامی در مناطق است. رییس اداره کل سلامت شهرداری تهران با بیان اینکه معرفی میوه‌های قرآنی و خواص آن و همچنین معرفی طب اسلامی به شهروندان یکی دیگر از برنامه‌های هفته سلامت است، گفت: شعار امسال بهداشت جهانی امنیت غذایی از مزرعه تا سفره است، درهمین راستا جلسات زیادی با سازمان میادین برگزار و مقرر شده است که کارگروه خاص برای امنیت مواد غذایی و ورود غذاهای ارگانیک به چرخه زندگی مردم وارد شود.


پیگیری وعده خرید خانه مرحوم چراغی

رییس کمیته ایمنی شورای شهر تهران از تحقق وعده‌ شهرداری تهران درخصوص خرید خانه برای خانواده مرحوم چراغی تا پایان فصل بهار خبر داد. معصومه آباد در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد تحقق وعده‌های شهرداری به خانواده مرحوم چراغی که سال گذشته در پی درگیری با پبمانکار شهرداری به قتل رسید، گفت: مسوولان شهرداری به خانواده این فرد، قول خرید خانه برای تامین معیشت آنها را داده بودند. وی با بیان اینکه پیش از این دستوری بابت خرید خانه نداشتیم، گفت: درحال حاضر دستور خرید خانه اخذ و امیدواریم تا پایان فصل بهار بتوانیم نسبت به تحقق این وعده اقدام کنیم. آباد همچنین در مورد ساماندهی نظارت به جذب پیمانکاران در شهرداری در پی حادثه اخیر که منجر به مرگ عموی هادی ساعی نیز شد؛ گفت: این موضوع درحال بررسی است اما هنور به نتایج نرسیده و درنظر داریم که بعد از جمع‌بندی نکته نظرات، موضوع را رسانه‌یی کنیم.


شرط استعفای رضازاده از شورای شهر تهران

عضو شورای شهر تهران گفت: نباید سیاست‌های دوگانه درخصوص افراد اجرایی شود، اگر نمایندگی مجلس شغل نیست، عضویت در شورای شهر نیز شغل محسوب نمی‌شود. اقبال شاکری در گفت‌وگو با مهر، در واکنش به ضرب‌الاجل وزارت ورزش و جوانان به رضازاده گفت: وزارت ورزش اعلام کرده در صورتی که رضازاده بخواهد در انتخابات فدراسیون وزنه‌برداری شرکت کند، باید تا ششم اردیبهشت‌ماه استعفا دهد. اما هرگاه سیدمهدی هاشمی از مجلس استعفا داد یا از مدیریت فدراسیون تیراندازی، رضازاده هم استعفا می‌دهد. وی تاکید کرد: عضویت در شورای شهر تهران شغل محسوب نمی‌شود.

همچنین ریاست فدراسیون‌ها نیز شغل نیست. درخصوص هادی ساعی و احمد دنیامالی نیز شورا حمایت‌های لازم را انجام داد اما باید بیشتر پیگیری ‌می‌کرده تا این مشکلات ادامه پیدا نمی‌کرد. شاید اگر در همان زمان موضوع این دو نفر نیز پیگیری، امکان حضور آنها در انتخابات فدراسیون فراهم می‌شد. هفته گذشته رییس شورای شهر تهران از تایید شورای حل اختلاف برای حضور حسین رضازاده در انتخابات فدراسیون خبر داد. اما همان روز ناصر سراج رییس سازمان بازرسی کل کشور این سخنان را تکذیب کرد. روز گذشته سایت وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد: رضازاده برای حضور در انتخابات فدراسیون تا ششم اردیبهشت‌ماه مهلت دارد که از سمت خود در شورا استعفا دهد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر